کد خبر 444941
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸

تظاهرات ضد جنگ در پایتخت ترکیه با دخالت نیروهای امنیتی این کشور به خشونت کشیده شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی ترکیه با حمله به تظاهرات مخالفان حمله به شمال عراق و سوریه این تظاهرات را به خشونت کشاندند.

بنابراین گزارش، نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه با ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک آور به تجمع معترضان در آنکارا در مخالفت با حملات هوایی اخیر به شمال عراق و سوریه، حمله کرد.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که جنگنده‌های ترکیه شنبه شب به بهانه مقابله با داعش و پ.ک.ک 400 هدف را در شمال عراق و سوریه بمباران کردند.

جنگنده‌های ترکیه، اردوگاه‌های پ‌.ک‌.ک را در شمال عراق هدف قرار داده‌اند. گفته می‌شود جنگنده‌های ترکیه پس از بمباران مواضع داعش در خاک سوریه، از آسمان این کشور به شمال عراق رفته و طی عملیاتی که یک ساعت به طول انجامید، کمپ‌های پ‌.ک‌.ک را بمباران کردند.

همچنین دیروز آنکارا تایید کرد که در عملیات علیه داعش و حزب کارگران کردستان در داخل خاک ترکیه، 320 نفر وابسته به داعش و پ‌ک‌ک را شناسایی و دستگیر کرده‌است.

درپی این حمله حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) با انتشار بیانیه‌ای از پایان آتش‌بس پیشتر اعلام شده با دولت ترکیه خبر داد.

دولت ترکیه پس از انفجار تروریستی که در منطقه سوروچ این کشور در هفته گذشته روی داد و منجر به کشته و زخمی شدن 100 نفر شد،‌ اعلام کرده که برای تقابل با داعش وارد عمل می‌شود ولی همزمان نیروهای کرد در شمال سوریه و پ.ک.ک نیز قربانی این تصمیم دولت آنکارا بوده‌اند.

از سوی دیگر دولت ترکیه اعلام کرده که قصد دارد در شمال خاک سوریه منطقه امن ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس