کد خبر 449994
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط موجود به دنبال نوسازی ناوگان هوایی بوده و در این زمینه در حال مذاکره با عرضه کنندگان دسته اول هواپیما هستیم.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در حاشیه مراسم آغاز پروژه کمربندی اسلامشهر به رباط کریم و بهارستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعیت موجود در جنوب غرب استان تهران اظهار داشت: مجموعه شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و برای تسهیل در حمل و نقل و عبور این جمعیت باید تلاش کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سه محور اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان دارای ترافیک سنگینی است و احداث کمربندی برای این سه شهرستان به منظور کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رییس جمهور به جنوب غرب استان تهران، این محور مورد بازبینی و مطالعه مجدد قرار گرفت و مقرر شد تا در اجرای این پروژه تسریع بیشتری صورت پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: پروژه کنار گذر جنوبی شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی می شود.

وی بیان داشت: بر اساس آمار هم اکنون از سه محور اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان ۴۰۰ هزار خودرو در روز عبور می کنند که احداث کمربندی جدید علاوه برکاهش بار ترافیک، ایمنی در رفت و آمد را بوجود می آورد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکره برای نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: با توجه به شرائط موجود به دنبال نوسازی ناوگان هوایی بوده و در این زمینه در حال مذاکره با عرضه کنندگان دسته اول هواپیما هستیم.

گفتنی است تکمیل پروژه هایی مثل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری، کمربند جنوبی، روشنایی جاده احمدآبادمستوفی و مسکن مهر، فاضلاب شهری و تصفیه خانه جنوب غربی استان تهران از جمله مطالبات مردم اسلامشهر در سفر رییس جمهور است.

اجرای پروژه کمربندی اسلامشهر ـ رباط کریم، اجرای خط متروی تهران ـ پرند، توسعه و توجه به فاضلاب شهری رباط کریم، الحاق فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) به شهرستان رباط کریم، تکمیل و اتمام پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای رباط کریم، نیمه‌تمام بودن پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید پرند و احداث بیمارستان فوق تخصصی ۲۰۰ تختخوابی از مطالبات مردم شهرستان رباط کریم محسوب می شود.

گسترش شعاع سرزمینی شهرستان بهارستان، احداث کمربندی جنوبی، گسترش مسیرهای مواصلاتی در شهر صالحیه، حل مشکل کم آبی در بخش های مختلف شهرستان و حل مشکلات بهداشتی و درمانی نیز از انتظارات مردم بهارستان خواهد بود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    احیانا منظور وزیر محترم هواپیماهای دست اول ( نه دسته اول !!!) نبوده ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس