کد خبر 444396
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران در اوج عزت و اقتدار در برابر دشمنان ایستاده و کسی برای سازش با دشمن حجت ندارد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی روز جمعه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد اظهار کرد:

این ملت 36 سال است که تمام قد از آرمان ها و ارزش های انقلاب دفاع کرده و کسی حق ندارد از این آرمان ها کوتاه بیاید.

وی مقایسه ملت ایران با مردم زمان امام حسن (ع) را اشتباه خواند و گفت: مردم ما در سخت ترین شرایط، آمادگی، بصیرت و همت خود را نشان داده و امام خود را تنها نگذاشتند و تشبیه آنها به مردم دوران امام حسن به هیچ وجه درست نیست.

سردار نقدی به درخواست های بسیار جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: امروز ما جلو این جوانان را گرفته ایم و گرنه هر هفته یک سپاه 100 هزار نفری برای دفاع از حریم امت اسلامی آماده می شوند.

وی افزود: چگونه می شود چنین مردمی را که تنها برای دفاع از خاک و دیار خود، بلکه برای دفاع از مرزهای اسلامی در برابر بیگانگان آمادگی دارند و سر و دست می شکنند با مردم زمان امام حسن (ع) مقایسه کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تنها راه نجات اقتصاد کشور را عملی کردن برنامه اقتصاد مقاومتی با اتکا به توان داخلی دانست و گفت: نباید حضور مردم را تنها به عرصه سیاسی، انتخابات و راهپیمایی ها محدود کنیم، چرا که آنان در هر میدانی وارد شوند پیروزی می آورند.

سردار نقدی با بیان اینکه کمتر کشوری در دنیا منابع عظیم ایران اسلامی را دارد، افزود: باید ثروت ثروتمندان و سرمایه های مردمی را برای تولید به کار گرفته و با استفاده از نیروی انسانی توانمند داخلی، مشکلات را از سر راه خود برداریم.

وی مشکل اصلی کشور در عرصه اقتصاد را مدیریتی دانست و گفت: با وجود منابع سرشار انرژی، نیروی کار فراوان، علم و دانش، ثروت و سرمایه و نیز بازاری 400 میلیونی که بخشی از کشورهای همسایه را دربرمی گیرد می توانیم بسیاری از موانع را از پیش رو برداریم.

وی پایه گذاری بسیج از سوی امام راحل (ره) را با چنین نگرشی عنوان کرد و گفت: بسیج تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه اکنون در اوج اقتدار قادر است برای بازگرداندن صنایع ورشکسته به تولید، ترویج مصرف کالاهای تولید داخل و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقش ایفا کند.

سردار نقدی افزود: ایراد کار ما آن است که انقلاب اجتماعی کردیم اما انقلاب الهی نکردیم و اکنون همان نظام بروکراسی غربی بر جامعه ما حاکم است که این وضعیت باید اصلاح شود.

رییس سازمان بسیج گفت: باید مسجد، نماز جمعه و جماعت را به جایگاه خود بازگردانیم و همه مسایل و مشکلات، از جمله معضلات اقتصادی خود را از این راه و با همراه کردن مردم حل کنیم.

نقدی برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه را که برای نخستین بار در کشور در محل مصلای نماز جمعه و در جمع نمازگزاران بجنورد برپا می شود را سنتی حسنه و اقدامی در همین راستا خواند که از این پس تداوم خواهد یافت.

در این آیین با تقدیر از خدمات 10 ساله سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده، سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدحسن مرتضوی به عنوان فرمانده جدید سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی معرفی شد.

سردار مرتضوی جانباز 70 درصد، که از نوجوانی در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته و مدارج فرماندهی دسته، گردان، تیپ و لشکر را تجربه کرده به مدت 8 سال فرماندهی سپاه سلمان در استان سیستان و بلوچستان را عهده دار بوده است.

سردار یوسفعلی زاده نیز با حکم رییس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان معاون بازرسی سازمان بسیج منصوب شد.

استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 320 هزار نیروی بسیجی سازمان یافته دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سرور ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    ما مردم ایران هم دوستی با طالمان جهان را که دستشان به خون انسانهای بی گناه اغشته است را نمی خواهیم حتی انگلیس و فرانسه که انها هم با شیطان بزرگ دستشان توی یک کاسه است
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    ملتی که شهادت دارد صلح ذلت بار ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس