کد خبر 444857
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

وزارت خارجه انگلیس انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هشدار «نسبت به تمام سفرها جز سفرهای ضروری به ایران» لغو و اکنون تنها به مناطق هم مرز با افغانستان، پاکستان و عراق محدود شده است.

به گزارش مشرق، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، از لغو وضعیت منع «هرگونه سفر به جز سفرهای ضروری» به ایران برای اتباع انگلیس خبر داد. این هشدار حالا به مناطق هم مرز با افغانستان، پاکستان و عراق محدود شده است.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «ما همچنان به توصیه نسبت به تمام سفرها به مناطق مشخص، به خصوص در طول مرز با عراق، پاکستان و افغانستان، ادامه می‌دهیم. با این حال، دیگر توصیه‌ای نسبت به تمام سفرها به جز سفرهای ضروری به دیگر مناطق ایران وجود ندارد. ما توصیه‌نامه خود را به روزرسانی کرده‌ایم تا ریسک‌های احتمالی که ممکن است اتباع انگلیسی مسافر به ایران دچار آن شوند، شفاف‌تر شوند.»

در بیانیه هاموند هم آمده است: «توصیه مسافرتی برای هر کشوری، به صورت دوره‌ای و بر اساس اطلاعات جدید، مورد بازنگری قرار می‌گیرد. سیاست ما این است که علیه سفر به مناطقی که تصور می‌کنیم ریسک بالایی دارند، توصیه کنیم. به عقیده ما، این وضعیت برای بخش‌های مشخصی از ایران، به خصوص در طول مرز با عراق، افغانستان و پاکستان وجود دارد. اما معتقدیم که در دیگر نواحی ایران، ریسک نسبت به اتباع بریتانیا تغییر کرده، که بخشی از آن به دلیل کاهش خصومت در دولت رئیس‌جمهور (حسن) روحانی است.»

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، با وجود لغو این هشدار، لندن همچنان به اتباع خود توصیه می‌کند به جز در مواقع ضروری، به مناطق واقع در فاصله 100 کیلومتری از کل مرز ایران-افغانستان، فاصله 10 کیلومتری از مرز ایران-عراق، کل استان سیستان و بلوچستان و همچنین مناطق واقع در شرق حد فاصل بین بم و جاسک، سفر نکنند.

روابط دیپلماتیک ایران و انگلستان از سال 2011 به پائین‌ترین سطح رسیده بود. با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، طرفین گام‌هایی برای بهبود روابط برداشته‌اند و در همین راستا طرفین «کاردار غیرمقیم» منصوب کرده‌اند. با این حال، سفارت انگلیس در تهران همچنان تعطیل است. هاموند هفته گذشته پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، در مجلس عوام این کشور گفت که لندن تلاش می‌کند با رفع موانع موجود، هرچه سریعتر سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.

حسن روحانی هفته گذشته هم تلفنی برای دومین بار، با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    همه این کارها بخاطر این است که مذاکرات را پربار نشان داده و ایران را به اجرای تعهدات!!! خود تشویق کنند!
  • پسر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    حالا میگن آخ جون بریم در طویله باز کنیم
  • محمد علی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    روباه پیر شکار جدیدی پیدا کرده که این طور خوش رقصی می کند.ولی این بد ذاتان بدانند ایران گربه رقصان آنها نیست که بشود با کوک کفتارانشان آن را ملغمه ی خویش کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس