کد خبر 447714
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰

یک متخصص تغذیه گفت: به هیچ عنوان نمک را به سفره هایتان وارد نکنید و اگر می‌خواهید طعم شوری در زندگیتان جاری باشد به جای نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید.

به گزارش مشرق، پیام فرح بخش متخصص تغذیه با اشاره به طعم شوری نمک رژیمی در زندگی افزود: به هیچ عنوان نمک را به سفره هایتان وارد نکنید و اگر می‌خواهید طعم شوری در زندگیتان جاری باشد به جای نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید به دلیل آنکه نمک طعام از کلروسدیم و نمک رژیمی از کلروپتاسیم تشکیل شده است.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه با اشاره به طعم شوری نمک رژیمی در زندگی افزود:به هیچ عنوان نمک را به سفره هایتان وارد نکنید و اگر می‌خواهید طعم شوری در زندگیتان جاری باشد به جای نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید به دلیل آنکه نمک طعام از کلروسدیم و نمک رژیمی از کلروپتاسیم تشکیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: نمک رژیمی نه تنها باعث بالا رفتن فشار خون نمی‌شود بلکه باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود و همچنین به سلامتی قلب و عروق نیز کمک خواهد کرد.

فرح بخش با اشاره به میزان استفاده نمک در روز اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی معتقد است افراد باید زیر 6 گرم نمک در روز استفاده کنند که متاسفانه در کشور ما این میزان بیشتر از 6 گرم است زیرا تمامی افراد نمک زیاد مصرف می‌کنند و به جای نمک از چاشنی‌های دیگر مثل فلفل، زنجبیل، دارچین، آویشن یا طعم دهنده‌های دیگر به غذا اضافه کنند تا بتوانیم نمک را از سر سفره‌ها حذف کنیم.

متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: افرادی که فشار خون بالا دارند با مصرف زیاد نمک وضعیت‌شان برتر خواهد شد و نیز بالا رفتن فشار خون دلیلی برای سکته‌های مغزی و سکته‌های قلبی بنابراین توصیه می‌کنیم افرادی که فشار خون دارند باید نمک را به طور محدود استفاده  کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    این محصول برای بیماران کلیوی ممنوع است. حتما اطلاع رسانی کنید
  • مهدی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    مردم عزیز نمک دریا نمک رودخانه هار مصرف کنید پیغمبر ما حضرت محمد(ص) فرمودندنمک مصرف کنید آن نمکی که اسلام مد نظرش است .گوش به حرف غربی ها درس خوانده هی مکتب علوم غرب ندهید.بیماری تیرویید با نمک دریا ورودخانه به طور کل برطرف می شود.آزمایشش مجانیه.مواد بسته بندی نخرید مواد افزودنی داره.نمک رودخانه طبیعی طبیعی.پدربزرگ وفامیلهای پیرما همه در قدیم از این نمک استفاده میکردند.اززمانی که علوم غرب وارد کشور ما شد چه قدر بلاومریضی زیاد شد.دین ما همه چی داره حتی در طب.بوعلی سینا که بود.تحقیق کردیم.چطور با نبودن این همه دستگاههای پزشکی بیماران را معالجه میکرد.و.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس