کد خبر 438084
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اعلام اینکه پیش‌بینی می شود برنامه ششم توسعه تا تیرماه ۹۴ نهایی شود به تشریح جزئیات اقدامات دولت در این برنامه پرداخت.

 به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند در نشست خبری امروز به مرور عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یک سال گذشته برای اجرای زیرساخت‌های برنامه ششم توسعه پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه برنامه‌ها کارکرد خود را از دست داده اند و به مجموعه‌ای از نظام حقوقی برای دستگاه‌ها تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه سیاست‌های کلی برنامه ششم رشد رقابتی مشتمل بر دانش مدنظر قرار گرفته است، گفت: بهره‌وری، تعامل سازنده با جهان در چارچوب اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی ایران برنامه‌های ششم مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع رویکرد اصلی برنامه ششم جامعه‌نگر است و به موضوعات خاص نگاه وژه‌ای دارد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: در این برنامه ما به تمام اجزا و بخش‌های مختلف توجه کرده و حتی در استان‌ها با ملاحظات سرزمینی اقدام به تدوین برنامه کرده‌ایم.

دژپسند با بیان اینکه برنامه ششم برنامه‌ای عملیاتی بوده و این موضوع جزو ارکان اجتناب ناپذیر آن است، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را مبنای اصلی برنامه ششم قرار داده است براین اجرایی شدن این موضوع نخست به آسیب‌شناسی بخش‌های مختلف کشور پرداخته‌ایم تا برای آنها برنامه‌ای را تدوین کنیم.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی برنامه ششم تا تیرماه 94 نهایی شود، گفت: اما پروسه این موضوع زمانبر است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: طبق پیش بینی قبلی 10 ماه قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پیش‌شرط‌ها برای اجرای این برنامه نهایی شده است.

دژپسند به اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرایی سازی برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: تهیه پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در 30 مرداد ماه 93 نهایی شد در کنار این موضوع تبیین و ابلاغ نظام برنامه ریزی نیز در 30 شهریورماه سال گذشته نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه حتی برای تحقق رشد 8 درصدی وظایف اولیه تمام دستگاه‌ها هم تعریف شده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توجه زیادی به آمایش سرزمینی شده است که در آینده با اجرایی‌شدن این برنامه اقدامات مناسبی در استان ها باتوجه به شرایط آنها اعمال شود.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: در برنامه ششم موضوعاتی از جمله آب محیط زیست و صندوق بازنشستگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس