کد خبر 447950
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال 6 مهر آغاز می شود.

به گزارش مشرق به نقل از وب سایت سازمان ملل، هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال با سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان و آمریکا در روز 6 مهر آغاز می شود و تا 11 مهر ادامه می‌یابد.

بر اساس این گزارش، «حسن روحانی» سخنران هشتم نوبت صبح روز افتتاحیه است و اگر تغییری در برنامه نشست و چینش سخنرانان ایجاد نشود، احتمالا وی حدود ساعت 11 به وقت نیویورک (19:30 به وقت تهران) سخنرانی می‌کند.


به نوشته گاردین، قرار است علاوه بر رئیس‌جمهور ایران، رؤسای‌جمهور چین و روسیه نیز در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کنند. سازمان ملل متحد در نخستین پیش‌نویسی که دوشنبه گذشته منتشر کرد، نام سخنرانان این مجمع را که بزرگترین گردهمایی رهبران جهان به حساب می‌آید اعلام کرد. 

در این نشست پاپ فرانسیس (رهبر کاتولیک‌های جهان) نیز چند روز پیش از سخنرانی اوباما (رئیس‌جمهور آمریکا)، پوتین (رئیس‌جمهور روسیه)، جین پینگ (رئیس‌جمهور چین) و رئیس‌جمهور کشورمان سخنرانی خواهد کرد. 

احتمال می‌رود فهرست نام سخنرانان پیش از نشست این مجمع در سطح وزیران که 28 سپتامبر (6 مهر) آغاز می‌شود، چندین بار تغییر کند. این نخستین حضور رئیس‌جمهور چین در این مجمع است و رئیس‌جمهور روسیه نیز به ندرت در این نشست سالانه حضور می‌یابد.

سران کشورهای فرانسه، مکزیک، نیجریه، افغانستان، اوکراین، مصر، ونزوئلا، سودان جنوبی، لیبی، یمن و عراق در این مجمع حضور خواهند داشت. فلسطین نیز برای حضور اعلام آمادگی کرده است؛ اما سران کشورهای هند، انگلیس، سوریه، عربستان سعودی و کره شمالی در این نشست حاضر نخواهند شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    باید آخر بود تا جواب حرف های مفت آمریکا ،اسرائیل وبقیه احیانا عربها را توی این نشست میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس