کد خبر 448559
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

یک تحلیل‌گر مشهور انگلیسی با اشاره به حکم اعدام رئیس سابق دستگاه جاسوسی قذافی در لیبی نوشت اعدام دیکتاتورهای عربی، بر دست داشتن کشورهای غربی در جنایات این دیکتاتورها پرده می‌اندازد.

به گزارش مشرق، «رابرت فیسک» تحلیل‌گر مشهور انگلیسی در یادداشتی برای روزنامه ایندیپندنت انحراف در سیستم قضایی لیبی را بهترین خدمت به سرویس‌های امنیتی غرب نامید.

فیسک در ابتدا ضمن یادآوری مرگ «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق نوشت با از بین بردن صدام دیگر فرصتی به وی داده نشد تا بتواند معاملات شرکت‌های آمریکایی و آلمانی با عراق برای فروش گاز شیمیایی به این کشور را افشا کند.

فیسک یادآور شد، صدام حسین دیکتاتور عراق که جنایات متعددی مرتکب شده بود و 5 هزار مرد و زن و کودک را در حلبچه با گاز شیمیایی به قتل رساند، در یک صحنه‌سازی غربی محاکمه شد؛ در این دادگاه صحنه‌سازی شده بزرگترین جنایت صدام کشتار شیعیان الدجیل معرفی شد تا جلوی بررسی جنایت جنگی حلبچه و دستیابی صدام به گاز شیمیایی غرب که یکی از شرکت‌های آن در ایالت نیوجرسی آمریکاست، گرفته شود.

در ادامه یادداشت ایندیپندنت آمده است، اکنون «عبد الله السنوسی» – مشهور به قصاب، از بستگان نزدیک و رئیس سابق دستگاه جاسوسی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی – در لیبی اعدام می‌شود. سنوسی پیش از آنکه فرصتی برای افشای روابط صمیمی‌اش با سرویس‌های امنیتی غربی داشته باشد، به قتل می‌رسد.

فیسک تصریح کرد تعجب برانگیز نیست که علی‌رغم خشم سازمان عفو بین‌الملل و دفتر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به حکم سنوسی، پسر قذافی و دیگر افراد باقی مانده از رژیم قذافی که هفته گذشته بدون حق دفاعی به مرگ محکوم شدند، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هیچ عکس‌العملی نشان ندادند.

این تحلیل‌گر انگلیسی تاکید کرد: «با این حکم اطلاعات تمامی توافقات شکنجه‌گران نفرت‌انگیز قذافی با سرویس‌های امنیتی ما برای همیشه در امن و امان و در مصونیت خواهند بود.»

این تحلیل‌گر انگلیسی یادآور شد، سنوسی در جنایات ضدبشری شامل شکنجه آوارگان لیبیایی شریک است. شکنجه آوارگان درست بعد از تسلیم کردن آنان به لیبی با کمک «ام‌آی6» سرویس اطلاعات مخفی انگلیس و دیگر سازمان‌های جاسوسی غربی، صورت گرفت.

رابرت فیسک در انتها با اشاره به اینکه قذافی یعنی همان کسی است که روزی نخست وزیر انگلیس تونی بلر وی را بوسید و روز دیگری نخست وزیر انگلیس دیوید کامرون وی را نابود کرد، بیان داشت: «ما مسئول آن چیزی هستیم که امروز در لیبی به وقوع می‌پیوندد. ما مسئول حکم اعدام سنوسی هم هستیم. زمانی که در بامدادی در دو ماه آینده، گلوله شلیک شود و او اعدام شود، عوامل بریتانیا در آن ساختمان مرموز در حاشیه رود «تیمز» (ساختمان سرویس اطلاعات بریتانیا)، نفس راحتی خواهند کشید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    درس عبرتی باشه برای نوکران آمریکا که زمان اتمام تاریخ مصرفشون حتما به قتل خواهند رسید. قرآن اشاره داره به اینکه از غیر خدا سودی به ما انسان ها نمی رسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس