رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تنظیم سند راهبردی پدافند شیمیایی خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم افتتاح فاز 4 و 5 اورژانس شیمیایی(NBC) بیمارستان بقیه‌الله(عج) عمل انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های کار سپاه برشمرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شاخصه مهم را از دوران دفاع مقدس به همراه داشته و دارد.

وی تشکیل پدافند سایبری، پرتویی، زیستی و شیمیایی را تقسیمات سازمان پدافند غیرعامل عنوان و تصریح کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی مسئولیت مدیریت کنترل و پاسخگویی به پیامدهای حوادث شیمیایی را بر عهده دارد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه در حوزه پدافند شیمیایی تلاش کردیم نگاه جامعی را به موضوع داشته باشیم، گفت: حوادث و حمله نظامی جزو مأموریت‌هایی است که در این حوزه می‌بایست دنبال شود؛ تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی، برگزاری رزمایش‌های تخصصی، امداد و نجات، تحقیق و توسعه از محورهای کار در حوزه پدافند شیمیایی است.

وی از تنظیم سند راهبردی پدافند شیمیایی کشور خبر داد و گفت: با تقسیم بندهای صورت گرفته پس از بررسی، ارزیابی و شناخت ظرفیت‌های موجود، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به عنوان قطب درمان مصدومان شیمیایی انتخاب شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور راه‌اندازی آموزش‌های تخصصی، بهره‌گیری از تجهیزات و آزمایشگاه‌های تشخیص تخصصی، تولید کتاب و دستورالعمل را از نکات مورد توجه در حوزه پدافند شیمیایی برشمرد و اعلام کرد: در حوزه پدافند غیر عامل پنج دانشگاه کشور به عنوان دانشگاه معین شناخته می‌شوند که در صورت اعلام آمادگی از سوی دانشگاه بقیه الله (عج) ما نیز آمادگی داریم تفاهم نامه و برنامه اجرایی با این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه معین پدافند غیر عامل کشور به امضاء برسانیم.

سردار اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) نیز در این مراسم با اعلام گزارشی از اقدامات تحولی دانشگاه گفت: در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در ابعاد درمانی طی 10 سال گذشته تعداد عمل‌های جراحی از 20 هزار به بیش از 40 هزار عمل جراحی رسیده است.

وی افزود: تعداد بستری سالیانه در مراکز درمانی دانشگاه نیز از 30 هزار به بیش از 50 هزار رسیده، ویزیت‌های درمانگاهی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) از 250 هزار به بیش از یک میلیون ویزیت رسیده است.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) تصریح کرد: تعداد مقاله های دانشگاه در 10 سال گذشته از 50 مقاله به بیش از 600 مقاله رسیده است و نتیجه آن هم این است که این دانشگاه به مدت هشت سال رتبه اول جشنواره رازی را کسب کرده است. سردار اصلانی با تاکید بر اینکه با عمل انقلابی و جهادی می‌توان به مرجعیت علمی در دنیا دست یافت گفت: انگیزه الهی، نیت خالص، کمال طلبی و انجام کار با هدف جلب رضای پروردگار اعمال مادی را ارزشمند می‌کند.

سردار عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم اظهار داشت: شأن تشکیل و راه‌اندازی بیمارستان بقیه الله (عج) در دوران دفاع مقدس بر اساس احساس نیاز برای پذیرش مصدومان شیمیایی بود.

وی افزود: رسالت بیمارستان بقیه‌الله(عج) در تمامی اسناد بالا دستی نیروهای مسلح و سپاه پشتیبانی از طب رزم در تمامی حوزه‌ها بود که امروز نیز این مسئولیت و رسالت همچنان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) به عنوان قطب ترومای کشور دنبال می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس