دبیرکل حزب الله لبنان مراسم سخنرانی خود را به نام شهیدی نامگذاری کرد که مدتی پیش در ارتفاعات قلمون به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، شهادت 9 تن از رزمندگان خود از جمله یک فرمانده را در درگیری های منطقه قلمون سوریه اعلام کرد. خون این شهدا باعث آزاد سازی ارتفاعات استراتژیک «تله الثلاجه» در منطقه «جرود الفلیطه» در قلمون سوریه شد.

شهید غسان فقیه(ساجد) از فرماندهان میدانی ارشد حزب الله لبنان، شهید احمد علی یحیی(بسام)، شهید محمد جابر، شهید توفیق عباس سمحات(حسن العسکری)، شهید علی حمید حطاب(ابو الزین)، شهید عدنان السبلینی، شهید علی محمد صالح(حیدر)، شهید احمد حسین محسن و شهید محمد قاسم یاسین این 9 نفر را تشکیل می دهند.

در این میان اما شهادت احمد علی یحیی رنگ و بویی دیگر داشت، کسی که سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی و مراسم دیروز را به نام وی اعلام کرد.

وی فرزند "شیخ یحیی اباذر" است که در تاریخ "مقاومت اسلامی" از او با عنوان "شیخ المقاومین" نیز یاد می شود، شیخ یحیی اباذر آخرین رزمنده مقاومت اسلامی است که در آخرین ساعات اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

احمد حمد یحیی با نام جهادی "اباذر" متولد سال 1958 در روستای رشاف در جنوب لبنان بود. وی در سال 1361 شمسی به ایران آمد و در حوزه ی علمیه ی قم، به تحصیلات حوزوی مشغول شد. احمد در سال 1364 شمسی به لبنان بازگشت و به یگان های مقاومت اسلامی ملحق شد.این روحانی مجاهد، درست در روز 25 می سال 2000 در سن 42 سالگی شربت شهادت نوشید. پسر او "علی" چند سال بعد به عضویت حزب الله لبنان درآمد و لباس رزم و جهاد پوشید.

علی احمد یحیی در جریان جنگ علیه تروریستهای تکفیری در سوریه، به دفاع از حرم حضرت زینب(س) برخاست و سرانجام در پانزدهمین سالگرد شهادت پدرش، به دیدار او شتافت و فراق 15 ساله پدر و پسر به پایان رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اكبريان ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    خدا رحمتش كند و يارانش را زياد و همچنين دشمنانش را كم
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    چه خوبه این جور آقازاده هایی
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    الهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    خدایا شهداء حزب الله شهدای سپاه و شهدای حشد الشعبی و شهدای ارتش سوریه و عراق و همچنین شهدای یمنی را با رسول الله محشور کن و ما را با ایشان
  • javad ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیاکم عند ربهم یرزقون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس