کد خبر 440424
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱

رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران چه با توافق و چه بی‌توافق هسته‌ای، در پی ساختن بمب اتم خواهد بود و همه بندهای توافق احتمالی را نیز زیر پا خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز یکشنبه دوباره تهران را به تلاش برای رسیدن به بمب اتم متهم کرده و گفت چه با و چه بی‌توافق، ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

به نوشته پایگاه واشنگتن اگزماینر، کورکر در آخرین روزهای ضرب‌الاجل چندین بار تمدید شده مذاکرات هسته‌ای، همچون دیگر سناتورها، انتقادات از توافق احتمالی ایران و 1+5 را تشدید کرده و مدعی شده که ایران همه بندهای این توافق را زیر پا خواهد گذاشت.

کورکر گفته است: «ما می‌دانیم که آن‌ها (ایرانیان) در حال ساخت بمب بودند، فقط نمی‌دانیم چه میزان پیشرفت داشته‌اند.»

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه از تمدید اخیر مذاکرات هم ابراز رضایت کرده و گفته که اگر تا دوشنبه توافق حاصل شود، همکاران وی در کنگره فرصت خواهند داشت که «در راستای منافع ایالات متحده و جامعه جهانی به بهترین وجه گام بردارد.»

بر اساس قانون «بازنگری توافق هسته‌ای» که دو ماه قبل در کنگره به تصویب رسید، اگر توافق تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته حاصل می‌شد، کنگره یک ماه برای بررسی آن زمان داشت، اما با گذشت آن ضرب‌الاجل، دوره بازنگری توافق به دو ماه افزایش یافته است. 

کورکر در خصوص نظارت کنگره بر مفاد توافق احتمالی هم اظهارنظر کرده و گفته است: «ما در این مورد مسئولیم. وقتی این توافق به ما ارجاع شود، نگاه دنیا به ما خواهد بود.»

کنگره آمریکا تنها نهادی نیست که قرار است در خصوص توافق احتمالی ایران و 1+5 نظر بدهد.

مجلس شورای اسلامی ایران هم باید بر اساس قانون الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران، این توافقنامه احتمالی را تصویب کند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    میخوام دهنشو خورد کنم مرتیکه بی اصل و نسب دروغگو
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    کروکر جان خفه شو عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس