معاون پارلمانی رئیس جمهور انصار ادامه داد: غربیها با اعمال زور به کشورهای اسلامی علی‌الخصوص ایران بتوانند خواسته‌های خود را به نتیجه برسانند، اما آنها باید این را بدانند که ملت شریف ایران نفت بشکه‌ای 7 دلار را هم تجربه کرده‌اند و در راه ولایت عقب‌نشینی نکرده و ذره‌ای از خواسته‌های خود کوتاه نخواهند آمد.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام مجید انصاری در پایان راهپیمایی روز قدس در شهرستان قدس اظهار کرد: این توفیق حمایت از مظلومان مخصوصا فلسطین که از موهبات الهی از ابتکارات معمار کبیر انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین عبادت‌هاست و این را بدون اغراق و با اعتقاد راسخ و با تکیه بر گفته‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: نماز، روزه و عبادت‌های فردی هر کدام اجر و پاداش بالایی دارد، اما آنجایی که بحث عبادت اجتماعی در میان است، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم و ایستادگی در برابر مستکبران مطرح است که این مهم یکی از بالاترین عبادت‌هاست.

انصاری گفت: مایه سرافرازی و مباهات است که امروز بیش از 770 شهر در سراسر میهن اسلامی با توجه به این هوای گرم و با زبان روزه ندای حمایت از مظلومان فلسطین هر ساله سر می‌دهند و امسال نیز پرشورتر از گذشته این موضوع برگزار شد.

وی ادامه داد: اینک که 67 سال از انعقاد نطفه نامشروع رژیم صهیونیستی می‌گذرد و تمام اقدامات این رژیم پرونده سیاهی که برابر مردم از مدعیان حقوق بشر گشوده شده است و این رژیم نامنحوس به وسیله قدرت‌های زورگو به همراهی سازمان ملل با فتح سرزمین دیگران و بیرون راندن مالکان به حق قدس شریف و سرکوب و کشتار مردم سرزمین زیتون در این موضوع صحه گذاشتند.

وی اضافه کرد:‌ همه این سال‌ها مردم فلسطین در مقابل زورگویان با عزت و افتخار ایستاگی کردند و این 67 سال برای فلسطینیان سال‌های عزت و برای رژیم صهیونیستی و همراهانش سال‌های نکبت و بی‌آبرویی بوده است.

انصاری عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر اهداف پشت صحنه حضور اسرائیل، این سناریوی استکبار آشکار شده است که مهم‌ترین آن حضور این رژیم نامنحوس در کانون انرژی جهان است و استکبار جهانی با نشاندن این خنجرمسموم در قلب جهان اسلام و با ایجاد جنگ و اختلاف میان این ملت‌ها بنا بر این دارند تا ثروت جهان اسلام را در سیطره خود گرفته و به جای آن به فروش اسلحه در این میان بپردازند تا بتوانند به خواسته‌های خود برسند.

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود که ادعای خادم‌الحرمین را دارد، صدها میلیارد دلار ثروت مسلمانان را به جیب کمپانی‌های استکباری و حامی اسرائیل سرازیر کردند که این مبلغ بیش از 60 میلیارد دلار بوده است که اسلحه و مهمات شده است تا بر سر مردم بی‌دفاع یمن در ماه مبارک رمضان ریخته شود، درصورتی که طی این 67 سال این رژیم به اصطلاح خادم‌الحرمین حتی یک گلوله یا فشنگ برای حمایت از فلسطین به کار نبرده است.

انصاری افزود: در همین زمان کشور مظلوم لبنان و مقاوم سوریه تن به سازش نداده و درمقابل اسرائیل ایستادند و خط مقدم را مستحکم‌تر از گذشته حمایت کردند، اما در دوران حسنی‌مبارک (حسنی‌نامبارک) و سادات در مصر و چه در دوره‌های دیگر قبل از انقلاب هم حکومت شاه با این رژیم نامنحوس هم‌پیمان بودند و اهداف این رژیم را در منطقه دنبال می‌کردند، اما انقلاب اسلامی تمام نقشه‌های آنها را برملا کرد و تاروپود این رژیم نامنحوس را از هم گسست و همه اینها به خاطر ولایت‌مداری و حمایت مردم از حوزه علمیه قم که کانون خیزش شور حسینی و مکتب الهی و اهل بیت است به پا خواست و مفتخریم که انقلاب ما از آغاز شکل‌گیری در سال 41 خطر اسرائیل را به جهانیان گوشزد کردند.

وی اضافه کرد: دفاع از فلسطین، دفاع از یک کشور نیست، بلکه دفاع از مردم مظلوم است که سال‌ها در مقابل غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و با تمام توان در پی بیرون راندن این خنجر مسموم از قلب جهان اسلام است، اما هم اینک عربستان به جای حمایت از جهان اسلام و دین مبین اسلام تمام تلاش خود را در این گذاشته است تا شب و روز علیه تشیع و مردم ایران به دروغ تبلیغ کرده و اتهام بزنند و اینها همانانی هستند که در نهروان در مقابل امام خود ایستادند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز باید به آن اشاره کرد وجود یک عده افرادی است که به نام اسلام عده‌ای از جوانان کم‌اطلاع را درمورد اسلام منحرف کرده و به آنها آموزش‌های نامتعارفی را می‌دهند تا به خود بمب ببندند و در میان نمازگزاران مسلمان، بازارها، مساجد و مدارس رفته و با حرکت انتحاری خود را منفجر کنند به امید اینکه قرار است با این کار به بهشت بروند که این نیز یکی از تهدیداتی است که امروزه باید به آن نظر داشت.

انصاری ادامه داد: رژیم سعودی دست‌نشانده انگلیس است، علیه اسلام شمشیر تیز کرده است و در این برهه زمانی از یک‌سو با تزریق میلیون بشکه نفت فشار اقتصادی به دیگر کشورها را زیاد کرده که موجب این شده است که کشورهای غربی جشن اقتصادی برگزار کنند و از این بی‌فکری و خودباختگی رژیم آل سعود تمام و کمال استفاده ببرند و در این میان با اعمال زور به کشورهای اسلامی علی‌الخصوص ایران بتوانند خواسته‌های خود را به نتیجه برسانند، اما آنها باید این را بدانند که ملت شریف ایران نفت بشکه‌ای 7 دلار را هم تجربه کرده‌اند و در راه ولایت عقب‌نشینی نکرده و ذره‌ای از خواسته‌های خود کوتاه نخواهند آمد.

وی عنوان کرد: آمریکا بیش‌تر کشورها را به جان یکدیگر می‌اندازد و امروز نیز با حمایت از آل سعود می‌گوید منافع کشور خود را پیگیر است و در این مرحله ژست حقوق بشر به خود می‌گیرد. در اینجا باید بگوییم که آمریکا این چه منافع ملی‌ای است که با خون مردم، قحطی و ویرانی کشورهای دیگر گره خورده است.

در این خصوص تجدید نظر کنید چرا که این خوی وحشیگری است.

انصاری افزود: امروز روز قدس است روزی که تمام جهان اسلام فریاد حمایت از فلسطین‌اشان بلند است و اگر ایران از فلسطین دفاع می‌کندبدین معناست  از همه اسلام دفاع می‌کند و این‌ها به این دلیل است که رد پی این است که در مقابل خدعه بزرگ علیه جهان و اسلام در حال شکل‌گیری است ایستادگی کنند و اگر رهبر معظم انقلاب در منویات خود همواره بر اتحاد همدلی تأکید دارند بر همین اساس استوار است.

وی ادامه داد:‌امروز انگلیس به دنبال این است که از اختلافات سوءاستفاده کرده و اقداماتی را انجام دهد که یکی از این موضوعات ایجاد شبکه‌هایی تلویزیونی به واسطه این کشور است که به نام اسلام دین و خنجر داعش را تیز می‌کنند که این نیز یکی از سیاست‌های استکبار جهانی است.

وی در پایان متذکر شد: خوشبختانه نظام ما مفتخر است که در تمام دوران 36 سال گذشته این مسیر را به همان حمایت دولت‌های اسلامی الی‌الخصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین است داشته و مردم نیز هر ساله با حضور در راهپیمایی شکوهمند روز قدس بر این مهم صحه گذاشته‌اند و همچنین اگر ما امروز سرداران دیپلماسی‌امان با روحیه در مقابل قدرت‌‌های دیگر جهان به مذاکره ایستاده‌اند به پشتوانه همین حضور مردم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس