کد خبر 438212
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه ملت ایران خاطرات تلخی از آمریکا دارد گفت دو کشور در صورت توافق هسته‌ای می‌توانند در زمینه‌های دیگر نیز همکاری کنند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت ملت ایران خاطرات تلخی از آمریکا دارد.

امیرعبداللهیان علی‌رغم این در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد تهران و واشنگتن در صورت توافق هسته‌ای می‌توانند در حیطه‌های دیگر نیز همکاری کنند.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای چه معنایی از لحاظ همکاری بین ایران و آمریکا در منطقه می‌تواند داشته باشد، گفت: «ملت ما خاطرات تلخی از آمریکا در طول ۳۶ سال گذشته و پس از انقلابمان دارد.»

او افزود: «اما مذاکرات هسته‌ای فرصتی تاریخی با آمریکا است. اگر آمریکا در این مذاکرات خردمندانه و عقلانی عمل کند می‌توانیم بگوییم که این کشور تأثیر مثبتی از خودش در میان ملت ایران بر جای گذاشته است.»

معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «بدیهی است که اگر اقدامات و رفتا آمریکا مثبت و سازنده باشد، می‌تواند تأثیر مثبتی بر همکاری‌های بعدی ایران و آمریکا بگذارد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    این خاطره تلخ باید با رسانه و به نحو احسن به مردم جهان به نمایش گذاشت نه با حرف متاسفانه صدا سیما و سینمای مزخرف ایران هیچ کاری نتونستن انجام بدن میتونستن هدف قراردادن ایرباس ایرانی ازش فیلم درست کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس