کد خبر 440136
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

طول عمر کوتاه باتری یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های هوشمند است. حداقل روزی یک‌بار مجبور به شارژ گوشی هوشمند خود می‌شویم. برای افزایش کارایی باید به نکاتی توجه کرد که یک به یک بررسی خواهیم کرد.

 به گزارش مشرق، روش هایی وجود دارند که با بکارگیری آنها خواهید توانست تا عملکرد باتری گوشی اندرویدی را بهبود ببخشید که در این مطلب به‌ آنها خواهیم پرداخت. برای آگاهی از ترفندهای افزایش بهره‌وری از باتری گوشی موبایل با این گزارش همراه باشید.

1- روشنایی صفحه را کاهش دهید، حتی در حالت خودکار

یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش مصرف باتری کاستن از روشنایی صفحه نمایش است. حتی در صورتی که تنظیم نور را در حالت خودکار قرار داده اید، با کاهش نور صفحه در حالت خودکار نه تنها می‌توانید از مزایای تغییر نور صفحه به شکل پویا در موقعیت های مختلف استفاده کنید، بلکه با این عمل در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی خواهید کرد.

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

2- در صورت داشتن صفحه نمایش‌های Super AMOLED کمتر از رنگ سفید استفاده کنید

سامسونگ سال‌هاست که از نمایشگرهای Super AMOLED در گجت‌هایش استفاده می‌کند. هر چند که در این سالها، کمپانی کره‌ای به پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگرها توجه داشته، اما هنوز هم محدودیت های اساسی آن به قوت خود پابرجایند.

به عنوان مثال، نمایشگرهای OLED با ساتع کردن نور سفید بیشترین انرژی را از باتری مصرف می‌نمایند. بنابراین اگر بخش اعظم نمایشگر گلکسی شما را رنگ سفید تشکیل داده، باتری با سرعت بیشتری نسبت به یک صفحه تمام مشکی رو به خالی شدن خواهد رفت.

بنابراین مشخص است که والپیپرهای سفید رنگ برای باتری شما مضر هستند، پس بهتر است که از آنها استفاده نکرده و به جایش رنگ های تیره را به کار بگیرید. هر چه والپیپر تیره تر، عمر باتری هم بیشتر.

3- غیرفعال کردن سرویس‌های وایرلس، بلوتوث و جی‌پی‌اس

گوشی اندرویدی شما سرویس‌های وایرلس زیادی مانند بلوتوث، وای‌فای، جی‌پی‌اس و غیره به همراه دارد که ممکن است بیشتر اوقات نیازی به آن‌ها نداشته باشید. غیرفعال کردن این سرویس‌ها برای زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید، شارژ باتری‌ را افزایش می‌دهند. برای مثال غیرفعال کردن وای‌فای هنگامی که در جاده هستید یا  3G هنگامی که در دفترکارتان  از جمله کارهایی هستند که شارژ باطری را افزایش می‌دهند. این کارها را می‌توانید با Widget Powerهای خوبی که در اندروید وجود دارد، به سرعت فعال یا غیرفعال کنید. اگر به widget های مناسب‌تری که به شما آزادی بیشتر در تنظیمات می‌دهند، نیاز داشتید؛ می‌توانید به فروشگاه Android Market مراجعه کنید.

4- قطع یا پایین آوردن مصرف داده

اگر از گوشی تلفن بیشتر برای تماس و پیامک استفاده می‌کنید، می‌توانید تنضیمات شبکه را GSM یا۲G انتخاب کنید و شارژ باطری‌تان را در مقابل 3G و 4G که به شدت تشنه باطری است، حفظ کنید. البته نسبت انتقال دیتا (حجم اینترنت) به زمان مصرف آن، در شبکه 4G بهینه‌تر از 3G و 3G بهینه‌تر از 2G است. لازم بذکر است، استفاده از شبکه ضعیفتر در صورتی پیشنهاد می‌شود که شما در منطقه‌ای هستید که پوشش شبکه 4G و 3G وجود ندارد و با تنظیم پیش فرض شبکه دستگاه شما در حالت اتوماتیک، مدام برای اتصال به شبکه سریع‌تر(3G,4G) در تلاش است ولی این شبکه‌ها وجود ندارد و همین اسکن شبکه در فواصل زمانی کوتاه بدون اطلاع شما باعث اتلاف باطری موبایل شما می‌گردد. برای جلوگیری از این کار طبق مسیر زیر از Network Mode  گزینه  GSM only  را انتخاب کنید:

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل


Settings > Wireless & networks > Mobile Networks > Network Mode

تا جایی که ممکن است از وای‌فای به جای 3G و 4G استفاده کنید. همچنین می‌توانید Autosync را نیز غیرفعال کنید. چون برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی به‌خود این اجازه را می‌دهند تا بدون اطلاع کاربر عملیات بروزرسانی را انجام دهند.  از Settings > Accounts and Sync  برنامه موردنظر را انتخاب کنید، سپس گزینه مربوط به sync را غیرفعال کنید. نگران نباشید؛ با این کار باز هم امکان هماهنگ‌سازی وجود دارد اما این بار به صورت دستی و  با انتخاب و اجازه شما صورت می‌گیرد. ضمناً توجه داشته باشید که بعضی از برنامه‌های شبکه اجتماعی را نمی‌توان از تنظیمات گوشی غیرفعال کرد و باید حتماً به برنامه موردنظر رجوع کرد. در انتها شما در هر منطقه، شبکه مورد نیاز خود (3G,4G,2G) را انتخاب (از حالت اتوماتیک خارج کنید) و فقط در زمان نیاز تیک دیتا را انتخاب کنید.

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل



5- از والپیپرهای زنده استفاده نکنید
استفاده از والپیپرهای زنده مصرف زیاد باتری  را بهمراه دارد. نمونه های خوب و کم مصرفی از این والپیپرهای زنده هم وجود دارند، ولی تجربه ثابت کرده که بهتر است که برای حفظ باتری از آنها گذر کنید.

6- عملکرد پردازنده را محدود کنید

مسلم است که با محدود کردن عمل پردازنده می‌توان باتری گجت را حفظ نمود. برای انجام این کار، به Battery > Power Saving Mode مراجعه کرده و این قابلیت را فعال کنید. با انجام این کار سرعت پردازش CPU کم شده و روشنایی و نرخ فریم صفحه نمایش کاهش می یابد. علاوه بر این شاهد خاموش شدن چراغ های LED دکمه ها، غیر فعال شدن ویبره و کاهش زمان قفل خودکار صفحه نمایش نیز خواهید بود. در گوشی‌های سامسونگ از سری S5 به بعد قابلیت Ultra Power Saving Mode برای ذخیره حداکثری انرژی قرار داده شده که می‌توان در مواردی که شارژ باطری کم است و امکان شارژ تا ساعاتی وجود ندارد از این قابلیت استفاده کرد.

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل
7- ویبره گوشی را قطع کنید

ویبره یا همان لرزش گوشی از جمله دشمنان باتری گوشی‌هاست. اگر در موقعیتی هستید که بدون ویبره موبایل و فقط از طریق زنگ گوشی متوجه تماس مخاطب می‌شوید، پس ویبره را خاموش و غیر فعال کنید.

8-از فلاش استفاده کمتر استفاده کنید

سعی کنید خیلی از فلاش دوربین موبایل‌ها استفاده نکنید زیرا این گجت کوچک، انرژی زیادی لازم دارد و برای این منظور از باتری گوشی استفاده می‌کند. به ویژه هنگام گرفتن چند عکس پشت سرهم، باتری بیشتری مصرف می‌شود. 
 
9- محدود کردن اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه/اپلیکیشن ها را کنترل کنید

کسی نمی‌گوید اصلا اپلیکیشن نصب نکنید، اما زمانی که این کار را انجام دادید بهتر است که مدیریت کاملی بر آنها داشته باشید. برخی از اپلیکیشن ها، به عنوان مثال آنهایی که دائما موقعیت جغرافیایی شما را ردیابی می‌کنند نقش بسیار مهمی در افزایش مصرف باتری در تلفن هوشمندتان دارند. در هر فرصتی نرم افزارهای فعال را ببندید.


ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

10- تصورات اشتباه را کنار بگذارید

هر زمان که می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به شارژ بزنید. این داستان قدیمی که می‌گوید باید تا خالی شدن کامل باتری برای شارژ مجدد صبر کنید، یک باور اشتباه است، چرا که این موضوع دیگر برای باتری‌های مدرن امروزی صادق نیست. تنها این نکته را در ذهن داشته باشید که بهترین چرخه برای گرفتن بیشترین سیکل ممکن از باتری، حفظ شارژ بین 40 تا 80 درصد است.

10- از گرما دور نگه دارید

گرما دشمن درجه یک باتری گوشی تلفن همراه است. سعی کنید تا حد امکان گوشی‌ای که باتری‌اش در حال تمام شدن است را در محل‌های گرم مثل ماشینی که در آفتاب پارک شده است یا در دست و تماس با بدن نگه ندارید زیرا گرمای بدن نیز از عمر آن می‌کاهد. بهترین کار برای روشن نگه داشتن گوشی، قرار دادن آن در محلی بسیار خنک است.

11- استفاده از وسایل جانبی

شما تنها مقدار معینی شارژ دهی می‌توانید از باتری دستگاه اندرویدی خود توقع داشته باشید. اما انواع مختلفی از پاور‌بانک‌ها و باتری‌های یدکی در بازار وجود دارند که می‌توانند در مواقع نیاز شارژ دستگاه شما را تامین کنند. حتی قاب‌هایی وجود دارند که می‌توانند شبیه به یک شارژر همراه عمل کنند و دغدغه شما از حمل دو دستگاه مختلف را از بین ببرند.

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس