رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا با ابراز تردید درباره تایید توافق احتمالی هسته ای ایران در کنگره، گفت: راضی کردن کنگره کار دشواری برای کاخ سفید خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «میچ مک‌کانل» در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تصریح کرد که «فروختن» توافق هسته ای احتمالی با ایران، به کنگره کار بسیار دشواری برای دولت باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در وین اتریش در حال برگزاری است و علیرغم پیشرفت های جدی، هنوز توافقی حاصل نشده است.

همزمان «دان کوتز» سناتور جمهوریخواه ایالت ایندیانا هم درباره توافق هسته‌ای با ایران به شبکه فاکس نیوز مدعی شد: آنچه در خاورمیانه در جریان است و به نظر می‌رسد که در حال گسترش به بقیه جهان نیز هست، بسیار خطرناک است. وی بار دیگر بر خواسته نا به جای آمریکایی ها مبنی بر انجام بازرسی ها در هر زمان و از هرمکان تاکید کرد و گفت که باید این موضوع در متن توافق نهایی قرار داده شود.

این سناتور آمریکایی مدعی شد که اگر عبارت بازرسی ها در هر زمان و هر مکان در متن توافق نهایی نباشد، تایید آن از سوی مجلس نمایندگان و سنا غیرقابل قبول خواهد بود.

بر اساس مصوبه کنگره آمریکا که با تایید و امضای ریاست جمهوری به قانون تبدیل شد، اگر متن توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ تا روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه به کنگره فرستاده می شد، نمایندگان ۳۰ روز برای بررسی و تایید آن زمان داشتند اما بعد از گذشتن از این زمان، نمایندگان آمریکایی ۶۰ روز فرصت بررسی این متن را خواهند داشت.

گفتنی است ایران و گروه ۱+۵ در وین اتریش در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای ایران بر اساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات ۱۳ فروردین ماه در لوزان سوئیس هستند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس