به گزارش مشرق، عبدالمجيد زرعي معلم جانباز و عضو سابق شوراي انقلاب فرهنگي استان گيلان است؛ وي در روزهاي نخست انقلاب اسلامي از سوي منافقين مورد سوء قصد قرار گرفت. زرعي در دوران دفاع مقدس نيز حضور داشته و سابقه 26 سال تدريس در کارنامه فعاليتهاي فرهنگي او به چشم ميخورد.
زرعي در گفتوگو با فارس اظهار داشت: پس از شکلگيري انقلاب اسلامي شاهد آغاز حرکتي ديگر با نام «انقلاب فرهنگي» بوديم؛ 12فروردين 59 همزمان با «روز جمهوري اسلامي» شهيد حجتالاسلام «هادي غفاري» نماينده مردم رشت در مسجد «کاسه فروشان» اين شهر طي سخناني انزجار خود را از وجود منافقين در اين شهر اعلام کرد و از مردم خواست براي به دست آوردن دانشگاه رشت که در تصرف منافقين بود تظاهرات کنند؛ مردم نيز با سردادن شعار «اللهاکبر» که تنها سلاح مبارزه آنها بود به سوي دانشگاه به راه افتادند.
وي با اشاره به شهادت حجتالاسلام «هادي غفاري» در آزادسازي دانشگاه رشت از دست منافقين يادآور شد: روز جمعه همزمان با روز جمهوري اسلامي بود؛ پس از طي مسير راهپيمايي به دانشگاه رشت رسيديم، هنوز به در دانشگاه نرسيده بوديم که منافقين شروع به تيراندازي کردند و حجتالاسلام «هادي غفاري» به شهادت رسيد.
زرعي گفت: با تلاش زيادي دانشگاه را به تصرف خود درآورديم اما در طول درگيريها توسط منافقين شناسايي و در چند نوبت ديگر مورد سوء قصد قرار گرفتم.
اين معلم ايثارگر يادآور شد: پس از تصرف دانشگاه به خاطر اينکه منافقين دوباره دانشگاه را به تصرف خود در نياورند، با اطلاع به مادرم به عنوان نگهبان شب به دانشگاه رفتم؛ پس از استقرار در دانشگاه و خواندن نماز مغرب متوجه شدم منافقين به دانشگاه يورش آوردند؛ هنوز کفشهايم را نپوشيده بودم که منافقين وارد دانشگاه شدند.
زرعي خاطر نشان کرد: منافقين من و چند نفر ديگر را پس از شکنجههاي فراوان به خيابان ساغريسازان بردند و مورد شديدترين ضرب و شتمها قرار دادند اما با عنايات الهي و تلاشهاي مادرم که خود را به صحنه حادثه رسانده بود، از دست منافقين رهايي يافتم؛ بعد از آن سه بار ديگر نيز مورد سوء قصد منافقين قرار گرفتم و بارها به مرگ تهديد شدم.
اين معلم ايثارگر با اشاره به اينکه نخستين حکم معلمياش را از شهيد «حميد بهروزي» دريافت کرده است، يادآور شد: به دليل علاقه به فعاليتهاي فرهنگي و از آنجا که پدرم از مدرسان حوزههاي علميه و از خطيبان حاذق بود، نخستين فعاليت رسمي معلمي خود را در سال 62 با دريافت حکم معلم پرورشي از شهيد حميد بهروزي در رشت آغاز کردم.
وي گفت: همه تلاشم را در دوران تدريس به کار گرفتهام تا از فرصت کلاس و درس براي تبيين انديشههاي اسلامي و ارزشها و فرهنگ دفاع مقدس براي دانشآموزانم صحبت کنم.
زرعي افزود: گاهي کتابهاي خاطرات سرداران شهيدي همچون کاوه، برونسي، عاصمي، خرازي، باکري، همت را سرکلاس ميبرم و بعد از ساعت درس به بچهها معرفي ميکنم و قسمتي از آنها را برايشان ميخوانم؛ بارها شاهد بودهام دانشآموزانم با شنيدن اين خاطرات بسيار متأثر شده و حتي اشکهايشان را ميديدم که از چشمها سرازير ميشود؛ چرا که حقايق زندگي شهدا و ايثارگران با فطرت پاک دانشآموزان همخواني دارد.
وي که در دوران دفاع مقدس نيز 18ماه در جبهه حضور داشته است، تصريح کرد: در زمينه تعليم و تربيت دانشآموزان، اصل مهم آموزش و تزکيه است و اگر معلم داراي تزکيه نباشد نميتواند به تدريس آنچه که نياز مکتب اسلام و قرآن است، بپردازد؛ به يقين شناخت حقيقي اسلام در سايه شناخت پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار، قرآن کريم، جهاد و شهادت آشکار ميشود.
نويسنده کتاب «دولت فرهنگ» يادآور شد: ولايت فقيه در انقلاب اسلامي داراي جايگاه رفيعي است و براي پيروان مکتب انتظار و مکتب حسيني ولايت حرف نخست را ميزند؛ لذا در عرصه تعليم و تربيت چنانچه توجه به مقدسات و مکتب اسلامي بيشتر مورد توجه قرار گيرد، موفقتر خواهيم شد.