بزرگداشت مادر شهیدان جنیدی به همراه رونمایی از کتاب "مگر چشم تو دریاست" در غیاب مادر شهیدان که در بستر بیماری بود، در خبرگزاری فارس برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بزرگداشت مادر شهیدان جنیدی به همراه رونمایی از کتاب "مگر چشم تو دریاست" در غیاب مادر شهیدان که در بستر بیماری بود، در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم جمشیدی از منتقدان ادبی درباره این کتاب گفت: در این کتاب بخش‌های عمیقی از زندگی مادر شهیدان جنیدی و خانواده‌شان بیان شده است و از عشق به اهل بیت(ع) و تربیت فرزندان آمده است.

وی افزود: این کتاب نمونه بسیار خوبی برای آموزش فرزندداری، زندگی و سلوک است. نیمه اول کتاب ظرفیت این را دارد که از سوی فیلم‌سازان مورد توجه قرار گیرد.

یوسف قوجق دیگر نویسنده دفاع مقدس نیز در این جلسه بیان داشت: ابتدا باید بیان کنم که من با خانواده شهیدان جنیدی که از اهالی پیشوای ورامین هستند، همشهری هستیم چراکه مادرخانم بنده پیشوایی است و پدربزرگ همسرم روضه خوان و مداح معروف پیشوا بوده است.

وی ادامه داد: وقتی این کتاب را خواندم، خیلی دوست داشتم که بگویم رمان می‌خوانم چون بسیاری از ساختارهایش شبیه رمان است اما رمان نیست چون عنصر تخیل ندارد و برگرفته از خاطرات است.

قوجق تصریح کرد: کتاب‌های این چنینی تلاش دارند جریانی را زنده نگه دارند. وقتی برای نسل جوان از جنگ می‌گوییم انگار از افسانه می‌شنوند و برایشان آشنا نیست. وقتی می‌گوییم شب عملیات رزمنده‌ها قرعه‌کشی می‌کردند و سر هم کلاه می‌گذاشتند تا روی مین بروند، باور نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب مملو از سبک زندگی است. شخصی که این کتاب را روایت کرده است دوست داشته است فضای آن دوران را به نسل کنونی منتقل کند.

قوجق اظهار داشت: برخی از کتاب‌های دفاع مقدسی تقدس گرایی افراطی دارند که مخاطب گریزند و روایت‌هایی که انجام می‌دهند به دور از واقع گرایی است.

کلاته عربی نویسنده کتاب نیز در این مراسم بیان داشت: برحسب مهاجرتی که از ورامین به پیشوا داشتم. در چند نوبت اسباب کشی متوجه تابلوی عکس شهدایی شدم که تمامی از یک خانواده بودند. پس از یکی دو ماه این سوال برایم پیش آمد که آیا کسی از این خانواده 4 شهیدی چیزی نوشته است.

وی افزود: متوجه شدم که کسی کتابی ننوشته است. لذا ارتباطاتی برقرار کردم و با اعتماد حاج خانم به بنده جلسات گفت‌و‌گو را شروع کردیم.

کلاته عربی تصریح: در روایت فتح بنا براین است این‌گونه مصاحبه‌ها را فردی به غیر از نویسنده انجام می‌دهد اما من دوست داشتم خودم مصاحبه بگیرم. خانم جنیدی نیز موافقت کردند و نزدیک به 15 جلسه طی 2 سال گفت‌و گو انجام دادیم و در اواخر مصاحبه‌ها شروع به نگارش کتاب کردم.

وی با بیان اینکه پرداختن به 5 شخصیت در داستان کار سختی است، تاکید کرد: سعی داشتم واقعیت‌ها را به خوبی در کتاب بیان کنم. مادر شهید نیز مرا در این امر همراهی کرد.

نویسنده کتاب "مگر چشم تو دریاست" افزود: در این کتاب از زندگی مشترک مادر شهیدان جنیدی آمده است و بین فصل‌ها که فصل‌های زندگی حاج خانم است، میزان متن‌ها مساوی است.

وی در پایان گفت: پس از این که کار نگارش تمام شد، مورد خوانش مادر و خانواده شهیدان جنیدی قرار گرفت.

لازم به ذکر است خانواده شهیدی، 4 فرزند خود به نام‌های عبدالحمید، نصرالله، محمد و رضا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس