داود میرباقری را با سریالهای فاخر «امام علی (ع)»، «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» می‌شناسند ولی در سالهای اخیر او سراغ شبکه نمایش خانگی رفته است و آنجا سریال می‌سازد.

به گزارش مشرق، مردم ایران نام داود میرباقری را با سریالهای فاخری و دینی «امام علی (ع)»، «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» می‌شناسند. مرداد ماه 1390 بود که او از اندیشیدن برای ساخت فیلمی با محوریت زندگی سلمان فارسی خبر داد.

اما شرایط نامساعد مالی در تلویزیون باعث شده است که تولید سریالهای فاخر با مشکل مواجه شود. در چند سال اخیر میرباقری از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده است. او با بخش خصوصی مجموعه «شاهگوش» را در شبکه نمایش خانگی ساخت. مجموعه ای که بااستقبال مخاطبان همراه بود.

این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در آخرین اظهارنظرش درمورد ساخت سریال «سلمان فارسی» گفته است: امیدوارم در ادامه ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی شاهد تولید آثار فاخری همانند سلمان فارسی باشیم زیرا اگر قرار باشد که سریالی مانند سلمان را بسازیم جذب سرمایه برای آن سخت است. امیدوارم در آینده راهی که در پیش گرفته‌ایم تولید سریال فاخر سلمان فارسی در شبکه نمایش خانگی و با کیفیت خوب و بالا به ثمر برسد.

میرباقری گویا از وضعیت شبکه نمایش خانگی راضی است. او که 16 سال قبل نمایش «دندون طلا» را روی صحنه تئاتر برده بود، اینبار در مدیومی دیگر سراغ قصه «دندون طلا» رفته است و فیلم‌نامه ای برای سریال شبکه نمایش خانگی نوشت.

مینی سریال «دندون طلا» 18 اسفند ماه در یکی از سینماهای قدیمی حوالی جنوب تهران کلید خورد و پس از نزدیک به چهار ماه فیلمبرداری، چهارم تیر ماه در دانشکده سینما تئاتر به پایان رسید.

آنچه می‌بینید بازی داود میرباقری نویسنده و کارگردان «دندون طلا» در پشت صحنه این سریال است.

 

قسمت اول «دندون طلا» از 12‌مرداد همراه با پشت صحنه و مراسم رونمایی وارد بازار شبکه نمایش خانگی شد و قسمت‌های بعدی تا پایان مجموعه هر 10‌روز وارد بازار می‌شود.

مراحل فنی مجموعه همزمان با فیلمبرداری انجام شده و همه قسمت ها آماده برای پخش است.

در خلاصه قسمت اول این مجموعه آمده است: نیر دختری مهاجر با پدری علیل ساکن حلبی آبادهای حاشیه شهر تهران و مشغول دوره گردی و دست فروشی است. او با پاسبانی به جرم سعد معبر کردن درگیر شده و پا به فرار می گذارد و به قهوه خانه ای پناه می برد که پاتوق عده ای از لات و لوت های شهر است، صاحب قهوه خانه شخصی است بنام قنبر دیزل (ملقب به «دندون طلا» ) که به نیر پناه می دهد...

بازیگران «دندون طلا» عبارتند از:مهدی فخیم زاده، حامد بهداد، حمیدرضا آذرنگ، ستاره اسکندری، سیامک صفری، سیروس گرجستانی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، نادر سلیمانی، کاظم هژیرآزاد، طوفان مهردادیان، انوش معظمی، رسول نجفیان، محسن قاضی مرادی و با حضور باران کوثری.

از عوامل تولید «دندون طلا» می توان به نویسنده و کارگردان:داوود میرباقری، مدیر تصویربرداری:سهیل نوروزی، طراح صحنه و لباس:مجید علی اسلام، طراح گریم:کامران خلج، تدوین:بهزاد مصلح، صدابردار:رشید دانشمند، صداگذار:آرش قاسمی، موسیقی:فردین خلعتبری، دستیار کارگردان:حامد میرباقری، دستیار تولید:فواد بوربور، برنامه ریز:فرزاد رحمانی، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، عکاس:مانی لطفی زاده، مشاور اقتصادی:برهان دارابی، دستیار تهیه:ایمان میرباقری، مدیر تدارکات:حامد پرهیز، مدیر تولید:مهدی بدرلو، مجری طرح:مجید مطلبی و تهیه کننده:مهران برومند اشاره کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس