اظهارات خشمگینانه «جان بینر» نشان دهنده تقابل سختی است که در صورت اعلام توافق نهایی طی ساعات پیش رو، میان کاخ سفید و کنگره صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در ساعات پایانی مذاکرات وین، سکوت چند روزه خود را شکسته و مخالفت خود با توافق در حال شکل گیری وین را علنی و رسمی ساخته است.

 اظهارات خشمگینانه «جان بینر» نشان دهنده تقابل سختی است که در صورت اعلام توافق نهایی طی ساعات پیش رو، میان کاخ سفید و کنگره صورت خواهد گرفت.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص توافق احتمالی میان ایران و اعضای ۱+۵ گفته است: «در صورتی که رئیس جمهور آمریکا و تیم مذاکره کننده هسته ای ایالات متحده میز مذاکرات هسته ای در وین را ترک کنند از آنها تقدیر خواهم کرد»!

وی افزوده است: «اخباری که از این مذاکرات درز کرده نشان می‌دهد که دولت تقریباً از همه حدود و مرزهایی  که خود برای مذاکرات ترسیم کرده بود، عقب نشینی کرده است. از این رو اگر توافقی حاصل شود، توافقی بد خواهد بود.»

جان بینر در پایان گفته است: «از نظر ما چنین توافقی قابلیت اجرایی ندارد و در عمل گویا توافقی میان طرفین صورت نگرفته است. از این رو تحریم های ایران سر جای خود بازخواهد گشت.»

به نظر می رسد میز بازی شطرنج کنگره و کاخ سفید بر سر توافق احتمالی از اکنون در واشنگتن چیده شده است، بازی شطرنجی که جان بینر در یک سو و اوباما در سوی دیگر آن قرار دارند. این درحالی است که تیم ایرانی بارها اعلام کرده است اختلافات داخلی گروه های سیاسی مختلف آمریکا مشکل خود آنهاست و تبعات آن نباید دامن گیر مذاکرات شود. 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس