کد خبر 451436
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

تئوری‌های زیادی در مورد معنی نام مافیا مطرح است. صفت سیسیلی 'mafioso' که احتمالاً از ریشه لغت «ماهیاس» عربی گرفته شده‌ است که به معنای «مبارزه پرخاشگرانه» است.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ مافیا قانونی دارد که «همه چیز بین ما و مشتری می گذرد؛ به دولت هیچ ربطی ندارد»مافیا (به ایتالیایی: Mafia) انجمن مخفی خلافکاران سیسیل بود. این گروه در اواسط قرن ۱۹ میلادی به دلیل بی اعتمادی مردم به حکومت و سیستم قانونی و وابستگی مردم به افراد محلی قدرتمند در سیسیل بوجود آمد و بعدها در شرق ایالات متحده آمریکا و استرالیا گسترش یافت.

معروف‌ترین نمونه مافیا پنج خانواده‌های تبهکار در شهر نیویورک می‌باشد. تمام فعالیتهای مافیا برای پول سازی است. مافیا از مجموعه‌هایی که به عنوان خانواده شناخته می‌شود تشکیل می‌شود که هر خانواده یک روستا، یک شهر، یا یک منطقه را رهبری می‌کند.

ساختار این خانواده‌ها مانند یک درخت می‌باشد و معمولاً توسط فردی که «پدرخوانده» یا دن یا باس نامیده می‌شود، هدایت می‌شود.

تئوری‌های زیادی در مورد معنی نام مافیا مطرح است. صفت سیسیلی 'mafioso' که احتمالاً از ریشه لغت «ماهیاس» عربی گرفته شده‌ است که به معنای «مبارزه پرخاشگرانه» است.


آشنایی با «ده فرمان» گروه مافیا

مردم ایتالیا اعتقاد دارند که کلمه مافیا از جمله (Morte Alla Francia Italia Anelia مرگ بر فرانسه درود بر ایتالیا) گرفته شده‌است. نام حقیقی مافیا، «کوزا نوسترا» بود ده فرمان که توسط خانواده‌های مافیایی رعایت می‌شدند عبارتند از:

هیچکس نمی‌تواند خود را مستقیماً به دوستان نشان بدهد. باید شخص ثالثی واسطه این کار شود.
به زن دوستتان نگاه نکنید.
با پلیس دیده نشوید.
زیاد به بارها و کلوپ‌ها نروید.
همواره در دسترس بودن یک وظیفه‌است حتی اگر همسرتان در حال وضع حمل است.
به قرارهای ملاقات احترام بگذارید.
با همسرتان همواره با احترام برخورد کنید.
وقتی سوالی پرسیده می‌شود حتماً حقیقت را بگویید.
ثروت اگر متعلق به خانواده دیگریست به آن چشم ندوزید.
این افراد نمی‌توانند عضو کوزانوسترا شوند:

کلیه کسانی که خویشاوندی نزدیک در تشکیلات پلیس دارند، کلیه کسانی که خویشاوندی خائن در خانواده دارند، کلیه کسانی که بدرفتاری می‌کنند و به ارزش‌های اخلاقی پای‌بند نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس