نمایندگان مجلس سنای آمریکا طرج یک نماینده جمهوری‌خواه که تحریم‌های ایران را به به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی منوط می‌کرد، رد کردند.

 به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس سنا بامداد دوشنبه طرح یک سناتور که خواستار گره زدن رفع تحریم‌های ضد ایرانی به شناسایی حق بقای رژیم صهیونیستی بودند را رد کردند.

پایگاه هیل، نشریه تخصصی کنگره آمریکا گزارش داد سنا روز یکشنبه مانع از الصاق توافق هسته‌ای ایران به یک لایحه دیگر، موسوم به لایجه بزرگراه شد.

نمایندگان مجلس سنا، در یک رأی‌گیری شفاهی از حکمی که ریاست سنا صادر کرده بود حمایت کردند.

روز جمعه به سناتور «کروز»، که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست اجازه اضافه کردن متمم به لایحه بزرگراه داده نشد.

متمم پیشنهادی کروز خواستار آن بود که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا تا قبل از به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط ایران و آزادی اتباع آمریکایی محکوم‌شده در دادگاه‌های ایران قادر به رفع تحریم‌ها نباشد.

اما از آنجا که میچ‌مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا با تاکتیکی موسوم به «اشباع درخت» (Filling the tree) جلوی اضافه شدن متمم به لایحه بزرگراه را گرفته بود، طرح کروز، «خارج از دستور» تشخیص داده شد.

منظور از فرایند «اشباع درخت» در قواعد قانون‌گذاری سنا دستوری است که از سوی رهبر حزب اکثریت صادر می‌شود و به موجب آن تمامی سناتورها از پیشنهاد متمم‌های جدید به یک طرح یا قانون منع می‌شوند.

این اصطلاح خود از تشبیه یک طرح یا لایحه به درختی گرفته شده که تنه آن را خود طرح و شاخه‌های آن را متمم‌های پیشنهادی تشکیل می‌دهند. دستور اشباع درخت به معنی آن است که سناتورها بدون رأی به اتفاق آرا نمی‌توانند متمم خود را به یکی از «شاخه‌ها» الصاق کنند.

کروز بعد از رأی‌گیری روز یکشنبه از میچ‌مک‌کانل انتقاد کرد و گفت: «اگر رهبر اکثریت با ما مخالفت نکرده بود می‌توانستیم اصرار کنیم که ایران قبل از رفع تحریم‌ها حق بقای اسرائیل را به رسمیت بشناسد و گروگان‌هایمان را آزاد کند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی1080 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    آخه خودشون هم میدونن که اسرائیل یه رژیم جعلی و خونخوار هست و هر آن ممکنه از روی زمین محو بشه بخاطر همین طرح رأی نیورده
  • فرزند ایران ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    ! ....down with isreal just do it
  • داریوش آرپناهی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    کروز برو بمیر، ایران ملتی نیست که بخوای از اونها گرو کشی کنی
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    فرزند ایران چرا از کلمات غربی استفاده می کند ؟
  • علی1080 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    درین درین... نادانی را گفتند چگونه است که در سرزمین پارس عمر میگذرانی اما در مکاتبات خود از واژه های بیگانه استفاده میکنی؟ بگفت میخواهم مردمان کشورم پیشرفت مرا ببینند...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس