روزنامه شرق انتقادات به رفتارهای غیر انسانی فرانسه در طول سه‌دهه گذشته نسبت به ایرانیان به خصوص در مسئله انتقال خون‌های آلوده را «بهانه‌جویی» و «جوسازی» تعبیر کرد و حضور فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، را «موفقیت» دیپلماتیک دانست.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز چهارشنبه را با تمرکز بر جدال‌های سیاسی در بهارستان آغاز کردند و تمام قد به حمایت از موضع‌گیری علی لاریجانی پرداختند و اعتراضات به رفتار رییس‌مجلس را تعبیر به «توهین» محلفی‌ها بهارستان به ایشان کردند. از سوی دیگر روزنامه شرق انتقادات به رفتارهای غیر انسانی فرانسه در طول سه‌دهه گذشته نسبت به ایرانیان به خصوص در مسئله انتقال خون‌های آلوده را «بهانه‌جویی» و «جوسازی» تعبیر کرد و حضور فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، و دیگر سیاستمداران اروپایی را «موفقیت» دیپلماتیک دانست.

دلواپسی برای انتقاد از فابیوس/ ذوق‌زدگی از مرخصی زندانی امنیتی / نوبخت یار کمکی جهانگیری برای جدال با احمدی‌نژادروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای«پایان دلالان تحریم» و «آغاز فصل جدید روابط بین ایران و اروپا» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· پرتاب خودکار در میز مذاکرات هسته‌ای

پس از بیان جدال کلامی ظریف با موگرینی با عبارت «هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید» حالا نوبت به روایت پرتاب خودکار در میز مذاکرات هسته ای رسیده است.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در انعکاس این مطلب به نقل از بروجردی نوشت: «در يکي از جلسات مذاکرات هسته‌اي ميان تيم مذاکره‌کننده کشورمان با مقامات آمريکايي که وزراي خارجه دو کشور حضور داشته‌اند، سنگيني مباحث به حدي مي‌رسد که جان کري وزير امور خارجه آمريکا در واکنش به ايستادگي تيم مذاکره‌کننده ايراني بر اصول و خطوط قرمز خود، به حدي عصباني مي‌شود که دو دست خود را محکم بر روي ميز مي‌کوبد.رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در پي اين اقدام وزير خارجه آمريکا، خودکاري که جلوي وي بود، به سمت سيد عباس عراقچي عضو تيم کمانه مي‌کند که عراقچي نيز در پاسخ به اين واکنش کري،‌ بلافاصله خودکار را برداشته و به سمت اين مقام ارشد تيم آمريکايي پرتاب مي‌کند و اين عمل باعث مي‌شود که به قولي تيم آمريکايي حساب کار دستش بيايد.

وي تصريح کرد: پس از اين اتفاقات و در پايان نشست جان کري به طرف اعضاي مذاکره‌کننده کشورمان مي‌آيد و از آنها عذرخواهي کرده و اعلام کرده که تعمدي در انجام اين کار نداشته است.رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اينگونه اتفاقات که تنها بخش کوچکي از آن رسانه‌اي شده نشان‌دهنده زحمات اعضاي تيم‌مذاکره‌کننده هسته‌اي در نشان دادن اقتدار جمهوري اسلامي و مهر تاييدي بر فرمايشات رهبر معظم انقلاب درخصوص انقلابي‌بودن اعضاي تيم مذاکره‌کننده کشورمان است.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار ‌‌چهار‌شنبه را به تیترهای «فریادهای کوچک بر سر توافق بزرگ» و «موگرینی: ایران و اروپا همسایه‌اند» اختصاص داد.

· نوبخت؛ یار کمکی جهانگیری برای جدال با احمدی‌نژاد

سخنگو به یاری معاون اول شتافت؛ او همانند دیگر دولتی‌ها نوک پیکان انتقادات خود را به سمت احمدی‌نژاد نشانه گرفت و خواهان پذیرش مسئولیت دولت قبل نسبت به مفاسد اقتصادی شد.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار در همین راستا نوشت: « نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد شکایت مطرح شده از سوی محمود احمدی‌نژاد علیه اسحاق جهانگیری اظهار کرد: بعد از اینکه دولت یازدهم آغاز به فعالیت کرد، عده‌ای انتظار داشتند اسناد و مدارکی که در مورد تخلفات دولت قبل در دست داریم، علنی کنیم اما به منظور پرهیز از صرف انرژی‌های کشور برای دعوا، از رسانه‌ای کردن آن‌ها خودداری کردیم. البته وظیفه قانونی خود را در خصوص انعکاس برخی اطلاعات و مدارک به قوه قضاییه منطبق قانون انجام داده‌ایم و خوشحال می‌شویم اگر مسئولیت مواردی چون بابک زنجانی و غیره را مسئولین یا رئیس دولت قبل بپذیرند تا بررسی شود. وی با اشاره به اینکه جهانگیری اکنون رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: آقای جهانگیری اطلاعات لازم را دارند و در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی طرح‌های لازم را اجرا می‌کنند. به طور کلی ما استقبال می‌کنیم هر یک از مسئولین دولت قبلی در رابطه با قبول مسئولیت نسبت به مواردی که وجود دارد در قوه قضاییه پاسخگو باشند؛ در حالی که هر موردی از سوی دولت اعلام شد، پاسخگویی وجود نداشت. وی با تاکید بر اینکه دولت نمی‌خواهد موضوعات مربوط به تخلفات گذشته رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در مواردی که آن‌ها بخواهند از خود دفاع کنند یا مسائلی را مطرح کنند ما استقبال می‌کنیم که در قوه قضاییه منعکس شود چون داوری و قضاوت دادگاه‌ها و محاکم قضایی را پذیرا هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که عده‌ای می خواهند با طرح شکایت از معاون اول دولت یازدهم این موضوع را در حد با اتهاماتی که به معاون اول دولت گذشته مطرح است قرار دهند، گفت: بله این حرف درست است و مثلا عده‌ای می‌خواهند اگر در گذشته بابک زنجانی بوده است، امروز نیز فرد دیگری را مطرح کنند و یا در مقابل اتهامات معاون اول دولت گذشته امروز مسائلی را در مورد آقای جهانگیری انتشار دهند. البته برای افکار عمومی این قبیل حرکت‌ها روشن است و قوه قضاییه نسبت به این مسائل با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»

دلواپسی برای انتقاد از فابیوس/ ذوق‌زدگی از مرخصی زندانی امنیتی / نوبخت یار کمکی جهانگیری برای جدال با احمدی‌نژادروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «غنی‌سازی توافق در تهران» و «سه شنبه اهانت» اختصاص داده است.

· احمدي‌نژاد فرصت يا تهديد

همه منتظر کنش سیاسی رییس‌جمهور سابق هستند؛ روزنامه اعتماد مدعی است حضور احمدی‌نژاد در رقابت سیاسی «تهدیدی» برای اصلاح‌طلبان نیست اما برای اصولگرایان حضوری وی به منزله شکست آرا و شکل‌گیری رقابتی فرسایشی خواهد بود که «فرصت» را برای پیروزی اصلاحات مهیا می‌سازد.

گروه احزاب روزنامه اعتماد خبر از امکان ائتلاف‌های جدید سیاسی احمدی‌نژاد می‌دهد و در همین راستا نوشت: «با ورود احمدي‌نژاد به فرآيند سياسي انتخابات آرايش نيروهاي اصولگرا به كلي تغيير خواهد كرد و انسجام و يكپارچگي آنان حول هيچ محوري مقدور نخواهد بود. او مي‌تواند با بخشي از جبهه پايداري و نيروهاي تندرو حاضر در مجلس نظير مرتضي آقا تهراني، مهدي كوچك‌زاده، روح‌الله حسينيان، جواد كريمي قدوسي و... به ائتلافي پايدار برسد. از طرفي اگر بتواند نمايش فاصله خود با مشايي را ادامه بدهد شايد بتواند روي حمايت آيت‌الله مصباح و نيروهاي او نيز حساب كند. از طرفي نزديكي گفتماني او به سعيد جليلي مي‌تواند موجب نزديكي آن دو در انتخابات آتي شود. از سوي ديگر در ميان ژنرال‌هاي اصولگرا محمد باقر قاليباف، محسن رضايي، علي لاريجاني، علي اكبر ولايتي و علي مطهري هرگز به ائتلاف با او حتي فكر هم نمي‌كنند و اگر محمد رضا باهنر به عنوان ليدر عملياتي اصولگرايان بخواهد ائتلاف با حاميان احمدي‌نژاد را در دستور كار قرار دهد حمايت اين چهره‌ها را از دست خواهد داد. لايه بعدي مخالفان جدي احمدي‌نژاد را مي‌توان در ميان چهره‌هايي چون احمد توكلي، الياس نادران، غلامرضا مصباحي مقدم، احمد سالك و... رصد كرد. آنها نيز در وضعيت جديد به جاي نشستن روي صندلي‌هاي ائتلاف به رهبري باهنر ترجيح مي‌دهند به پشتوانه سياسي لاريجاني وارد مجلس شوند.»

دلواپسی برای انتقاد از فابیوس/ ذوق‌زدگی از مرخصی زندانی امنیتی / نوبخت یار کمکی جهانگیری برای جدال با احمدی‌نژادروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای«تجارت با طعم فرانسوی» و«اشهد ان‌لا‌اله الا‌الله گفته‌ام» اختصاص داد.

· دلواپسی برای انتقاد از فابیوس

روزنامه شرق انتقادات به رفتارهای غیر انسانی فرانسه در طول سه‌دهه گذشته نسبت به ایرانیان به خصوص در مسئله انتقال خون‌های آلوده را «بهانه‌جویی» و «جوسازی» تعبیر کرد و حضور فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، را «موفقیت» دیپلماتیک دانست.

گروه سیاسی روزنامه شرق در همین راستا نوشت: «از مهمترین محورهای انتقادها می‌توان به پرونده صادرات خون‌های آلوده از فرانسه به ایران در سال‌های ١٣٦٣ و ١٣٦٤ یعنی زمان نخست‌وزیری فابیوس، کارشکنی‌های وی علیه ایران و گفت‌وگوهای هسته‌ای به‌ویژه در ماه‌های اخیر و نیز مواضع و سیاست‌های پاریس در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد. آتش انتقادات به این سفر تا حدی بالا گرفت که صدای مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم را هم درآورد. پور‌محمدی چند روز پیش گفته بود: «درباره اینکه آیا متهم پرونده خون‌های آلوده فابیوس است، باید مستندات کافی وجود داشته باشد تا توسط مرجع قضائی مورد پیگیری قرار گیرد. فابیوس در‌حال‌حاضر به‌عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید، نه به‌عنوان متهم». طرح این موضوع‌ها هر چند نشانگر بخشی از اختلاف‌ها و دیدگاه‌ها و منافع متعارض جمهوری اسلامی و فرانسه است اما بر‌اساس قواعد دیپلماسی و بایسته‌های سیاست خارجی معتبر نیست.»

دلواپسی برای انتقاد از فابیوس/ ذوق‌زدگی از مرخصی زندانی امنیتی / نوبخت یار کمکی جهانگیری برای جدال با احمدی‌نژادروزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «سید حسن خمینی؛ کاندیدای مجلس خبرگان؟» و «جنجال دلواپسان در بهارستان» اختصاص داد.

· سیدحسن خمینی ،کاندیدای مجلس خبرگان

همچنان تردیدها گریبان‌گیر تصمیم سیاسی حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان است؛ وی که از سوی هاشمی رفسنجانی «علامه» لقب گرفت و روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی یکی از تردیدهای وی را تکاپوی اهل علم برای کسب دانش از کلاس درس ایشان بیان می‌کند

در همین راستا گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز در تحلیل چرایی حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان نوشت: «با تمام این تردیدها تنها دو موضوع شاید سبب شود که سیدحسن خمینی تصمیم به حضور در انتخابات مجلس خبرگان بگیرد. نخست تکلیفی که بر دوش خود احساس می‌کند و آن تکلیف جز خواست اکثریت ملت، علما و روحانیون از او نیست. یادگار امام همانند پدربزرگش میزان را رای مردم می‌داند و زمانی که نامه‌ها و پیام‌های اقشار مختلف مردم به او می‌رسد با طمانینه آنها را مطالعه کرده و پاسخ می‌گوید اما آنها که درباره اوست و شخصی است کنار می‌گذارد تا کسی متوجه نشود در دل او نسبت به پاسخ این نامه‌ها چه می‌گذرد. او خرد جمعی را بر تکروی ترجیح می‌دهد و همواره دوست دارد مسئولان نیز بر این مبنا تصمیم‌گیری کنند همچنان که درباره توافق هسته‌ای هم گفت این توافق حاصل خرد جمعی بود. مطمئنا وی هیچ‌گاه به خواست مردم و علما بی‌توجه نیست و اگر در دوره‌های قبل برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری نکرده بود برای دلایل دیگری بود که به چند مورد آن در بالا اشاره شد. دلیل دیگر برای امکان حضور در انتخابات شاید صلاح دانستن تاثیرگذاری‌اش در این مجلس و شرایط زمانی حاکم بر کشور است. او شاید راهکارهایی در ذهن دارد که با حضور در مجلس خبرگان می‌تواند به آنها جامه عمل بپوشاند. هر چند اعضای مجلس خبرگان از میان علما و روحانیون بی‌طرف و مستقل انتخاب می‌شوند اما تزریق اعتدال و جوانگرایی با حضور اعضایی که ریشه در میانه‌روی دارند کیفیت آن را افزون‌تر می‌کند. از سوی دیگر سیدحسن خمینی وارد چهل‌وسومین بهار زندگی خود شده است و با داشتن علم و آگاهی همراه با تجربه و اندیشه‌ اعتدال‌گرایی‌اش هنگامه آن است که تجربیات خود را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «توافق وین نمایش قدرت دیپلماسی بود» و «توهین محفلی به رئیس مجلس» اختصاص داد.

· ذوق‌زدگی از مرخصی زندانی امنیتی

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه‌خبر؟!» صفحه سیاسی خود به انعکاس مرخصی فعال فتنه 88 پرداخت و در همین راستا نوشت: «سراج‌الدین میردامادی که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال حبس محکوم شده بود، به سه روز مرخصی آمد. گیتی پورفاضل وکیل‌مدافع سراج‌الدین میردامادی به «ایسنا»، گفت: «در حال حاضر بیش از یک سوم از مدت محکومیت سراج الدین میردامادی گذشته و با توجه به اینکه آقای میردامادی سابقه محکومیت نداشته است باید با درخواست آزادی مشروط او موافقت شود.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ناشناس ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد دلاور .
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    غیرت و شرافت سیاستمداری دلاور مرد ایرانی محمود احمدی نژاد
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    بلکه بیشتر سه رود
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    شانتاژ تبلیغاتی اصلاحات!
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    مشرق توهین به احمدی نژاد را نشر نده
  • ر ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    هزاران درود دکتر دعای ما همیشه پشت سرته خدا با توست دکتر جون
  • حسین ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    دلاوری با تواناییهای منحصر به فرد
  • عبد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    اخه چرا احمدی نژاد؟ برید سوابق اونو بخونید قهر پانزده روزه و ..... روزنامه آرمانم دلش خوشه آقای سید حسن خمینی جایگاهش مشخصه ولی شما از روحانیت و امام مایه نذارید
  • کیا ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    امیدواریم 96باشد
  • عدل ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد درودندارد باید گفت احمدی نژاد ایران را به جای آباد کردن ویرانه ای کرد ورفت
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    پسر شجاع
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    بابا دست از سر احمدی نژاد بردارید کسی در طول بعد از انقلاب اینقدر برای عدالت و توزیع مساوات طلبانه کار نکرد اما اشتباهات راهبردی داشت و دیگر قابل اتکا نیست و نباید سرنوشت کشور را به او سپرد باید کسی بیاید که تابع ولایت باشد و اگر ولی گفت از خیمه معاویه برگرد ، برگردد. مخلص خدا و ولی باشیم نه کارگزاران و سرداران و....
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا لعنتت کنه مشرق که با نشر نظرات اسراییلی و امریکایی دل ملت را خون میکنی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس