کد خبر 450175
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری مکرر فرمودند به تیم مذاکره کننده اعتماد و اطمینان دارند و تیم مذاکره کننده امین ولی امر مسلمین است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در این نظام با کسی درگیر نیستیم و مقام معظم رهبری به صورت مکرر در خصوص تیم مذاکره کننده فرمودند که به آنان اطمینان دارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز انقلاب مشروطه و صدور فرمان مشروطیت تصریح کرد: دو روز گذشته مصادف با سالروز انقلاب مشروطیت بود، انقلاب مشروطیت در ابتدا یک انقلاب ارزشی برای نجات مسلمانان از چنگال استبداد خون آشام بود، ولی متاسفانه این انقلاب شکست خورد.

وی ادامه داد: این انقلاب جامعه را از چاله استبداد درآورد و در چاه استعمار غرب و بیگانگان انداخت و از درون این انقلاب حکومت ظالمانه و سیاه پهلوی ظاهر شد.

علم الهدی با تاکید بر این که «انقلاب مشروطیت از نظر ماهوی با انقلاب اسلامی ایران تفاوت دارد»، اظهار کرد: انقلاب مشروطیت ضد استبداد بود، در حالی که انقلاب اسلامی علاوه بر ضد استبداد بودن ضد استعمار نیز بود.

امام جمعه مشهد با بیان این که «تضمین رشد و توسعه کشور امری بود که در انقلاب مشروطیت نبود»، ادامه داد: عامل و پدیده‌ای در انقلاب مشروطیت به وجود آمد که موجب شکست آن شد، به طوری که شیخ فضل الله نوری با وجود آن که بنیان گذار مشروطیت بود، بارها به مردم عامل انحراف را تذکر داد و نقد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شیخ فضل الله نوری به مجرد آن که احساس کرد که در انقلاب مشروطه انحراف مشهود است از همان ابتدا در مقابل آن قد علم کرد و از هر نقطه‌ای که انحراف را احساس می‌کرد با آن مقابله می‌نمود.

وی افزود: به طور مثال، زمانی که مجلس شورای ملی تشکیل شد، شیخ فضل الله نوری اظهار کرد که چرا این مجلس، مجلس شورای اسلامی نام نگیرد، هم چنین زمانی که قانون اساسی بلژیک به فارسی ترجمه شد و مقرر گردید که این قانون اساسی، قانون اساسی ایران خواهد بود، ایشان اظهار کرد که ما خود قرآن داریم و قانون اساسی ما باید از قرآن نشأت گرفته باشد، نه آن‌که از یک کشور غربی و مادی، قانون اساسی را به عاریت بگیریم.

امام جمعه مشهد یادآور شد: شیخ فضل الله نوری از جانب غرب‌گرایان و غرب‌زده‌ها به تندرویی، افراطی‌گری و آخوندی عقب افتاده متهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که «شیخ فضل الله نوری به جرم حق‌گویی به پای چوبه دار رفت»، افزود: یک عده اقلیت بی‌دین در مرگ ایشان کف می‌زدند و می‌رقصیدند و اکثریت نیز تماشاگر چنین صحنه‌ای بودند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی هم همین مساله را در کشورمان شاهد هستیم و اگر امروز کسی از سر دلسوزی نقد کند و جلوی برخی از انحرافات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را بگیرد، به افراطی بودن، تندرو بودن و جناح‌گرایی سیاسی متهم می‌شود، اما خوشبختانه مردم ایران بصیرت کافی دارند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی مردم بصیرت دارند، حال آن که در انقلاب مشروطیت چنین بصیرتی در میان مردم نبود و به همین سبب، رضاخان قلدر از انقلاب مشروطیت سربرآورد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در راس نظام برخاسته از انقلاب مشروطه، مرجع دینی قرار نگرفت و با وجود این‌که قانون اساسی 4 مجتهد را برای نظارت بر مصوبات مجلس تعیین کرده بود، هیچ کدام در دوره‌های دیگر مجلس شورای ملی حضور نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که 12 سال آن را امام خمینی(ره) و 25 سال آن را مقام معظم رهبری کشور را از بحران‌ها و فتنه‌های دشمن حفظ کردند»، تاکید کرد: مردم با بصیرت در مقابل انحراف سازی دشمن ایستاده‌اند و در تمامی صحنه‌ها حضور دارند.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای افزود: مقام معظم رهبری از همان ابتدا سند را پیگیری می‌کردند و خطوط قرمز آن را مشخص نمودند و با ارائه این خطوط قرمز، مسیر انحراف انقلاب را بستند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم تیم مذاکره کننده را تخریب کنیم، چرا که آنان 2 سال زحمت کشیدند و نباید زحمات آنان را نادیده انگاشت و این درست نیست، البته این توافق نقطه برجسته‌ای دارد که مقام معظم رهبری هم بر آن انگشت گذاشتند و این نقطه برجسته و برنده، همان نقطه قدرت و قوت توافق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در سال 82 که غرب 3 عدد سانتریفیوژهای ما را تحمل نمی‌کرد و با کمال وقاحت اظهار کرد که اگر قدرت داشتیم، پیچ و مهره‌های مراکز هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم، اما در عین حال آنان به این جا رسیدند که 6 هزار سانتریفیوژ در حال چرخش را بپذیرند.

وی با اشاره به این‌که «این موفقیت نتیجه 12 سال تلاش است که اکنون غرب 6 هزار سانتریفیوژ ایران را به رسمیت شناخته است»، افزود: خطوط قرمز رهبری همان خطوطی است که نگذاشت در این مذاکرات، انقلاب منحرف شود.

علم الهدی ابراز عقیده کرد: برجامی که امضا شده تجاوز از خطوط قرمز رهبری است و این را باید بپذیریم، از عزیزان مذاکره کننده تشکر می‌کنیم شاید آنان بیش از این نتوانستند کاری کنند، اما برجام با خطوط قرمز رهبری منافات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بنده در روز سه شنبه و در حسینیه قرآن و عترت 2 ساعت بر سر منافات داشتن برجام با ارائه استدلال از پاراگراف‌های این توافق صحبت کردم، اما متاسفانه برخی از سایت‌ها به طور مجمل به این مهم پرداختند، اما تمامی سخنان هسته‌ای بنده بر روی سایتم موجود است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم باید برجام را بررسی کنند و بدانند که شب اول قبر باید پاسخگو باشند، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برجام را بررسی خواهند کرد و توافق‌نامه مسیر قانونی‌اش را طی می‌کند.

علم‌الهدی افزود: برجام عبور از خط قرمز رهبری است و نمایندگان اگر صلاح دانستند با پذیرش هزینه رد توافقنامه می‌توانند آن را رد کنند، خودشان می‌دانند و باید به این امر واقف باشند که شب اول قبر بازخواست خواهند شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مسیر بررسی برجام قانونی و حساب شده است و براساس معماری آسمانی و الهام گرفته از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این موضوع باید مسجل شود و مسئولین باید مسئولیت شرعی خود را انجام دهند و حداکثر مراقبت از رای مردم که به دولت داده شد، را داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «اگر خطر آمریکا را فراموش کنید، با کوچک‌ترین غفلتی نابود خواهید شد»، افزود: این جا خطر آمریکا احساس می‌شود و باید دقت کنید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس