کد خبر 452730
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸

زنان ایرانی در عرصه‎های سیاسی پابه‎پا‌ی مردان حضور دارند در گزارش زیر با برخی چهر‌ه‌های شناخته شده در این زمینه آشنا خواهیم شد.

به گزارش مشرق، در دنیای امروز زنان زیادی گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند و با تکیه بر کرسی‌های قدرت عملا جامعه را متقاعد کرده‌اند که در سیاست توانمند هستند و خود را به عنوان رکنی برای توسعه سیاسی به جامعه معرفی کرده‌اند. حضور زنان در بالاترین سطح فعالیت سیاسی هم ناشی از اراده آنان برای تحقق رویاهایشان و هم به معنای کم‌رنگ شدن باورهای مردسالارانه و زن ستیزی در جامعه است.

در جامعه امروز ایران هم زنان تحصیلکرده‌ بسیاری پا به پا‌ی مردان در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی حضور دارند که در این گزارش با برخی چهر‌ه‌های شناخته شده در این زمینه بیشتر آشنا خواهیم شد.


                                      زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                

 مرضیه افخم 

مرضیه افخم، دی ماه ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. وی مدارک فوق لیسانس مطالعات منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی و لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران را در کارنامه تحصیلی خود دارد. وی دیپلمات ایرانی، از دهم شهریور 1392 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شد. او رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه هم هست و نخستین زنی است که به سمت سخنگویی یک وزارت‌خانه در ایران منصوب شده است. 

مرضیه افخم همچنین سمت‎هایی چون معاون اداره اطلاعات وانتشارات، معاون اداره رسانه‌های گروهی، رئیس اداره رسانه های گروهی، مدیرکل اطلاعات و مطبوعات، مشاور وزیر امور خارجه، کارشناس ارشد حوزه وزیر، معاون مدیرکل دیپلماسی عمومی، معاون دیپلماسی عمومی مرکز، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ورسانه‌ای را در کارنامه خود دارد که وی را به عنوان زنی موفق در تمامی امور به جامعه معرفی می‎کند.


                                       زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                
 الهام امین‌زاده 


الهام امین‌زاده در سال ۱۳۴۳ در شهر شیراز به دنیا آمد. وی دارای مدرک دکترا در حقوق بین‌الملل از دانشگاه گلاسگو‌ در بریتانیا‌ است. از سوابق سیاسی وی می‌توان به عضویت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران اشاره کرد. وی همچنین از سوی دکتر روحانی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور انتخاب شده است.

وی سوابق کاری مختلفی همچون معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تدریس در دانشکده‌های حقوق دانشگاه تهران، امام صادق، علامه طباطبایی، دانشکده علوم قضایی و اداری قوه قضائیه، عضویت در هیئت همراه وزیر امور خارجه در کشور مصر،عضویت در هیئت پارلمانی اعزامی به کشور هلند، عضویت در هیئت پارلمانی همراه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد - نیویورک، ریاست کمیته حقوقی انجمن حمایت از مصدومین شیمیایی، ریاست کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را نیز در پرونده خود دارد که بر موفق بودن وی صحه گذاشته است. 


                                     زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                

شهیندخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی در سال ۱۳۴۴ در شهر خوی در استان آذربایجان‌غربی دیده به جهان گشود. وی سال 1363 در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و پس از پایان دوره کارشناسی به مدت چهارسال در آموزش و پرورش منطقه 3 تهران مشغول به تدریس شد، و با قبولی دوره کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی به این فعالیت خود پایان داد.

مولاوردی پایان‌نامه خود را با موضوع "بررسی اقدامات بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان" ارائه کرد. وی چندین کتاب در حوزه حقوق زنان همچون "موازین بین‌المللی حقوق زنان"، "مقابله با خشونت علیه زنان در کشورهای اسلامی"، "کالبدشکافی خشونت علیه زنان"، " بیم‌ها و امیدها: درآمدی بر جایگاه حقوق زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران" و... به نگارش درآورده است. نویسندگی مولاوردی با دریافت ابلاغ سردفتری در دی ماه 1386 کمرنگ شد. وی همچنین مهر سال 1392 با حکم دکتر روحانی، به سمت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شد.


                                        زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                  


معصومه ابتکار 

معصومه ابتکار، فرزند دکتر تقی ابتکار در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. وی همراه والدین خود از سه تا 9 سالگی در شهرهای فیلادلفیا و ماساچوست آمریکا به خاطر ادامه تحصیل پدر در رشته دکترای مکانیک، اقامت داشت. ابتکار پس از بازگشت به تهران، تحصیلات خود را در مدرسه بین‌المللی ایران زمین ادامه داد و در سال 1356 وارد دانشگاه پلی تکنیک در رشته مهندسی پتروشیمی شد. اما در سال 60 تغییر رشته داد و لیسانس خود را از دانشگاه شهید بهشتی در رشته تکنولوژی پزشکی و فوق لیسانس و دکترا را در رشته ایمنی‌شناسی (ایمونولوژی) از دانشگاه تربیت مدرس کسب کرد.

معصومه ابتکار در دوران دانشجویی به عنوان سخنگوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام شناخته شد. این عنوان که یکی از دلایلش تسلط وی به زنان انگلیسی بود، بعدها سبب سپردن مسئولیت سردبیری روزنامه کیهان انگلیسی به وی شد.

او اولین زن در جمهوری اسلامی ایران بود که به هیات دولت راه یافت و طی سال‌های 1376 تا 1384 در سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام وظیفه نمود. در عین حال دکتر ابتکار به تدریس در دانشگاه تربیت مدرس مشغول بوده و هم اکنون دانشیار گروه ایمونولوژی این دانشگاه است.

دکتر ابتکار در سال 1384 به دلیل تلاش‌هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران و نقشی که در آن دوران برای بهبود همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی داشت به عنوان یکی از هفت «قهرمان زمین» سال 2006 سازمان ملل متحد انتخاب شد.

مـرکز صلح و محیط زیست به عنوان یک سـازمان غیردولتی در سال 1384 به پیشنهاد و تلاش وی به منظور ایجاد زمینه تبادل نظر و گفت و گو پیرامــون مسایـل محیـط زیست در سطـوح ملـی، منطقـه‌ای و بیـن‌المللی و بـرقـراری ارتبـاط با علاقمندان و متخصـصان محیط زیست تاسیس شد. وی رییس هیات مدیره مرکز صلح و محیط زیست است.

معصومه ابتکار در سال 1385 از سوی مردم تهران به عنوان عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران برگزیده شد. وی برای نخستین بار کمیته محیط زیست در این شورا را با حدود 20 کارگروه تخصصی به راه انداخت و مسئولیت این کمیته را عهده دار شد.

روایت معصومه ابتکار از وقایع درون سفارت تسخیر شده آمریکا در تهران تنها کتابی است که از این ماجرا توسط طرف ایرانی به زبان انگلیسی نگارش یافته و توسط انتشارات تالون بوکز در کانادا با عنوان Takeover in Tehran منتشر شده است. این کتاب به زبان‌های فارسی و عربی نیز ترجمه و به ترتیب با اسامی "تسخیر" و "صراع فی طهران" در تهران و بیروت به چاپ رسیده است. انتشار این کتاب به سه زبان در سال های 1379 و 1380 صورت گرفت.

دکتر معصومه ابتکار شهریور سال 1392 از سوی دکتر روحانی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید


فاطمه آلیا

فاطمه آلیا متولد سال 1335 در تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و به عنوان نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم تا نهم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته است.

آلیا سوابق کاری عضویت در هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی، عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تدریس در مراکز تربیت معلم، ریاست فراکسیون حمایت از حقوق معلولان، ریاست کمیته حقوق بشر مجلس، عضویت در کمیسیون فرهنگی و ریاست کمیته زنان و خانواده مجلس هفتم و سمت قائم مقامی امور زنان در سازمان صدا و سیما را در پرونده خود دارد.

وی همچنین عضو جبهه پایداری می‌باشد.




                                       زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                       

 لاله افتخاری

لاله افتخاری سال 1338 در شهرستان شاهرود و خانوده ای مذهبی و اهل علم متولد شد. وی علیرغم اشتیاق به تحصیل و اخذ رتبه اول تحصیلی، بدلیل اعمال محدودیت های دینی و نامناسب بودن فضای آموزشی نزد مادر به فراگیری  علوم حوزوی پرداخت. در سن 16 سالگی به راهنمایی پدر و مادر با عزیمت به سمنان، در حوزه علمیه آن شهر به تدریس و اداره آنجا مشغول گردید ولی پس از چند ماه بر اثر مزاحمتها و اشکال تراشی‌های ساواک مجبور به بازگشت به شهر خود شد.

در زمان جنگ تحمیلی پدر و همسر او به فرمان امام (ره) به جبهه‌های جنگ عزیمت  و هر دو درسال 1365 در عملیات کربلای 4 به درج رفیع شهادت نائل گردیدند. پس از شهادت دو عزیز، وی از پایه سوم دبیرستان به ادامه تحصیل پرداخت و پس از عزیمت به شهرهای مشهد و تهران ، جهت تحصیل در مقاطع عالیه ضمن انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه کشور، در سال 80 مدرک دکترای علوم قرآن و حدیث خود را با درجه عالی از دانشگاه تهران اخذ نمود و پس از پایان تحصیل به تدریس و تحقیق در حوزه و دانشگاه مشغول گردید.

دکتر افتخاری در سالهای 82  و 86 با عضویت در حزب آبادگران ایران اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان،از سوی مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر و لواسانات به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مدیریت گروه الهیات دانشگاه شاهد و احیا و بازسازی آن، راه اندازی گروه علوم قرآنی و فقه در دانشگاه شاهد، عضویت در هیئت رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات در مجلس هشتم، استادیاری دانشگاه شاهد، مسئول حوزه علمیه خواهران شهرستان سمنان، تدریس در دانشگاه های شاهد، علوم حدیث، اصول الدین و علامه طباطبایی (ره) و ریاست کمیته پیگیری امور دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور بخشی از سوابق شغلی وی می‌باشند.



                              زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                       

فاطمه رهبر

فاطمه رهبر متولد سال 1343 در تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری دانشکده هنر و معماری است که از نوجوانی با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌های دانش آموزی و عمومی بر علیه رژیم منحوس پهلوی،  پا در عرصه فعالیت سیاسی گذاشت. از دیگر سوابق فعالیت های سیاسی،علمی، فرهنگی و اجتماعی وی می توان  به عضویت در  7 دوره شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از سال 1377، موسس واحد خواهران حزب موتلفه اسلامی سال 1375، تدریس هنرجویان دانشکده هنر از سال 1374اشاره کرد

رهبر همچنین دبیری شورای عالی سیاستگذاری اینترنت صداوسیما، مدیریت طرح و توسعه سیستم‌های رایانه‌ای سازمان و نماینده 3 دوره هفتم، هشتم ونهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را در رزومه شغلی خود دارد و او را به عنوان زنی موفق معرفی می‌کند.


                                   زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                                        


نیره اخوان بیطرف


نیره اخوان بیطرف متولد سال 1335 در درود می‌باشد. وی دارای فوق لیسانس فقه و مبانی اسلامی است و بر زبا‌ن‌های عربی و انگلیسی تسلط دارد. وی نماینده مردم اصفهان در دوره‌های پنجم، هفتم و نهم در مجلس شورای اسلامی بوده و از دیگر سوابق وی می‌توان به مسئولیت امور بانوان مراکز سی گانه صدا و سیما و عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی و مجلس و عضو فراكسیون زنان در هنگام بررسی لایحه حمایت از خانواده اشاره کرد. 



                                        زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                               

حلیمه عالی

حلیمه عالی متولد سال 1349 در زابل است. وی پزشک متخصص داخلی و نخستین نماینده زن مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی می‌باشد. عالی در دور دوم از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اکتساب بیش از هفتاد هزار رأی، دومین نماینده حوزه انتخابی زابل، زهک و هیرمند شد.

زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید

سکینه عمرانی

سکینه عمرانی متولد سال 1351 در سمیرم است. وی دارای  فوق لیسانس علوم جانوری (گرایش فیزیولوژی) است و به زبان انگلیسی 
تسلط دارد و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ سمیرم در استان اصفهان است. از دیگر سوابق وی می‌توان به دبیری در آموزش و پرورش اشاره کرد.



                                      زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید                                        

مهناز بهمنی
مهناز بهمنی متولد1349 در سراب است و دارای فوق لیسانس مدیریت می‌باشد و به زبان انگلیسی تسلط دارد. وی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ سراب در استان آذربایجان شرقی است.


زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید

شهلا میرگلوی بیات

 شهلا میرگلوی بیات متولد 1343 در تهران است و دارای بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان می‌باشد. وی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ ساوه و زرندیه در استان مرکزی است.


                 
زنان سیاستمدار ایرانی را بشناسید 

زهره طیب زاده نوری


زهره طیب‌زاده نوری متولد 1339 در تهران است. وی از اعضای جبهه پایداری ، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در استان تهران است. وی در دولت نهم رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بوده است. از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به عضویت در  هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    بابا اینها که سیاستمدار نیستند. زن با سیاست چکار
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      حسود نباش
  • هومن ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 1
    والله زنان خانه دار كه عمر و جوانيشان صرف تربيت اولاد و شوهر داري مي كنند به خداوند نزديك تر و از اين به اصطلاح سياستمدار ها با فضيلت تر هستند زيرا انها به حضرت فاطمة و ام المؤمنين خديجه اقتدا كردند نه به زنان سياستمدار غربي
  • parsa ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    سیاست مداران ایران زن باشند یا مرد اقتدار ایران را در دنیا به نمایش گذاشتند
  • lind ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    شبیه به زن نیستند همشون مثل مردان شدن
  • محمد علی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    دقیقا وقتی داشتم عکس ها رو نگاه می کردم، همین جمله تو ذهنم نقش بست! "زن با سیاسیت چکار" به نظرم گذاشتن زن به عنوان یک سیاستمدار فقط یک پز سیاسیه. واقعا اون کارایی ای که یک مرد در پست های سیاسی داره، یک زن نداره.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    دوستان عزیز شما فکر میکنید مردهای کشور ما خردمند هستند . اکثر مردان و سیاستمداران مملکت با مشورت زنانشان تصمیم میگیرند و جالب اینجاست اکثر مردان تحصیل کرده و باسواد کشور تمامی تصمیمات مهم را با نظر خانمشان میگیرند . و طی تحقیقاتی که کرده ام بیشتر تحصیلکرده ها و روانشناسان کشور زنان بیسواد و فاقد مطالعه دارند. ولی متاسفانه تصمیمات مهم با نظر همین بیسوادها گرفته میشود
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      سند متقن بیار
  • ايثارگر ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    واژه سياستمدار زياد مصداق نيست
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    شمازیادتحقیق نکن...........
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    دکتر ابتکار در سال 1384 به دلیل تلاش‌هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران و نقشی که در آن دوران برای بهبود همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی داشت به عنوان......یک نمونه از این تلاش ها رو عنوان میکردین هم بد نبود ما که هر چی فکر کردیم چیزی یادمون نیامد بجز سیاسی کاری
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    قیاس به مثل فرمودید .
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    همشون انگار غم عالم ریخته سرشون.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    واقعا اون کارایی ای که یک مرد در پست های سیاسی داره، یک زن نداره. پس مارگارت تاچر و ایندیرا گاندی و...چه؟اونها هم کارایی نداشتن؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    دهنتو ببند بی سواد
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    حسودی نکن
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    فقط سرکار خانم دکتر ابتکار..............
  • اامیر ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    مگه چه فرقی هست بین زن ومرد؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    زنها نميتوانند قاضي شوند درجمهوري اسلامي فقط ميتوانند وكيل شوند. يعني نميتوانند قضاوت كنند ولي ميتوانند مشاوره بدهند بهرصورت تصميم گيري نهايي نبايد دست زن باشد.اين بدليل تبعيض نيست بلكه براساس تطبيق احكام شرع با ويژگيهاي جسمي وروحي زنان است.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    دکتر مرضیه وحید دستجردی در عالی ترین مقام سیاسی به عنوان وزیر و همچنین در کسوت نمایندگی مجلس حضور داشتند ولی اسمشون نبود!
  • سیاستمدار شناس ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    باید ابتدا از خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی یاد میشد که ایشان قبل از همه اینها سابقه نمایندگی مجلس ودارای تجربه وزارت آنهم اولین خانم وزیر را دارد.
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    زنها در انقلاب اسلامی نقش خیلی زیادی داشتند حالا هم حق شرکت در سیاست دارند زن ها حق شرکت در همه امور را دارند
  • علی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    همین که که ماشاا... تو اتش سوزی جنگلهای ایلام نظرش این بود که مردم باید با بیل اتیشو خاموش می کردند دانشمنده
  • لیلا ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    اگر زنها نمی گن مردها را چه کار به سیاست به خودت نگیر دلیلش نبوغ بی همتای مردان نیست. دلیلش سعه صدر و داشتن شعور است.
  • لیلا ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    گاهی اوقات هم باید به حضرت زینب اقتدا کرد!
  • محمد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    شجاعتت قابل تحسینه من که جرات نوشتن این رو نداشتم. امیدوارم فحش نشنوی
  • محمد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    راستی محمد علی جان یه جمله به حرفات اضافه کنم بد نیست تو جوامع غربی که به زن اجازه کارهای سنگین داده میشه چندین علت داره: 1) نیاز به نیروی کار بیشتر که اوایل جنگ جهانی در بعضی جوامع غربی حس شد. اولین ترفند برای جبران این مسئله سست کردن بنیان خانواده و کم کردن مسولیت مرد در قبال زن هستش یعنی مرد نباید وظیفه ای در قبال زن حس کنه. تنها دلیل ازدواج هم باید نیاز جنسی باشه چون دلیل دیگه ای نیست شاید نیازهای عاطفی هم باشه نمیدونم ولی اعتلای انسان و این حرفا اصلا مطرح نیست. اینطوری زن رو از خانه و مامن اش بیرون کشیدن و بردن کنج کارخانه ها با حقوق کم و چون زن جنس ضعیف تر و قابل کنترل تریه. میتونه اعتراض کنه ؟!!! 2) انواع سوء استفاده هایی که ممکنه به ذهنتون برسه. مثل بردگی جنسی که کاربرد محسوسش تو ارتش آمریکا و اسرائیل به عینه دیده شد. 3) دسترسی راحت تر به جنس زن. در توضیح این مسئله میگم شما فقط کافیه به سبک زندگی غربی نگاه کنید. مثال میزنم شما تو انگلیس دختر باکره نمیتونید پیدا کنید. به نظر شما دلیل این مسئله چیه؟ چون نیازی به اجازه پدر نیست. پس خیلی راحت میتونید در هر سنی از زندگی به دختران و زنان مختلف دسترسی داشته باشید. مثل یه خوک دونی بزرگ میمونن! در کل به نفع مردان هوس باز غربی تموم شده! نه! باور کنید اگر باور نمیکنید مشکل دارید!
    • ابولفضل IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 1
      عالی .هرکسی ازبرنامه اسلام استفاده کند در زندگی خود ازهمه نظر موفق خواهد شد
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    حالا 4تا زن هم در سیاست باشن جای شما رو تنگ نکردن داریم مردای سیاستمدارم مییبینیم دنیا رو به گند و کثافت کشوندن بخدا حسودتر از مرد ندیدم حسودتر از مرد خودشه و قرنهاست برای رد گم کردن کم کم جا انداختن که حسادت صفت خاص زنهاست
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    حسودی نکن
  • سيد هادي ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    باسلام...من كاملا با كار كردن زن هايي كه مردانشان به كار مشغولند كه در جامعه اي كه مردان تحصيل كرده خانواده ها بر اثر بيكاري در تنگنا هستند مخالفم زن ها ميتوانند كار كنند ولي كارهايي كه با روحيات و خصوصيات زن ها منطبق باشد من فقط ميخواهم بدونم اگر رزومه كاري هر كدام از اينها را بدون جناح بازي و با موشكافي در حوزه مسئوليتشان و در خانواده شان بررسي شود ايا اينها در كارشان موفق بودند ؟
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    فقط دکتر ابتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس