به گزارش مشرق به نقل از فارس، تغيير اخير يکي از خدمات همراه اول در چند روز گذشته، نظر خيليها را به خود جلب کرده است؛ يک تغيير اساسي در احساسي خوشايند که در کمترين زمان ممکن بين مردم جا باز کرد و رفته رفته به عادت تبديل شد؛ " قطع سرويس آواي انتظار همراه اوليها " .
از چند روز گذشته، ديگر از تماس با همراه اولي موسيقي آواي انتظار شنيده نميشود و با قطع رسمي سرويس آواي انتظار همراه اول، صداي کهن و خاطره انگيز بوق، بار ديگر به تلفن همراه بازگشت.
البته در مدت نسبتاً طولاني فعاليت اين سرويس، به علت اينکه پيامکهاي اطلاع رساني و آموزشي آن، براي مشترکان خوش حسابي که سرويس برايشان فعال شده بود، ارسال ميشد، برخي از مشترکان و بعضا مشترکان بد حساب نه از آمدن اين سرويس خبر دار شدند و نه از رفتن آن.
نخستين بار همراه اول، سرويس آواي انتظار خود را به صورت آزمايشي و محدود براي مشترکان ثبتنام کرده در نمايشگاه تلهکام فعال کرد و در فروردينماه امسال و با طولاني شدن مدت فعال سازي آزمايشي، بار ديگر اين سرويس را براي تعداد ديگري از مشترکان خود فعال کرد.
چنانکه به نظر ميرسيد اگر اين اپراتور، پيش از راهاندازي تجاري، يک نوبت ديگر اقدام به فعالسازي رايگان سرويس نمايد، آواي انتظار از تماس با تمامي 30 ميليون مشترک اين اپراتور شنيده شود.
بر اساس اين گزارش، سرانجام در حالي که آمادگي و انجام تست هاي نهايي براي عرضه قريب الوقوع سرويس تجاري، آواي انتظار همراه اول، ماهها است از سوي مسؤولان اين اپراتور وعده داده ميشود، همراه اول طي چند روز گذشته با ارسال پيامکي، غير فعال شدن حالت رايگان و آزمايشي سرويس آواي انتظار را به اطلاع استفاده کنندگان از اين سرويس رساند و به اين ترتيب عرضه تجاري سرويس آواي انتظار براي همراه اوليها آغاز شود.
* فعالسازي رايگان آواي انتظار براي 2 ميليون همراه اولي
اين در حالي است که در فاصله زماني کمتر از سه روز تا پايان عرضه آزمايشي سرويس آواي انتظار، حميدرضا نيکوفر، قائم مقام مديرعامل همراه اول در گفتوگو با فارس، از آغاز عرضه تجاري اين سرويس در اواسط ماه جاري ( اردبيهشتماه) خبر داد و گفت: فقط روز نهايي راهاندازي سرويس مشخص نشده است.
وي اظهار داشت: در پايان سال 89 تنها حدود 200 الي 300 هزار نفر سرويس آواي انتظار را داشتند اما تا اردبيهشتماه، اين سرويس براي 2 ميليون مشترک فعال بود و تقريبا ميتوان گفت نميشود در تهران به کسي زنگ زد و صداي آواي انتظار را نشنيد.
وي گفت: اين سرويس در استانها نيز فعال شده بود زيرا بايد در سراسر کشور مورد بهرهبرداري قرار ميگرفت.
* تحقق پيشبيني زمان راهاندازي در ارديبهشت
قائم مقام مديرعامل همراه اول با بيان اينکه آخرين اقدامات براي عرضه تجاري سرويس، از پيش از عيد 90 آغاز شده بود، گفت: نظر ما اين بود که فعالسازي رايگان سرويس، در فروردين ماه به عنوان هديه عيد براي مشترکان خوش حساب انجام شود و بهره برداري تجاري در ارديبهشتماه آغاز گردد.
نيکوفر تاکيد کرد: با آغاز عرضه تجاري از ارديبهشتماه، اين سرويس قابليت عرضه براي تمام مشترکان در تمام استانها را خوهد داشت.
وي ادامه داد: با آغاز زمان بهرهبرداري تجاري و پايان دوره سرويسدهي رايگان، سرويس براي همه ريست ميشود و مشترکان بايد با تمايل خود ثبت نام ميکنند.