معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت اقتصاد سلامت در کشور از هدر رفتن سالانه ۳۰۰ هزار سال عمر مفید ایرانیان بر اثر بیماری دیابت خبر داد.

 به گزارش مشرق، باقر لاریجانی در نخستین نشست تخصصی دسترسی عادلانه به خدمات دارویی ایران اظهار کرد: از بحث اختصاص دارو نمی‌توان غافل بود و باید همیشه میزان رضایتمندی را در این حوزه سنجید ما نیز در پژوهشکده غدد از 10 سال پیش گروه‌هایی را ایجاد کردیم و از 2 سال پیش نیز مطالعاتمان را بر روی 150 بیماری با‌ آیتم و فاکتورهای مختلف در حال انجام هستیم.

وی درباره تشریح این مطالعات گفت: بر این اساس در هر استان وضعیت چاقی و دیابت به دست می‌آید و حتی در تلاشیم تا آمار مرگ و میر و سرطان‌ها را نیز بررسی کنیم. زیرا سالانه حدود 300 هزار سال عمر مفید بر اثر یک بیماری با عنوان دیابت از بین می‌رود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر حساسیت سازمان بهداشت جهانی نسبت به چنین آمارهایی ادامه داد: ما توانستیم در پژوهشگاه غدد 9 مرکز تحقیقاتی ایجاد کنیم. بنابراین به حوزه اقتصاد سلامت نیز می‌پردازیم. البته برخی از کارها در ایران آنچنان آسان نیست مثلا وقتی وارد اقتصاد بیماری دیابت شدیم متوجه شدیم که بررسی آن کار آسانی نیست و باید از متخصصان امر استفاده کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه به هر حال اعتباراتی که سالانه به حوزه‌های مختلف تخصیص می‌یابد 10 تا 15 درصد رشد دارد که آن هم برای پرسنل هزینه می‌شود افزود: بنابراین در پژوهشگاه غدد به یک تعامل منطقی رسیدیم تا آن را سامان ببخشیم. بنابراین گروه اقتصاد دارویی که امروز بنده در جلسه آن حضور داشتم نیز می‌تواند با پژوهشگاه غدد تعامل و ارتباط برقرار کند.

وی با خطاب قرار دادن گروه اقتصاد دارویی پیشنهاد کرد تا آنها این گروه تحقیقاتی را به عنوان یک مرکز تحقیقاتی به ثبت برسانند. زیرا ثبت چنین مراکزی آسان‌تر شده است.

معاون وزیر بهداشت  با اعلام هرگونه حمایت و همکاری پژوهشگاه غدد با گروه اقتصاد سلامت، خاطر نشان کرد: به هر حال این گروه شامل کارشناسان و مدیران وزارت بهداشت و بیمه‌ها هستند و اطلاعات این گروه می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس