کد خبر 444785
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

نمایندگان محافظه کار انگلیسی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را متهم به دخالت در امور سیاسی این کشور کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، پس از آنکه باراک اوباما تاکید کرد که انگلیس باید در اتحادیه اروپا باقی بماند تا بتواند از نفوذ خود در عرصه جهانی بهره ببرد، نمایندگان محافظه کار انگلیسی، رئیس جمهور آمریکا را به دخالت در امور سیاسی این کشور متهم کرده اند.

اوباما اخیرا در مصاحبه با بی بی سی تاکید کرد که عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به ما اعتماد بیشتری نسبت به تقویت این اتحادیه خواهد داد و موجب خواهد شد تا جهان امن تر و کامیاب تر باشد.

ولی جان ردوود وزیر سابق کابینه انگلیس و از مخالفان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تاکید کرد: اوباما در خصوص انگلیس و اتحادیه اروپا اشتباه می کند. اگر به کشورهای خارجی اجازه دهید تا قوانینی را بر شما تحمیل کنند، مالیات بر شما وضع کنند، و پول شما را هزینه کنند، این ایده خوبی خواهد بود ولی چرا خود شما یک اتحادیه آمریکایی ایجاد نمی کنید تا مکزیک بتواند مرزهای مشترکی با آمریکا داشته باشد، کوبا بتواند مالیات های آمریکا را برای خودش مصرف کند و برزیل بتواند قوانینی را بر آمریکا اعمال کند که خود آمریکا خواستار آن نیست.

وی در ادامه افزود: اگر او این کار را برای آمریکا انجام دهد، آنگاه در موضع اخلاقی قوی تری قرار خواهد داشت تا در خصوص داشتن مرزهای مشترک با اروپای شرقی، هزینه کردن پول ما برای یونان و داشتن قوانینی که آلمان خواستار آن است ولی ما آن را نمی خواهیم، سخنرانی کند.

اوون پترسون دیگر وزیر سابق کابینه انگلیس نیز تاکید کرد: این کاملا به نفع آمریکاست که یک انگلیس قوی از همه ارتباطات خود با کانادا، نیوزلند و آسیا برای گسترش تجارت آزاد جهانی استفاده کند.

تام پرسگلاو از محافظه کاران انگلیسی نیز گفت: مساله عضویت در اتحادیه اروپا مربوط به مردم انگلیس است. این به کس دیگری مربوط نمی شود که به مردم انگلیس بگوید چه کاری در این باره انجام دهند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول داده است تا در صورت عدم دستیابی به توافق نهایی با رهبران اتحادیه اروپا برای تغییر قوانین و پیمان ها و افزایش قدرت انگلیس در این اتحادیه، همه پرسی مذکور را پیش از پایان سال 2017 میلادی برگزار کند.

کامرون تحت فشار زیادی است تا مهاجرت به انگلیس را کاهش دهد. این مساله در تضاد با پیمان اتحادیه اروپا در خصوص آزادی جابجایی نیروی کار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس