همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) کتاب مجموعه شعرهای سروده شده شاعران برای غواصان شهید به نام "175 اقیانوس" با حضور "گلعلی بابایی" رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و "علی محمد مودب" مدیر انتشارات شهرستان ادب و "حیدر حیدری" جانباز عملیات کربلای 4 در فرهنگ‌سرای مهر رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،  کتاب مجموعه شعر "175 اقیانوس" توسط میلاد عرفان پور گردآوری و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است.

این کتاب شامل شعرهای 60 شاعر کشور درباره شهدای غواص است و در این کتاب، شعر افرادی نظیر: علیرضا قزوه، سعید حدادیان، حامد عسکری، نفیسه سادات موسوی و جمعی دیگر از شاعران شناخته شده و جوان و گمنام آمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: "انتشار خبر تفحص 270 شهید از جمله 175 شهید غواص، آغاز سال 1394 را با حماسه و شوری عاشورایی پیوند زد تا بار دیگر پرچم مظلومیت و غیرت مردان این سرزمین در جهان برافراشته شود و عطری از یوسف‌های خمینی(ره) به مادران و پدران چشم انتظار برسد. از ابتدای انتشار این خبر خوش تا تشییع تاریخی این شهدا و پس از آن، در کنار فعالیت‌های سایر هنرمندان، موج گسترده‌ای از شاعران به سرودن درباره این شهدا به خصوص 175 شهید غواص که در عملیات کربلای چهار، اسیر و با دست بسته «زنده به نور» شده بودند پرداختند."

شعر خوانی علیرضا قزوه و حاج سعید حدادیان و هم‌چنین روایت عملیات کربلای چهار توسط حیدر حیدری جانباز این عملیات از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

شایان ذکر است حیدر حیدری با 25 درصد جانبازی اعصاب و روان از رزمنده‌های عملیات کربلای چهار بوده و از شب عملیات و همرزمان خط شکن و غواصش خاطرات زیادی دارد.

این برنامه روز دوشنبه 19 مردادماه، ساعت 18 در سالن فرهنگ‌سرای مهر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای مهر واقع در خانی‌آبادنو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 55033900 تماس بگیرند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس