عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 گفت: دستگاه‌ دیپلماسی هرچه سریعتر نسبت به حذف بندهای مداخله‌جویانه در بحث امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری با اشاره به رای‌گیری قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 ،در سخنانی اظهار کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران هرچه سریعتر وارد عمل شود و یا از تصویب قطعنامه فعلی جلوگیری کند و یا بندهای 11 و 12 این قطعنامه که برای جمهوری اسلامی مشکلات بسیاری ایجاد خواهد کرد را حذف کند.


وی با اشاره به اظهارنظرهای مسؤولان آمریکایی و انگلیسی بعد از توافق ایران و 1+5 در وین، بیان کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها در راستای زیاده‌خواهی‌های خود مباحث بسیاری مطرح می‌کنند و اظهار نظرهای متفاوتی مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد رویکرد آنها با ایران نسبت به گذشته تغییری نکرده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برخی ها در کشور به آمریکایی‌ها و غربی‌ها خوشبین هستند و چشم‌های خود را به روی واقعیات بسته‌اند و درک نکرده‌اند که آنها نمی‌توانند خوی تجاوزگری و استکباری خود را کنار بگذارند.


وی با بیان این که ما باید در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها از موضع برتر برخورد کنیم، تصریح کرد: حتی اگر توافق ایران و 1+5 نیز اجرایی شود ما باید هشیارانه با آنها برخورد کنیم و همیشه آماده مقابله با توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌های آنها باشیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه در جمع‌بندی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 برخی از خطوط قرمز نظام رعایت نشده است، اظهار کرد: البته در این راستا آقای ظریف و صالحی سه‌شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و توافق وین ارائه خواهند کرد.


کوثری افزود: البته مجلس شورای اسلامی طبق قانونی که تصویب کرده است نقش چندانی در تصویب توافق‌نامه نخواهد داشت و تنها در راستای اجرای صحیح این توافق‌نامه می‌تواند نظارت داشته باشد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس