کد خبر 447871
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

در حوزه کتاب‌های دفاع‌مقدس «آن بیست‌وسه نفر»،‌ «من زنده‌ام»،‌ «لشکر خوبان» و «سال سی روزنگار مصور ایران پس از انقلاب اسلامی» پرفروش شده‌اند.

به گزارش مشرق، تابستان به نیمه خود نزدیک می‌شود و بخشی از فرصت همجواری در محضر دوستی گرانمایه چون کتاب گذر کرده است اما هنوز آثار خواندنی بسیاری برای همنشینی بر نگاه دوستداران باقی است. عاشقانی که در تابش بی‌دریغ آفتاب هم دل به واژه‌های مانده در لابه‌لای سطور کتاب می‌دهند.

در این میان آمارهای مختلفی از منابع فروش به‌عنوان پُرفروش‌های کتاب عنوان می‌شود که یکی از موثق‌ترین آنها، فروشگاه مرکزی شهر کتاب بوده که پرفروش‌‌ترین کتاب‌های حوزه تاریخ، روانشناسی، فلسفه، داستان، شعر، کودک، نوجوان، دین و عرفان، هنر، علم، دفاع مقدس و آموزشی را در تیر ماه سال جاری اعلام کرد که در حوزه شعر «چیزی تو کشو نیست»،‌ «به‌ یاد اسب‌ها و پرنده باش»، «به من گوش سپار چنانکه به باران» و «ضد» جزو پرفروش‌های این گروه بودند.

همچنین در حوزه تاریخ، کتاب‌های «ایران بین دو انقلاب»،‌ «ما مردم داستان آمریکا»،‌ «چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت» و «‌رضا شاه از تولد تا مرگ» بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

در حوزه کتاب‌های دفاع‌مقدس «آن بیست‌وسه نفر»،‌ «من زنده‌ام»،‌ «لشکر خوبان» و «سال سی روزنگار مصور ایران پس از انقلاب اسلامی» پرفروش شده‌اند. «دیروز»، «عزازیل»،‌ «خانه ماتریونا» و ‌«چشم‌هایم آبی بود» نیز ۳ کتاب پرفروش داستان در شهر کتاب مرکزی بوده است.

در حوزه روانشناسی «وضعیت آخر»، «ماندن در وضعیت آخر»،‌ «از حال بد به حال خوب (شناخت‌درمانی)» و‌ «تحلیل رفتار متقابل» پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. در حوزه علم نیز «تاریخچه تقریباً همه چیز»، «جهان هولوگرافیک»، «نجوم نظری و عملی برای همگان» و «درآمدی کوتاه به مغز» پرفروش بوده‌اند.

پرفروش‌های دین و عرفان نیز عبارتند از «دیوان حضرت علی(ع)»‌، «۳۶۵ روز با قرآن (در صحبت قرآن)»، «درویش ستیهنده (از میراث عرفانی شیخ جام)»، در هرگز و همیشه انسان (از میراث عرفانی خواجه عبدالله انصاری). در زمینه هنر نیز عنوان پرفروش این ماه به کتاب‌های «اول شخص مفرد (عکس با من چه می‌گوید من با عکس چه می‌گویم)»، «هنر معاصر ایران (ریشه‌ها و دیدگاه‌های نوین)»، «سینما چیست»،‌ «داستان خرس‌های پاندا» اختصاص داشت.

«جستارهایی در باب عشق»، «تاریخ فلسفه غرب»،‌ «هنر همیشه برحق بودن» و «پرسش‌های اساسی فلسفه (واقعاً چه می‌دانیم؟)» در بخش فلسفه پرفروش شدند. در حوزه کودک نیز «جادوی کریسمس از مجموعه آکادمی اکلیلی‌ها»،‌ «مجموعه فسقلی‌ها»، «سفر به خیر قطره کوچولو»،‌ «پدربزرگ من»،‌ «باستر خرگوشک عاشق کتاب خواندنه» و در بخش نوجوان «چطوری خیلی بدخط بنویسیم»،‌‌ «چتر تابستان»،‌ «دختران و احساسات (آنچه دختران باهوش باید بدانند)»، «ریحانه دختر نرگس»،‌ «شگفتی» و «نیروی برتر لاکی» پرفروش شده‌اند.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس