کد خبر 440566
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

شرکت سامسونگ در حال کار بر روی تکنولوژی به‌منظور تولید یک رقیب قدرتمند برای هولولنز مایکروسافت است اما امروز از جدیدترین خبرهای منتشره این‌گونه به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ حق ثبت اختراع جدیدی را نیز ارائه کرده که به کاربر امکان اندازه‌گیری میزان چربی بدنش را از طریق گوشی هوشمند خواهد داد.

 به گزارش مشرق، اقدام سامسونگ به‌منظور عرضه نرم‌افزاری برای بررسی وضعیت جسمانی و سلامتی کاربران در واقع ایجاد یک رقابت شدیدتر با نمونه‌های مشابه ارائه‌شده توسط اپل است. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد با استفاده از این قابلیت، S-Health نیز به واسطه بهره‌گیری از مجموعه‌ای از سنسورها در دستگاه‌های جدید بیش از پیش بهینه خواهد شد.

در حال حاضر با بهره‌گیری از سنسورهای مختلف، این شرکت‌ها به کاربران قابلیتی به‌منظور استفاده از دستگاه هوشمند به‌منظور کنترل میزان ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را داده‌اند و از سوی دیگر بهره‌گیری از سنسورهای تشخیص اثرانگشت نیز می‌تواند در بازکردن قفل دستگاه و البته پرداخت‌های موبایلی راه‌گشا باشد. با توجه به تصاویری که از طرح‌های جدید شرکت سامسونگ منتشر شده به‌نظر می‌رسد دستگاه هوشمند این شرکت به‌تنهایی قادر به اندازه‌گیری میزان چربی بدن نبوده و این مهم به‌واسطه استفاده از یک کیس مشابه با کیس‌های S-View دست یافتنی خواهد بود.

ایده سامسونگ برای اندازه‌گیری چربی خون با گوشی هوشمند
در توضیح حق ثبت اختراع از عبارت "داخل/رو و یا نزدیک” دستگاه استفاده شده که به معنای امکان بهره‌گیری از طرح‌های مختلف به‌منظور استفاده در گوشی هوشمند است. کاربر در این طرح باید گوشی را به وسیله دو دست خود در اختیار گرفته تا سطح تماس لازم پوست با دستگاه تامین شده و سنسور به‌کار رفته بتواند میزان چربی بدن را به‌طور دقیق والبته به‌صورت درصدی نشان دهد.

برای برخی کاربران این گزینه ممکن است به نوعی تزیینی باشد اما اینکه کاربر بتواند حتی به‌طور تقریبی میزان چربی خود را متوجه شود مطمئنا قابلیتی سودمند است. با این تفاسیر برخی از قابلیت‌های یادشده ممکن است به‌طور مستقل، قیمت بالایی داشته باشند اما در صورتی که بر روی گوشی‌های سامسونگ مورد استفاده قرارگیرند مطمئنا قیمت تمام‌شده آن‌ها کاهش خواهد یافت.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس