معاون وزیر خارجه روسیه و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه جداگانه با دکتر ظریف دیدار کردند.

گروه بین‌الملل مشرق - مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران در واپسین لحظات وقت اضافه در وین پیگیری می‌شود. مذاکراتی که بیش از 10 روز است در سطوح مختلف کارشناسی، معاونان سیاسی و وزرای خارجه در حال پیگیری است تا موارد اختلافی باقی‌مانده بر پایه بیانیه سوئیس حل و فصل شود. طرف‌های مذاکره ایران این‌بار دست به عصا‌ به مذاکرات آمدند تا در لحظات پایانی هم حداکثر خواسته‌هایشان را محقق کنند و هم اصل توافق - که بشدت نیازمند آن هستند - را نهایی کنند.

ظریف: غرب باید اعمال زور علیه ایران را فراموش کند/ مقام روسی: ظریف فریاد زد «هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید»/ مقام آمریکایی: تحریم تسلیحاتی باقی می‌ماند+عکس و فیلم


با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی تمدید یک‌ هفته‌ای ضرب‌الاجل، "خط زمانی" آخرین اخبار، گمانه‌زنی‌ها، تحلیل‌ها و شنیده‌ها از وین را تا روز پایانی مذاکرات به مخاطبان مشرق ارائه خواهیم کرد.

23:00 دکتر ظریف که بر روی بالکن هتل کوبورگ حاضر شده بود، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا مذاکرات مانند هوای وین خوب است، با اشاره سر تأیید کرد.

22:00
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه جداگانه با دکتر ظریف دیدار کردند.

توییت مقام وزارت خارجه ایران که حذف شد؛ فعلا خبری در راه نیست/ تأخیر در سفر لاوروف به وین/ موگرینی: پیشرفت داشته‌ایم/ کری: هنوز موضوعات دشواری باقی مانده است +عکس و فیلم

21:30 تلاش‌های بی‌وقفه وزیر خارجه و اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در هتل کوبورگ برای رسیدن به توافق مطلوب ادامه دارد(گزارش تصویری)

21:00 دیدار صالحی و مونیز که از حدود ساعت 18 به وقت تهران آغاز شده است همچنان ادامه دارد. نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز در حال برگزاری است.

19:00 نشست معاونان وزیر خارجه با معاون موگرینی در جریان است.

18:45 فیلیپ هاموند بدون صحبت با خبرنگاران وارد هتل محل مذاکرات شد.

17:45 محمد دریایی معاون مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه و عضو تیم کارشناسی هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که اکنون در وین به سر می‌برد ساعاتی پیش در توییتر خود نوشت: «خبر آمد خبری در راه است، سرخوش آن دل که از آن آگاه است». با انتشار اخبار تأخیر در سفر لاوروف و باقی‌ ماندن موارد اختلافی، وی پس از مدتی این توییت را حذف کرد.

تأخیر در سفر لاوروف به وین/ امشب نشست سرنوشت‌ساز وزرای 1+5/ ظریف: امیدوارم روز دوشنبه در وین نباشم/ کری: هنوز موضوعات دشواری باقی مانده است+عکس و فیلم

17:30 فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس تا ساعتی دیگر وارد وین خواهد شد.

17:15 اخبار منتشر شده در وین از احتمال لغو سفر لاوروف به وین حکایت دارد. قرار بود عصر امروز به وقت وین سرگئی لاوروف به مذاکرات ملحق شود و نشست وزرای خارجه 1+5 امشب برگزار شود.

17:00 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حالی دو هفته در وین ادامه یافته که علیرغم ضرب‌الاجل تازه در مذاکرات، آمریکا و ایران هر دو تهدید به خروج از مذاکرات کرده‌اند».
این خبرگزاری با اشاره به حضور وزرای خارجه کشورهای غربی در وین در روز شنبه افزود: «وزرای خارجه روسیه و چین گفته‌اند اگر توافق نزدیک باشد، آنها به وین خواهند آمد».

16:30 خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام بلند پایه این کشور که در مذاکرات هسته ای حاضر است گزارش داد که ایران و گروه 1+5 در حل بعضی از مسائل بغرنج در مذاکرات درمانده اند.
این مقام روسی گفته است که بعضی از مسائل حل نشده‌اند و گاهی به نظر می‌رسد که روند بی پایانی بر سر آنها درجریان است.

16:00 یک مقام ایرانی به خبرگزاری فرانسه گفت که «هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات هسته‌ای در وین وجود ندارد». (جزئیات بیشتر)

15:30 فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دقایقی در بالکن هتل کوبورگ حضور یافت. او خطاب به خبرنگارانی که از وی آخرین وضعیت مذاکرات را جویا شدند، گفت پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

14:30  وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری درباره مذاکرات هسته‌ای با اشاره به دیدارش با همتای ایرانی و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند». (جزئیات بیشتر)

14:00 نشست دکتر صالحی و ارنست مونیز در حال برگزاری است.

13:20 فؤاد ایزدی گفت: دبه درآوردن آمریکا در مذاکرات برای گرفتن حداکثر امتیاز از ایران در عین لغو نکردن تحریم‌ها است. (جزئیات بیشتر)

13:15 حمید بعیدی نژاد در پست اخیر اینستاگرام خود در مورد دکتر صالحی نوشت:
همانطور که آقای دکتر ظریف فرمود حضور جناب دکتر صالحی در مذاکرات به رغم آنکه در دوره نقاهت بودند، در بسیاری از موضوعات هسته ای راه گشا است. دکتکر ظریف نیز روز گذشته در بالکن هتل کوبورگ با آوردن دکتر صالحی به روی بالکن، خطاب به خبرنگاران وی را «اصل جنس» خواند.

التماس دعای کری از ظریف/ اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌ها را سه روز تمدید کرد/ ظریف: امیدوارم روز دوشنبه در وین نباشم/ جان کری: تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم بود/ پوتین: خواستار رفع کامل و سریع همه تحریم‌ها هستیم +عکس و فیلم

13:00 اولین روز از سومین وقت اضافه مذاکرات وین، دقایقی قبل با رایزنی‌های ظریف و کری با حضور معاونان آغاز شد. (جزئیات بیشتر)

12:45 سرگئی لاوروف عصر امروز به وین بازمی‌گردد. (جزئیات بیشتر)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
01:00 جلسه معاونان به پایان رسید. جلسات کارشناسی اما همچنان ادامه دارد.
مذاکرات وین در حالی به اولین روز از تمدید سه روزه وارد می‌شود که عملا هیچ خبری از روند گفت‌وگوها و پیشرفت آن منتشر نمی‌شود. وزرای خارجه به جز ایران و آمریکا به وین و پایتخت‌هایشان در رفت و آمد هستند و این حکایت از پابرجا بودن برخی اختلافات دارد که در صورت حل و فصل شدن آن، بار دیگر باید در روزهای آتی شاهد حضور مجدد وزرای خارجه باشیم.

00:00 رئیس جمهور آمریکا، ضمن ابراز شادمانی از قهرمانی تیم فوتبال بانوان این کشور، از توافق جامع هسته‌ای با ایران همانند قهرمانی فوتبال به عنوان یک رویداد تاریخی نام برد. (جزئیات بیشتر)

23:30 اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا درباره ویژگی‌های «توافق خوب» گفت: «توافق خوب بایستی حاوی مفادی باشد. یکی از آنها این است که باید قابل راستی‌آزمایی باشد.» (جزئیات بیشتر)

23:00 جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ امروز،‌ جمعه در هتل کوبورگ وین در جمع خبرنگاران از حصول پیشرفت‌هایی در رایزنی‌های هسته‌ای امروز خبر داد اما تأکید کرد هنوز برخی موضوعات هستند که باید درباره آن بحث‌های بیشتری صورت بگیرد. (جزئیات بیشتر)

22:00  جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه گفت با بیان اینکه هنوز موانعی برای توافق نهایی وجود دارند گفت طرفین هیچگاه تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌اند.

21:40 یک منبع دیپلماتیک ارشد ایران روز جمعه اعلام کرد؛ گروه 1+5 و ایران، بازنگری الحاقیه‌ها و اسناد توافق هسته‌ای را تقریبا به پایان برده اند، اما هنوز هم مسائلی کلیدی باقی مانده است که باید شفاف‌سازی شود. (جزئیات بیشتر)

21:30 وقتی اساتید دبه «وسط میدان اسب عوض می‌کنند». (جزئیات بیشتر)
دبه خوب جای خود را باز کرده بود که روز گذشته محمد جواد ظریف، نسخه آمریکایی آنرا هم به میدان آورد. درست در همان لحظاتی که جان کری عصا زنان به میان خبرنگاران آمد تا پیامی تهدید آمیز برای طرف مقابلش بفرستد که «ما تا ابد نمی توانیم برای توافق با شما صبر کنیم»، ظریف هم در اقدامی متقابل جملاتی کوتاه اما بسیار مهم را تویئت کرد. خصوصا آنجا که گفت: «شما نمی توانید در وسط مسیر، اسب ها را عوض کنید».

21:00 چه کسی نظر اوباما را برگرداند؟ (جزئیات بیشتر)
یک منبع آگاه غربی گفت: «از همان ابتدا میان جان کری وزیر امور خارجه و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما بر سر موضوع حساس رفع تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد اختلاف وجود داشت که همین امر منجر به عدم اعلام  نظر قطعی رئیس جمهور آمریکا در خصوص این موضوع اختلافی شده بود.»

20:00 یک منبع دیپلماتیک روس گفته رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در حال حاضر موضوع اصلی اختلاف میان هیأت‌های دیپلماتیک ایران و گروه 1+5 در شهر وین است.

19:20 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور تا 22 تیر (13 جولای) در وین باقی خواهد ماند. (جزئیات بیشتر)

19:15 روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از دیپلمات های حاضر در وین نوشت که تمدید دیگرباره ضرب‌الاجل برای مذاکرات هسته‌ای ایران مشکل کشنده‌ای نخواهد بود. (جزئیات بیشتر)

19:00 پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو خواستار رفع کامل و سریع همه تحریم‌های ایران است. (جزئیات بیشتر)

18:30 وزیر امور خارجه کشورمان از بالکن هتل محل استقرار خود به خبرنگاران گفت: در مذاکرات پیشرفت داریم و در حال کار هستیم و به نظر می‌رسد تا دو روز دیگر در وین باشیم. (جزئیات بیشتر)

18:15 علی هاشم خبرنگار المیادین در وین گزارش داد: پس از آنکه ظریف به همتای امریکایی خود گفته که باید برای حضور در مراسم مذهبی شب قدر باید برود، کری از وی خواسته که وی را نیز دعا کند. (جزئیات بیشتر)

18:00 اتحادیه اروپا تعلیق تحریم‌های ایران را که براساس توافق ژنو و در تفاهم لوزان اعلام شده بود، سه ‌روز دیگر (تا پایان روز دوشنبه 13 جولای) تمدید کرد./بی‌بی‌سی

17:30 لوران فابیوس وین را به مقصد پاریس ترک کرد. هاموند نیز پیش از این وین را ترک کرده بود.

16:45 ظریف و اشتاین مایر به مدت یک ساعت دیدار و گفت‌وگو کردند.

16:00 فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران گفت: معاونین در حال کار هستند و امیدوارم پیش از نشست وزرا پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود. پیشرفت‌ها وجود دارند ولی روند آهسته است. قرار است فردا همه وزرای خارجی در وین باشند و جلسه عمومی وزرای 5+1 برگزار شود. امروز وین را ترک می‌کنم و فردا مجددا بر می‌گردم. (جزئیات بیشتر)

15:30 مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم ختم مادر همسر خود که امروز امروز جمعه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: منطق ما طوری است که با پشتوانه مردمی می‌خواهیم موضوع مذاکرات هسته‌ای با حفظ عزت حل شود، لذا ما چیزی را با عزت خود معامله نمی‌کنیم. (جزئیات بیشتر)

15:15 آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به بی‌بی‌سی: ما محض رضای خدا مذاکره نمی‌کنیم و مذاکرات باید به نتیجه برسد.

15:00 بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، دو ساعت زودتر از روال عادی، پخش زنده برنامه‌های خود را برای پوشش مذاکرات آغاز کرده است. شبکه دولتی انگلیس دکور بخش‌های خبری خود را نیز متناسب با حال و هوای مذاکرات هسته‌ای طراحی کرده است.

گفت‌وگوی ظریف و کری/ ظریف: امیدوارم روز دوشنبه در وین نباشم/ جان کری: تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم بود/ ظریف: زیاده‌خواهی و تغییر مواضع چند کشور کار مذاکرات را سخت کرده است/ آمریکا زیر میز مذاکره زد +عکس و فیلم
گفت‌وگوی ظریف و کری/ ظریف: امیدوارم روز دوشنبه در وین نباشم/ جان کری: تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم بود/ ظریف: زیاده‌خواهی و تغییر مواضع چند کشور کار مذاکرات را سخت کرده است/ آمریکا زیر میز مذاکره زد +عکس و فیلم

14:40 نشست داخلی 1+5 به ریاست فدریکا موگرینی در حال برگزاری است.

14:30 دکتر ظریف پس از دیدار با جان کری، این دیدار را سازنده خواند و ابراز امیدواری کرد تا روز دوشنبه مشکلات حل شود. وی در بالکن هتل به خبرنگاران گفت: امیدوارم روز دوشنبه دیگر در وین نباشم!

14:15 فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که عصر پنج شنبه وین را ترک کرده بود، ظهر جمعه به کوبورگ باز گشت. (جزئیات بیشتر)

13:45محمدجواد ظریف و جان کری امروز با دیگر با یکدیگر گفت‌وگو کردند. گفت‌وگوی ظریف و کری این‌بار در حالی انجام شد که از روز گذشته فضای مذاکرات با زیاده‌خواهی و دبه‌ آمریکایی سخت شده است و جان کری در میان خبرنگاران ایران را به ترک مذاکرات تهدید کرد؛ وزیر خارجه کشورمان هم در پاسخی توئیتری نسبت به تغییر مواضع در میانه راه هشدار داد.

گفت‌وگوی ظریف و کری/ ظریف: امیدوارم روز دوشنبه در وین نباشم/ جان کری: تا ابد پای میز مذاکره نخواهیم بود/ ظریف: زیاده‌خواهی و تغییر مواضع چند کشور کار مذاکرات را سخت کرده است/ آمریکا زیر میز مذاکره زد +عکس و فیلم

10:00 فدریکا موگرینی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان درباره خبر تنش لفظی میان وی و ظریف گفت: «به هرحال شما نمی توانید انتظار داشته باشید يک ايراني و يك ايتاليايي به آرامي باهم مذاكره كنند، گاهی بحث ها داغ می شود.»

----------------------------------------------------------------------------------------
03:00 محمد جواد ظریف پس از مراسم شب احیا، در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه ما شاهد تغییر مواضع، زیاده‌خواهی و هم شاهد این هستیم که چندین کشور 1+5 دارای مواضع متفاوتی هستند. این مسائل، مذاکرات را دشوار کرده است. (جزئیات بیشتر)

01:45 تیم مذاکره‌کننده آمریکایی بعد از رایزنی با واشنگتن، برای دومین بار زیر توافقاتی زدند که پیش‌تر با ایران سر آنها به توافق رسیده بودند. (جزئیات بیشتر)

23:30 یک منبع آگاه خبر داد تیم مذاکره‌کننده ایرانی اختیار لازم برای توافق را دارد اما زیاده‌خواهی آمریکا بر سر حقوق ایران در مسأله تحریم‌ها عامل ایجاد بن‌بست در مذاکرات است. (جزئیات بیشتر)

23:10وزیر خارجه آمریکا پس از سخنرانی در جمع خبرنگاران با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

23:00محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش در بالکن هتل پله کوبورگ شهر وین به همراه سید عباس عراقچی معاونش حضور یافت و برای خبرنگاران دست تکان داد.
وی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی در وین خواهید ماند؟ گفت:‌تا هر وقت که لازم باشد در وین می‌مانیم.

22:30 پس از عدم مخالفت ایران با دعوت از کاترین اشتون، مشاوران و معاونین خانم موگرینی به ایران اعلام کرده‌اند، شما نباید با دعوت از اشتون موافقت کنید، آیا دوست دارید ما هم سعید جلیلی را برای مراسم پایانی به وین فرا بخوانیم؟ (جزئیات بیشتر)

22:15 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه گفت با وجود پیشرفت‌های صورت‌گرفته در مذاکرات، هنوز مسائل حل‌نشده‌ای باقی مانده است. (جزئیات بیشتر)

22:00 جان کری در جمع خبرنگاران گفت: معتقد هستیم پیشرفت‌های واقعی داریم. کیفیت توافق برای ما مهم است و ما شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد. اما تا ابد بر سر میز مذاکره نخواهیم نشست و همانطور که رئیس جمهور اوباما در تماس دیشب صراحتا ذکر کرد، تا ابد نمی‌توانیم برای اتخاذ تصمیم‌های سخت صبر کنیم و اگر این تصمیم‌ها گرفته نشود آماده هستیم فرایند مذاکرات را متوقف کنیم. برغم پیشرفت‌هایی که داشتیم بعضی از مسائل بسیار دشوار همچنان لاینحل باقی مانده است. همه هیئت‌ها بشدت مشغول کار هستند. (جزئیات بیشتر)

21:45 دکتر محمدجواد ظریف، رییس‌ تیم مذاکراتی ایران با 1+5 در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید.(نمی توان تغییر عمده در وسط کار داد)

20:15 نمایندگان 1+5 و موگرینی نشست داخلی دیگری را برگزار کرده‌اند.

19:00 در حالی که برخی اخبار تأیید نشده از احتمال ادامه مذاکرات برای چند روز دیگر خبر می‌دهند، قرار است جان کری تا ساعاتی دیگر با حضور در میان خبرنگاران، و طی بیانیه‌ای آخرین تحولات مذاکرات را گزارش دهد.

17:15 دیدار ظریف و اشتاین مایر همتای آلمانی‌اش هم اکنون در جریان است. وزیر خارجه پس از این دیدار با فیلیپ هاموند انگلیسی دیدار خواهد کرد.

17:00 جان کری در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان چینی و روس خود درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

16:30 یک منبع آگاه خبر داد موضوع جلسات امروز شش کشور بیشتر حول موضوع تحریم‌های تسلیحاتی بوده است.

16:15 عباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده ایران با بیان اینکه در وین بازار گمانه زنی‌ها، شایعه سازی‌ها و حدس و گمان بسیار زیاد است، گفت: ان شاءالله هر موقع کار در مسیر صحیح خودش به سرانجام رسید، اعلام خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

16:00 شبکه خبر در گزارشی مستقیم از وین، از دعوت ایران برای حضور کاترین اشتون در صورت رسیدن به توافق نهایی خبر داد.

15:45سخنگوی وزارت خارجه اتریش خبر دعوت از کاترین اشتون برای شرکت درمراسم احتمالی توافق را تکذیب کرد و گفت: ما صرفا میزبان مذاکرات هستیم نه کمتر و نه بیشتر. (جزئیات بیشتر)

15:40 یک روزنامه آمریکایی نوشت واشنگتن خود را آماده کرده است که اگر مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد، تمام تقصیرها را به گردن ایران بیاندازد. (جزئیات بیشتر)

15:20 روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 با هدف حصول توافق هسته ای در پایان هفته و در دقیقه 90 به نتیجه خواهد رسید. (جزئیات بیشتر)

15:00 «فدریکا موگرینی»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا به «سارایوو»، پایتخت بوسنی و هرزگوین سفر می‌کند.

14:50 ایتارتاس به نقل از یک منبع آگاه: ایران و 1+5 بر سر انتقال ذخایر اورانیوم ایران به روسیه به ازای دریافت اورانیوم طبیعی به توافق رسیده‌اند.

14:40 جان کری در توییتر خود نوشت: مذاکرات از امروز صبح برای حل اختلافات ادامه دارد، به سختی در حال تلاش هستیم تا در صورت امکان به توافق برسیم.

14:30 یک خبرنگار ایتالیایی حاضر در مذاکرات گفته است ظریف دیشب موگرینی را به صرف غذای ایرانی دعوت کرده است.

14:20 دیدار ظریف و جان کری تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود.

14:10 کارشناس آمریکایی شبکه بلومبرگ تصریح کرد دو طرف توافق هسته‌ای، احتمالا تفسیرهای متفاوت از توافق خواهند داشت و بخش‌هایی از این سند محرمانه باقی خواهد ماند و منتشر نخواهد شد. (جزئیات بیشتر)

14:00 بعد از چند دقیقه توقف و استراحت، صالحی و مونیز جلسه خود را از سر گرفتند.

13:30 لاوروف وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس بریکس به مسکو بازگشت، در حاشیه این اجلاس بر لزوم لغو تحریم تسلیحانی ایران به عنوان یکی از مسائل مهم در مذاکرات تأکید کرد.
لاوروف گفت: «ایران همراه با هند و پاکستان، درخواست داده است به یک کشور عضو سازمان همکاری شانگهای تبدیل شود و ما می‌خواهیم که این درخواست در نشست فردا تصویب شود.» (جزئیات بیشتر)

لاوروف درباره اولویت مراحل رفع تحریم در این توافق احتمالی گفت: «ما از برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی که از مهم‌ترین محدودیت‌های اعمال‌شده بر ایران است حمایت می‌کنیم.» وزیر خارجه روسیه افزود: «ایران حرف آخر را در خصوص زمان برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی خواهد زد.»

13:15 مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در مراسم ختم مادر همسرش امشب وین را ترک و راهی تهران می‌شود و بامداد شنبه دوباره در وین خواهد بود.

13:10 خبرگزاری روسی ایتارتاس از بحث درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران در مذاکرات وین خبر و گزارش داده که قرار است این تحریم‌ها در دو مرحله که احتمالا 2 تا 8 سال زمان می‌برد، رفع شوند.

13:05 
نشست مشترک وزرای حاضر در وین (گروه 5+1) بدون حضور ایران در جریان است.

13:00 جلسات سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون موگرینی هم که شب گذشته تا ساعت یک بامداد ادامه داشت، امروز نیز از ساعت ٩ صبح از سر گرفته شد. رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس هم در جلسه حضور دارد.

12:45 صالحی پس از این دیدار اعلام کرد به امید خدا امروز روز پایانی موضوعات فنی است. مونیز هم به خبرنگاران گفت اگر بتوانیم، می‌خواهیم موضوعات پایانی را حل کنیم.

12:30 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه وارد وین شد.
اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم شب گذشته وارد وین شد.

12:00 نشست دکتر صالحی و مونیز وزیر انرژی آمریکا برگزار شد. (جزئیات بیشتر)

11:30 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که برای نشست بریکس وین را به مقصد اوفا ترک کرده، در اظهاراتی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات وارد سخترین فاز خود شده است.

ریابکوف اضافه کرد: این مذاکرات شبیه به تلاش کوه‌نوردان برای رسیدن به قله است. 95درصد مسیر و راه طی شده اما هنوز گام‌ها و قدم‌هایی باقی مانده و این مترهای پایانی مشکل‌ترین و سخت‌ترین قدم‌ها هستند.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------
02:30 روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد: «کارشناسان هسته‌ای معتقدند جزئیاتی در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد که از رسانه‌ها سانسور می‌شود و رئیس جمهور آمریکا هم معتقد است که این جزئیات در صورتی که محرمانه باقی بمانند، شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای ایران را در مراحل بعدی تضمین خواهد کرد.» (مشاهده خبر)

02:00 باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز سه‌شنبه در یک مراسم شام در کاخ سفید به نمایندگان دموکرات سنا اطمینان داد هیچ توافق بدی را با ایران امضا نخواهد کرد. به گفته وی احتمال توافق با ایران کمتر از 50 درصد است. (مشاهده خبر)

00:00 با وجود در جریان بودن مذاکرات در سطح معاونین و آقای دکتر صالحی با ارنست مونیز، طی روز گذشته (چهارشنبه) اخبار چندانی از اتاق‌های مذاکرات هتل کوبورگ منتشر نشد. مذاکرات از صبح فردا ساعت 9:30 دقیقه به وقت وین با دیدار دکتر صالحی و مونیز ادامه خواهد یافت.

22:45 سفیر ایران در فرانسه گفت: مذاکرات بر دو اصل استوار است: اطمینان دادن به گروه 1+5 که برنامه هسته‌ای ما برای همیشه غیر نظامی باقی خواهد ماند و به ایران نیز اطمینان داده شود که این برنامه غیر نظامی ادامه خواهد یافت.

22:30 صدای آمریکا (VOA) نوشت: کاخ سفید در انتظار خبری از مذاکرات اتمی با ایران، برای برگزاری سخنرانی و کنفرانس خبری اوباما در حالت آماده باش بسر می برد. (مشاهده خبر)

ظریف: غرب باید اعمال زور علیه ایران را فراموش کند/ مقام روسی: ظریف فریاد زد «هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید»/ مقام آمریکایی: تحریم تسلیحاتی باقی می‌ماند/ اوباما به سناتورها شانس توافق را کمتر از 50 درصد اعلام کرده است+عکس و فیلم

22:25 وال استریت ژورنال در خبری نوشت: اینکه قدرت‌های جهانی برای دومین بار طی یک هفته اخیر شاهد سپری شدن دومین ضرب الاجل خود در مذاکرات درباره مسئله هسته ای ایران بودند چشم انداز طولانی شدن فرایند دیپلماتیک درباره مسئله هسته ای ایران را افزایش داده است.(مشاهده خبر)

22:15 یک نشریه آمریکایی از قول برخی سناتورها گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا گفته شانس توافق هسته‌ای کمتر از 50 درصد است. (مشاهده خبر)

22:00
سخنگوی کاخ سفید: ایرانی‌ها سابقه استفاده از پوشش مذاکرات برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را دارند.
جاش ارنست گفت: «ما می‌دانیم که ایرانیان سابقه استفاده از مذاکرات دیپلماتیک به عنوان پوشش پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را دارند و نسبت به این امر نگرانی هم داشته و داریم.»

21:45
رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه، گفت: ایران خود را برای پسامذاکره و پسا تحریم آماده می‌کند که به واسطه آن، روابط کشورمان با همه کشورها از جمله کشورهای عضو دو اجلاس شانگهای و بریکس توسعه خواهد یافت. (مشاهده خبر)

21:30
بخش فارسی دویچه وله صدای آلمان نوشت : مذاکرات اتمی ایران و گروه 1+5 در وین وارد آخرین مرحله خود شده است و دیپلمات های غربی برداشتن موانع پیش رو تا رسیدن به توافق نهایی را بسیار سخت می دانند. (مشاهده خبر)

19:45 محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز از کشورهای غربی خواسته اعمال زور بر ایران را فراموش کنند. (مشاهده خبر)

19:30 دیپلمات غربی: تا پایان امشب و یا صبح فردا مشخص خواهد اصولا توافق امکان‌پذیر هست یا خیر.

19:15 نشست دکتر صالحی و مونیز هم‌اکنون در جریان است.

19:00 یک عضو هیات مذاکره‌کننده ایرانی در رابطه با جواب تند ظریف به موگرینی به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خانم موگرینی نقش بسیار مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات داشته و همواره احترام متقابل بر روابط ما حاکم بوده است. و امروز هم ملاقات بسیار مثبت و سازنده‌ای داشتیم. همین امر در مورد سایر وزرای حاضر در مذاکرات نیز صادق بوده و علیرغم اختلافات سیاسی، روابط کاری همواره بر اساس احترام متقابل بوده است.

18:20 نشست ظریف و موگرینی پایان یافت اما گفتگوها در سطح معاونان، آقایان عراقچی و روانچی با هلگا اشمید، در جریان است.

17:30 خبرگزاری تاس روسیه به نقل از منبعی در یکی از هیئت‌های اروپایی حاضر در وین، نوشته است که وزرای خارجه ایران و گروه موسوم به 1+5 روز جمعه نشست جامع خواهند داشت.

این منبع گفته است: «وزرای خارجه کشورهای اروپایی گروه 1+5 امروز به پایتخت اتریش بازمی‌گردند. رایزنی‌های فشرده، عمدتا در قالب گفت‌وگوهای دوجانبه با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حل مسائل باقی‌مانده، روز پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.»

17:00 دیدار ظریف و موگرینی آغاز شد.

16:45 نشست‌های معاونین ایران و 1+5 و کارشناسان همچنان ادامه دارد.

15:20 یک منبع روسی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای درباره مذاکرات روز دوشنبه که پیش‌تر اخباری مبنی بر متشنج بودن فضای جلسه منتشر شده بود، گفت:

 «دوشنبه شب گذشته، مذاکرات فشرده و چالش برانگیزی میان ایران و اعضای 1+5 پای میز مذاکرات وجود داشته است. در این جلسه، تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا ضمن تهدید خواندن توان موشکی ایران برای ثبات خاورمیانه، با لحنی تهدید آمیز از ایران خواسته است تا به خواسته‌های دقیق واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی و توان موشکی خود تن دهد.» 

ظریف: غرب باید اعمال زور علیه ایران را فراموش کند/ مقام روسی: ظریف فریاد زد «هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنید»/ مقام آمریکایی: تحریم تسلیحاتی باقی می‌ماند/ اوباما به سناتورها شانس توافق را کمتر از 50 درصد اعلام کرده است+عکس و فیلم
کاترین رای سخنگوی خانم موگرینی در صفحه شخصی خود عکسی از گفتگوی تند دکتر ظریف با موگرینی منتشر کرده است

به گزارش مهر، وی در تشریح واکنش محمد جواد ظریف به این رفتار طرف آمریکایی ادامه داد: «وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید علنی طرف آمریکایی، با لحنی قاطعانه و فریادی بلند خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا تمام مشکلات موجود در منطقه را متاثر از رفتار آنها و حمایت مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست ها عنوان کرده و به آنها می گوید شما اساسا در موقعیت و جایگاهی قرار ندارید که برای توان موشکی کشور ما تعیین تکلیف کنید.»  این منبع مطلع روسی ادامه داد: «پس از این واکنش قاطع ظریف، خانم موگرینی وارد بحث شده و ایران را تهدید به ترک مذاکرات می کند که وزیر خارجه ایران عقب ننشسته و با قاطعیت خطاب به غربی ها می گوید: یادتان باشد هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید. »(مشاهده خبر)


14:45 یک مقام ارشد آمریکایی گفته است ایران حق دارد برنامه موشکی عادی داشته باشد اما تحریم موشک‌های بالستیک و تسلیحاتی باقی‌ می‌ماند.
این مقام آمریکایی گفت برای توافق خوب باید مسأله دسترسی به سایت‌های مشکوک حل شود. وی افزود: به زودی مشخص می‌شود که اصولا توافق ممکن است یا اصلا ممکن نیست.

14:40 "ایهود یعری" تحلیلگر مسائل عربی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: ایران و 1+5 طی روزهای آینده یا به توافق می رسند یا مذاکرات را ادامه می دهند.در زمان حاضر طرفین برای تحقق توافق در نهم جولای تلاش می کنندو این زمان مناسبی برای توافق از سوی کنگره آمریکا است. (مشاهده خبر)

14:30 نشست دوم عراقچی و روانچی با هلگا اشمید آغاز شد. دکتر صالحی و ارنست مونیز هم با یکدیگر دیدار می‌کنند.

14:00 یک مقام اسرائیلی روز چهارشنبه مدعی شده است که در 12 روز گذشته آمریکا آن‌ها را در جریان روند مذاکرات ایران و 6 کشور، قرار نداده است. (مشاهده خبر)
وی گفته است: «از آخرین تماس، که 12 روز پیش بود، هیچ پیشنهاد دیگری برای تماس به ما نشده که ما بخواهیم آن را رد کنیم.»

13:30 بنیامین‌ نتانیاهو بار دیگر در واکنش به احتمال توافق هسته‌ای گفت:‌ «ایران که بزرگترین حامی تروریسم در دنیا است هرچه بیشتر درحال باج‌خواهی و امتیازگیری از قدرتهای جهانی است. ایران بزرگترین تهدید برای صلح جهانی به شمار می‌رود.» (مشاهده خبر)

12:30 مذاکرات از صبح امروز به وقت محلی در سطح کارشناسی و معاونین با حضور آقایان عراقچی و روانچی آغاز شده است. انتظار می‌رود از امشب و اوایل وقت فردا وزرای خارجه به تدریج به مذاکرات اضافه شوند.

10:00
وزیر خارجه به روسیه نمی‌رود.
ظریف به خبرنگاران کشورمان گفت :« من قرار بود به تهران پرواز کنم تا رئیس جمهور حسن روحانی را در دیدارش از روسیه همراهی کنم. اما مجبور هستم تا در وین بمانم.»
-----------------------------------------------------------------------------------
03:00 وزرای خارجه کشورهای 1+5 هتل کوبورگ محل مذاکرات هسته‌ای را بطور موقت ترک کردند. بعضی از وزرای خارجه (فرانسه، چین، روسیه) وین را به ترتیب به مقصد پاریس و مسکو (برای شرکت در اجلاس بریکس) ترک کردند. (گزارش تصویری)

02:30 طبق شنیده‌ها آمریکا تلاش دارد از طریق تاکید تلویحی بر محدوده زمانی، ایران را برای توافق هر چه زودتر و دادن امتیازات بیشتر تحت فشار قرار دهد؛ ترفندی که تیم ایرانی با پاتک خود آن را خنثی ساخت. (مشاهده خبر)

02:00 بعيدي نژاد: عمده مسائل مربوط به تحريم ها حل شده است و بحث تحريم‌هاي تسليحاتي يكي از موارد باقي مانده است

01:30 وزیر خارجه کشورمان به همراه اعضای تیم هسته‌ای برای شرکت در مراسم شب شهادت امیرالمؤمنین به مرکز اسلامی امام علی علیه‌السلام رفتند. بنا به درخواست مسؤولان تیم مذاکره‌کننده، قرار شد از این مراسم تصویربرداری نشود.

23:30 رئیس جمهور در مراسم رسمی افطار با اساتید دانشگاه‌ها و پزشکان فته است: خدا را گواهم که هر وقت من متن مذاکرات را که لحظه به لحظه و روز به روز دنبال می‌کنم، به سهم خود احساس غرور می‌کنم و افتخار می‌کنم که فرزندان شجاع تیم هسته‌ای این سرزمین به خوبی از حقوق مردم تا این لحظه دفاع کرده و تا پایان دفاع می‌کنند. (مشاهده خبر)

23:15
یک منبع نزدیک به مذاکرات ضمن تأکید بر محدود بودن زمان ادامه مذاکرات با شش کشور، از تعیین سرنوشت این گفت‌وگوها تا 48 ساعت آینده خبر داد.

23:00 وزیر خارجه چین در جمع خبرنگاران: هنوز 6 یا 7 موضوع برای حل و فصل در مذاکرات هسته‌ای باقی مانده است.

22:30 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: «رئیس‌جمهور (اوباما) هر توافقی که نسبت به چارچوب مشخص شده در لوزان ناقص باشد را امضاء نخواهد کرد.» (مشاهده خبر)

22:15 عراقچی: هیچ ضرب الاجلی برای ما مقدس نیست. ما آمادگی داریم تا هر زمانی که لازم باشد برای ادامه مذاکرات در وین بمانیم حتی اگر مذاکرات روز به روز تمدید شود.موارد اختلافی نیاز به تصمیم سیاسی طرف مقابل دارد. (مشاهده خبر)

عراقچی در جمع خبرنگاران

22:00 یک منبع آگاه غربی گفت: «دلیل اصلی عدم جمع بندی مذاکرات در ساعات باقی مانده ضرب الاجل 7 جولای تماس تلفنی امروز اوباما با جان کری بوده است.» (مشاهده خبر)

21:45 وزیر خارجه انگلیس هم محل مذاکرات را ترک کرد. (مشاهده خبر)
فیلیپ هاموند در جمع خبرنگاران گفت: ما بر روی مسایل سیاسی بحث می‌کنیم و فرداشب به وین بازمی گردم. مذاكرات امشب و فردا ادامه پيدا مي‌كند و نياز است كه تصميمات سياسي در هر دو طرف مذاکره اتخاذ شود.

19:45 وزیر دفاع آمریکا: فارغ از روند مذاکرات، وظیفه داریم ابزار لازم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را حفظ کنیم/رویترز

19:00 خبرگزاری فرانسه نوشت: یک مقام ایرانی پس از آنکه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات هسته ای طی چند روز آینده خبر داد  گفت: ما هیچ ضرب الاجلی نداریم. (مشاهده خبر)

18:45 واشنگتن تایمز: مذاکرات هسته‌ای به سبب خودداری آمریکا از لغو همه تحریم‌ها بویژه تحریم‌های تسلیحاتی به بن‌بست خورده است/ ایران با مطرح کردن لغو تحریم‌های تسلیحاتی به دنبال برهم زدن اتحاد 1+5 است

18:15 وزرای خارجه روسیه و فرانسه وین را ترک کردند. با تمدید مذاکرات تا روز جمعه انتظار میرود وزرای خارجه 1+5 برای رایزنی با پایتخت‌ها وین را ترک کرده و بار دیگر به مذاکرات بازگردند.

18:00 يك منبع نزديك به تيم مذاكره كننده در وين گفت: عدم اجماع ميان اعضاي 1+5 يكي از دلايل ادامه يافتن مذاكرات تا دو روز ديگر است / دليل ديگر، دلبستگي شديد طرف مقابل به تحريم ها وعدم توانايي آنان براي تصميم گيري سخت درمورد رفع تحريم‌ها است. (ایرنا)

تمدید مذاکرات تا روز جمعه/ لاوروف: هنوز گشایشی رخ نداده است/ فابیوس: بدنبال توافق مستحکم هستیم/ اختلاف در 1+5 بر سر لغو تحریم‌ها+عکس

17:45 وزیر خارجه با همتای چینی خود دیدار کرد. (مشاهده خبر)

17:30 ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مذاکرات تا روز جمعه 10 جولای تمدید شد.  (مشاهده خبر)
ماری هارف: بطور صریح ما بیشتر نگران کیفیت توافق هستیم و نه زمان، حتی اگر می دانیم که تصمیمات سخت با گذر زمان سختتر می شوند. به این دلیل است که مذاکرات را ادامه می دهیم. به منظور دستیابی به وقت بیشتر برای مذاکره، ما گام‌های لازم را بر می‌داریم تا تمهیدات برنامه اقدام مشترک تا 10 ژولای بر سر جای خود بمانند.

17:20 فابیوس: مذاکرات ادامه دارد و در برخی موارد به سختی پیش می رود.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفت: فرانسه به دنبال توافق مستحکم با ایران است. تحقیق و توسعه و بحث تحریم ها برای فرانسه بسیار مهم است. امروز به پاریس می روم و فردا شب به وین بازمی گردم.

16:45 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از پایان نشست وزرای 1+5 گفت: «از گذشته به توافق نزدیک‌تر شده‌ایم با این حال هنوز گشایشی رخ نداده است. کمتر از 10 موضوع مانده که باید حل شود.»
وی همچنین گفت: «مسئله تحریم‌های تسلیحاتی، هنوز مورد بحث قرار دارد.»

توضیحات فدریکا موگرینی در جمع خبرنگاران - متن

16:30 فدریکا موگرینی در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته ما دو جلسه با تمامی وزرا داشتیم. چندین نشست هماهنگی روز گذشته، شب گذشته و صبح امروز با وزرای گروه 3+3 داشتیم. امروز و دیروز با وزرا سخت‌ترین موضوعات سیاسی را به بحث گذاشتیم. (مشاهده خبر)

تمدید مذاکرات تا روز جمعه/ فابیوس پیش از ترک وین: بدنبال توافق مستحکم هستیم/چین و روسیه بدنبال لغو تحریم تسلیحاتی ایران+عکس
برای مشاهده گزارش تصویری روی عکس کلیک کنید

14:45 روزنامه لس آنجلس تایمز: تحریم های تسلیحاتی، آخرین مانع بر سر راه توافق است.

14:30 هم اکنون وزرای خارجه 1+5 نشست داخلی برگزار کرده‌اند.

14:00 گفته می‌شود جان کری تا دقایقی دیگر به میان خبرنگاران می‌آيد و درباره مذاکرات صحبت خواهد کرد.

13:30 منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند درصورت امضاء توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 این رژیم تمام تمرکز خود را بر اعمال فشار بر کنگره برای عدم تایید این توافق خواهد گذاشت. (مشاهده خبر)

13:10 نشست وزرای خارجه ایران و شش کشور به تعویق افتاد.

13:00 مقامات آمریکایی درباره تلاش ایران برای بر هم زدن «اتحاد» گروه 5+1 با طرح موضوع لغو تحریم‌های تسلیحاتی تهران در مذاکرات هسته‌ای هشدار دادند.
نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت:‌«مقامات آمریکایی و شرکای اروپایی آن با هرگونه لغو تحریمهای تسلیحاتی مخالفت کرده‌اند و می‌گویند به خاطر آنکه ایران تسلیح شبه‌نظامیان شیعه را تشدید خواهد کرد، این موضوع تنها بر شعله درگیریها در عراق و سوریه، یمن و لبنان خواهد افزود». (مشاهده خبر)

12:55 از ساعات ابتدایی صبح جلسات معاونین در حال برگزاری بوده است.  معاونین همچنان در جلسه هستند. جلسات مختلف داخلی در سطوح مختلف میان اعضای گروه 5+1 در حال برگزاری است. ظریف به مدت کوتاهی با کری گفتگو داشته است. (مشاهده خبر)

12:30 نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به ریاست موگرینی آغاز شد. سومین نشست وزرای خارجه ایران و شش کشور قرار است تا دقایقی دیگر برگزار شود.

12:00 وزرای خارجه چین و روسیه وارد هتل محل مذاکرات شدند.

11:00 مذاکرات بین ایران و شش کشور و همچنین بین وزرای خارجه 1+5 در یازدهمین روز خود تا پاسی از بامداد روز سه‌شنبه ادامه یافت. طرفین تلاش کردند تا با حل پرانتزهای باقی‌مانده، توافق را در مهلت مقرر نهایی کنند اما اختلافات در دو مورد اساسی باعث شد تا کار احتمالا به تمدید مجدد بکشد.

10:00 کاخ سفید از احتمال تمدید مذاکرات خبر داد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

03:00 نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 پایان یافت و فردا صبح ادامه می‌یابد. جلسه کارشناسان هفت کشور برای تدوین متن توافق همچنان ادامه دارد.

02:00 به گزارش منابع خبری، مذاکرات وزرای خارجه ایران و شش کشور در حالی ادامه دارد که طرف‌های غربی با چالشی جدید مواجه هستند. طبق بیانیه لوزان، مهلت تعلیق تحریم‌های ایران ساعت 12 امشب (دوشنبه) به پایان می‌رسد و طبق توافق در صورت عدم حصول نتیجه در مهلت مقرر، تحریم‌ها مجددا باید اعمال شوند. کشورهای 1+5 در نشست دوم خود تلاش می‌کنند تا با جمع‌بندی مواضع خود، راه‌حلی برای این چالش تازه بیاندیشند.
"برنا" در همین رابطه می‌نویسد: "ناهماهنگی بین کشورهای طرف ایران باعث کند شدن روند مذاکرات شده است. ناهماهنگی که  انتظار می رفت با رفتن اشتون و مدیریت موگرینی کاهش یابد اما این اتفاق نیفتاد و هم چنان شاهد ناهماهنگی و بد برنامگی در طرف مذاکره با ایران هستیم. اتفاقی که برای طرفین مشکل ساز خواهد شد و نیاز به مدیریتی قوی دارد."

23:35 دومین نشست وزرای خارجه کشورهای 1+5 و ایران تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

22:55 دیپلمات ایرانی: از خطوط قرمزمان عدول نمی‌کنیم.
به گزارش مشرق، یکی از اعضای تیم هسته ای کشورمان امروز در نشست توجیهی که برای برخی خبرنگاران خارجی در هتل کوبورگ برگزار شد، نکات مهمی را مطرح کرد. (مشاهده خبر)

22:25 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات فشرده با این هیات به منظور بررسی جزییات تفاهم‌های به‌دست آمده در سفر اخیر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران انجام می‌گیرد. (مشاهده خبر)

22:15 یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران فضای مذاکره را جدی خواند و گفت: اختلافات جدی و حرکت رو به جلوست.

22:00 به گزارش شبکه خبری العربیه، یک دیپلمات آلمانی می‌گوید احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 منتفی نیست.

21:30 «حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان با بیان اینکه ملت ایران خاطرات تلخی از آمریکا دارد گفت دو کشور در صورت توافق هسته‌ای می‌توانند در زمینه‌های دیگر نیز همکاری کنند. (مشاهده خبر)

21:20 «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که شرط اصلی توافق در وین، متعهد ماندن ایران به بیانیه لوزان است. وی همچنین تأکید کرد که "گزینه نظامی همچنان روی میز است". (مشاهده خبر)

 20:00 به گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه ایران و روسیه در دیدار امروز خود بر لزوم پیدا کردن راه حل برای موضوعات باقیمانده در اسرع وقت تاکید کردند.


19:30 نشست عمومی وزرای خارجه ایران و 1+5 با حضور مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد. (مشاهده خبر)
در این نشست، وزرای خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات و برخی از مهمترین موضوعاتی که محل اختلاف است، مذاکره کردند. مقرر شد معاونین و سایر اعضای تیم بلافاصله به ادامه کار بر روی متون بپردازند.

کاخ سفید: گزینه نظامی همچنان روی میز است/مقام غربی: در مورد تحریم تسلیحاتی و موشکی اختلاف داریم/ مقام ایرانی: می‌خواهیم توافق کنیم اما نه به هر قیمتی/ ادامه مذاکرات تا پنج‌شنبه+عکس و فیلم

18:30 یک مقام غربی می‌گوید ایران و گروه 1+5 هنوز در مورد تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی علیه تهران، اختلاف نظر دارند.
این مقام غربی گفته است: «ایرانی‌ها می‌خواهند تحریم موشک‌های بالستیک برداشته شوند. آن‌ها می‌گویند دلیلی وجود ندارد که آن‌ها با مسئله هسته‌ای ارتباط داده شوند، که این دیدگاهی است که پذیرش آن بسیار دشوار است. ما هیچ رغبتی برای این کار نداریم.»

18:00 پس از پایان دیدار با سرگئی لاوروف، ظریف و جان کری -هم اکنون- بار دیگر با یکدیگر دیدار می‌کنند.

17:30 خبرگزای روسی تاس گزارش داد تغییر کاربری فردو به شرکت روس اتم سپرده می‌شود.

17:10 نیویورک تایمز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده استفاده از ابزارهای پیشرفته نظارتی در تأسیسات ایران می‌شود.

17:05 به گزارش مشرق، طبق برنامه دکتر ظریف پس از پایان مذاکرات، وین را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد اما اگر مذاکرات به روز پنج‌شنبه بکشد، احتمالا سفر به مسکو نیز منتفی خواهد شد.

16:45 روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" در گزارشی از فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به عنوان پلیس بد در مذاکرات نام برد و از وی بابت به تاخیر انداختن توافق تقدیر کرده است و اظهار داشته: با وجود تمامی تلاش های لوران فابیوس برای عدم حصول توافق اما به نظر می رسد دولت فرانسه دیگر حاضر به سنگ اندازی در مذاکرات نباشد و می خواهد با این توافق خود را از بحران اقتصادی دور کند. همچنین این روزنامه با انتشار کاریکاتوری ادعا کرده آمریکایی ها در حال قبول خواسته های ایرانیان در مذاکرات هستند. (برنا)

آغاز روز دهم مذاکرات/ احتمال ادامه مذاکرات تا صبح پنج‌شنبه/همه وزرای خارجه به وین آمدند/ مقام ایرانی: می‌خواهیم توافق کنیم اما نه به هر قیمتی+عکس و فیلم

16:30 هم اکنون دکتر ظریف و سرگئی لاوروف با یکدیگر دیدار خواهد کرد. (گزارش تصویری)

16:00 جان کری در صفحه توئیتر خود نوشت: با همکارانم در گروه 1+5 و اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو و بررسی وضعیت مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین دیدار کردم.

آغاز روز دهم مذاکرات/ احتمال ادامه مذاکرات تا صبح پنج‌شنبه/همه وزرای خارجه به وین آمدند/ مقام ایرانی: می‌خواهیم توافق کنیم اما نه به هر قیمتی+عکس و فیلم

15:00 هافینگتن پست: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد، ایرانی‌ها گروه 1+5 را بیشتر از مقامات ایرانی مقصر می‌دانند.

14:30 پس از پایان دیدار ظریف و جان کری، جلسه داخلی وزرای خارجه 1+5 با فدریکا موگرینی هم اکنون در جریان است.

13:45 دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در دهمین روز مذاکرات هسته‌ای وین آغاز شد.

13:30 یک مقام ارشد ایرانی می‌گوید فضای مذاکرات خوب است و ایران می‌خواهد توافق حاصل شود، اما حاضر نیست توافق را به هر قیمیت بپذیرد. (مشاهده خبر)

13:20 شبکه سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از خبرنگار اعزامی خود به وین با ادعای «حصول گشایش در موضوع تحریمها» گزارش داده است: «روز شنبه نشانه‌های قوی از یک گشایش در مذاکرات هسته‌ای با ایران بر سر یکی از مورد اختلافترین مسائل که همان تحریمها است، پدیدار شد». (مشاهده خبر)

13:15 بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیات پنج نفره آژانس در سفر به تهران، مذاکراتی با مسئولان سازمان انرژی اتمی، نماینده ایران در آژانس و مسئولان شورای عالی امنیت ملی خواهند داشت. (مشاهده خبر)

13:00 هاموند، وزیر خارجه انگلیس لحظاتی پیش وارد محل مذکرات هسته ای شد. (مشاهده خبر)

12:15 گزارشی از مرد هزار چهره مذاکرات؛ هومن مجد در کنار تیم هسته‌ای ایران چه می‌کند؟ (مشاهده خبر)

12:00 وزرای امور خارجه چین و روسیه وارد محل مذاکرات شدند. (مشاهده خبر)

وزیر خارجه چین در بدو ورود گفت: پیشرفت در مذاکرات حاصل شده ولی برخی مسایلی باقیمانده که ایران و آمریکا باید بیشتر کار کنند.

11:30 جان کری: در این هفته می توان به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران رسید. نیاز است تا در مورد چند موضوع مشکل به نتیجه برسیم و اگر در این چند روز و به سرعت تصمیمات دشوار اتخاذ شوند ما می توانیم در این هفته به توافق برسیم. (مشاهده خبر)

10:00 اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان درباره حصول نتیجه نهایی در مذاکرات هسته ای ایران ابراز خوشبینی کرد و از دستیابی به طرح کلی توافق سخن گفت. (مشاهده خبر)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

اخبار مذاکرات به ندرت و به سختی از اتاق‌های هتل کوبورگ به بیرون درز می‌کند؛ آن هم چیزی جز کلیاتی مبهم و تکراری نیست. شبکه‌های خبری غربی اما به نقل دیپلمات‌ها و منابع آگاه خود، گاهی اخباری منتشر می‌کنند؛ خبرگزاری رویترز روز جمعه از نهایی شدن متن توافق و اعلام آن تا روز سه شنبه خبر داد که براساس آن ایران پذیرفته است پروتکل الحاقی را امضاء کند (حال آنکه ایران پروتکل را در سال 2003 امضاء کرده است و اجرای آن منوط به تصویب مجلس است). روزنامه نیویورک تایمز از موافقت ایران با انتقال 9 تن اورانیوم با غنای پایین خود به روسیه و خبرگزاری آسوشیتدپرس هم از توافق طرفین درباره چگونگی رفع تحریم‌ها خبر دادند؛ اخباری که بلافاصله از سوی منابع ایرانی در وین تکذیب شدند.

مذاکرات هسته‌ای

ترکیب اعضای تیم مذاکره‌کننده و مسافران وین هم در این دور، متمایز از تمام ادوار گذشته است؛ سخنگوی وزارت خارجه، مشاور رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، مدیر خبرگزاری دولت تا همسر وزیر محترم خارجه کشورمان همگی در وین حضور دارند و نشانه‌ها حاکی از این است "بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم"؛ نکته‌ای که دکتر ظریف در پیام ویدیویی خود بر آن تأکید کردند و البته تحقق آن را مشروط بر اراده و پختگی طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سخت و کنار گذاشتن توهمات دانستند.




سید عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران نیز در ارتباطی زنده از وین، آخرین تحولات مذاکرات را بیان کردند، هرچند خبر تازه‌ چندانی از محتوا و سرنوشت مذاکرات همانند گذشته به بیرون درز نکرد و بیشتر بر کلیات قبلی تأکید شد. به گفته آقای عراقچی، توافق نهایی حدود 20 صفحه با پنج ضمیمه است که در مجموع 80 صفحه می‌شود و طرفین در تلاش‌ هستند این متن ظرف دو روز آینده در سطح معاونین حل شود.



04:00 محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مراسم شب قدر در مسجد امام علی وین در خصوص روند مذاکرات اظهار داشت: هنوز هیچ چیز معلوم نیست، ما داریم تلاش می کنیم.
وی گفت: برخی اختلافات همچنان باقی است و از مردم درخواست دعا داریم. ان شاء الله صلاح کشور و اسلام و مسلمین و مردم خوب ما در این شب عزیز مقدر شود.

03:00 اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان امشب در مراسم احیاء شب‌های قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) شهر وین، حضور یافتند.

جان کری: اگر به توافق خوب نرسیم آماده‌ایم کنار برویم/موگرینی: اگر بنا بر توافق باشد زمانش الان است/ فابیوس:در ساعات پایانی مذاکرات به سر می‌بریم/ اشتان مایر: یا همه برنده خواهیم بود یا همه بازنده+عکس و فیلم
عکس از: کیومرث بشیریه

دکتر ظریف به همراه دکتر صالحی، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در مراسم شب‌ قدر

01:00 گزارش تصویری از حاشیه‌های نهمین روز مذاکرات هسته‌ای را می‌توانید از   اینجا  مشاهده کنید.

00:15 وزیر خارجه آلمان وارد وین شد. اشتان مایر در بدو ورود به وین گفت: یا همه برنده خواهیم بود یا همه بازنده.

وزیر خارجه چین هم صبح فردا به مذاکرات می‌پیوندد.


23:30
نگارش 70 درصد متن فنی «برجام» به اتمام رسیده است.

یک مقام ارشد ایرانی حاضر در وین به تشریح آخرین روند مذاکرات در بعد فنی پرداخت و گفت: در حال حاضر در بخش عمده‌ای از مباحث مورد اختلاف به نتیجه رسیده‌ایم ولی هنوز مواردی وجود دارد که امیدواریم در دو روز آینده نهایی شود. وی با اشاره به ضمیمه فنی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در حدود 32 صفحه است، خاطرنشان کرد:‌ مواردی چون فردو، رآکتور آب سنگین اراک، تحقیق و توسعه، نطنز، مسائل مربوط به ماشین‌های تولید ایزوتو‌پ‌های پایدار و ... در این ضمیمه آورده شده و در حال بحث و بررسی است. (مشاهده خبر)


  23:00
جان کری رکورد حضور در وین را شکست.

حضور وزیر خارجه آمریکا در محل مذاکرات هسته‌ای با ایران در حالی وارد دهمین روز خود شده است که چنین مدتی هیچ سابقه مشابهی ندارد. (مشاهده خبر)

22:45 منابع خبری از ورود سرگئی لاوروف به وین خبر می‌دهند.

بر اساس این اخبار، لاوروف به وین رسیده ولی هنوز به هتل «کوبورگ» محل مذاکرات ایران و 1+5 و اجتماع وزرای خارجه 1+5 وارد نشده است. بر اساس این اخبار، وزیر خارجه روسیه فردا به محل مذاکرات وارد می‌شود.


 
22:35 مذاکرات دو جانبه وزرای خارجه و معاونان ایران و آمریکا آغاز شد.

22:30 کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: سفر معاونان و مقامات آژانس به تهران در ادامه سفر آمانو و رایزنی‌های وی در ایران انجام می‌شود. (مشاهده متن خبر)

21:40 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود گفت که "در دو روز پایانی مذاکرات هستیم که روزهای فشرده‌ای خواهد بود. ما در ساعات پایانی مذاکرات به سر می‌بریم و هنوز به جای مورد نظر نرسیده‌ایم و نیاز به تلاش‌های بیشتر وجود دارد." (مشاهده خبر)

 21:00 فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از ورود به هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران گفت: اگر قرار بر توافق باشد زمانش الان است. (مشاهده خبر)

20:00 معاونان آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیش‌برد ابعاد فنی پرونده هسته‌ای و حل مسائل باقی‌مانده از PMD، امشب وارد تهران می‌شوند. (مشاهده خبر)

19:30 «ژرارد آرود» سفیر فرانسه در آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که «لوران فابیوس» وزیر خارجه کشورش امشب به مذاکرات وین می‌پیوندد و ایران باید تصمیم بگیرد که توافق می‌خواهد یا خیر.


جان کری: اگر به توافق خوب نرسیم آماده‌ایم کنار برویم؛ هنوز به نقطه مورد نظر نرسیدیم/ معاونان آمانو امشب به تهران می‌آیند+عکس و فیلم

19:00 جان کری: اگر به توافق نرسیم و مذاکرات آنطور که تمایل داریم پیش نرود آماده‌ایم که کنار برویم. ما یک توافق خوب می‌خواهیم. تا سه‌شنبه تلاش می‌کنیم به توافق برسیم. من هم با وزیر خارجه ظریف موافق هستم که هیچگاه تا این اندازه به توافق نزدیک نبودیم. قرار نیست که ما در عموم و دربرابر رسانه‌ها مذاکره کنیم. ما در اتاق‌های دربسته مذاکره می‌کنیم و هرگاه زمان آن برسد اخبار مذاکرات را اعلام می‌کنیم. (مشاهده خبر)


مذاکرات امشب متوقف می‌شود/رایزنی ظریف و کری/ روسیا‌ الیوم: ایران و 1+5 در مورد اراک و فردو به توافق نهایی رسیدند‌+عکس و فیلم

18:45 قرار است جان کری پس از پایان دیدار با ظریف، به میان خبرنگاران بیاید و در مورد مذاکرات توضیحاتی بدهد.

18:30 دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا و همچنین دکتر صالحی با ارنست مونیز هم‌اکنون در جریان است.

17:30 تصاویر دیدارهای مذاکره‌کنندگان ایران در روز یکشنبه را می‌توانید از  اینجا  مشاهده کنید.

17:15 نشریه ساندی تایمز: دولت باراک اوباما برای دستیابی به توافق تاریخی هسته‌ای با ایران در هفته جاری به هر کاری دست می‌زند.

به نوشته ساندی تایمز
، مقامات کنونی و پیشین آمریکایی می‌گویند اوباما سخت در تلاش است نام خود را در تاریخ ثبت کند و روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران را بعد از دهه‌ها دشمنی بهبود بخشد.یک دیپلمات آمریکایی دخیل در مذاکرات هسته‌ای ایران گفته است «اوباما این توافق را محور میراث ریاست‌جمهوری خود می‌داند و معتقد است ایرانی صلح‌جو خاکریزی برای مقابله با داعش در خاورمیانه و کلیدی برای صلح در آن منطقه است.»

17:10 رویترز: ایران همزمان با مذاکرات هسته‌ای، در حال تقویت توان پدافندی خود است/ ایرانی‌ها به منظور تقویت دفاع هوایی در قبال تهدیدات نظامی، سامانه‌های بومی راداری را به کار گرفته‌اند.

17:05 مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی و هسته‌ای: ما هنوز نمی‌دانیم آیا آژانس متعهد شده است با دریافت دسترسی‌هایی محدود، PMD را ببندد یا خیر؟ با توجه به اینکه آمانو بارها گفته است هنوز هم در حال دریافت اطلاعاتی است که نشان می‌دهد احتمالا کار روی PMD در ایران ادامه دارد، بسیار بعید است آژانس تا پایان سال این موضوع را ببندد. (مشاهده خبر)

17:00 شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی هم همچون مذاکرات ژنو و لوزان، برای این دور از گفت‌وگوهای وین دکور اختصاصی طراحی کرده و بطور ویژه این مذاکرات را پوشش مستقیم می‌دهد.

مذاکرات امشب متوقف می‌شود/بازگشت فابیوس به وین/روسیا الیوم: ایران و 1+5 در مورد اراک و فردو به توافق نهایی رسیدند +عکس و فیلم

16:00 نشست صالحی و مونیز ساعت 13:30 به وقت محلی به پایان رسید. نشست ظریف و جان کری نیز به پایان رسیده است.

15:30: روسیا الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک: ایران و 1+5 در مورد اراک و فردو به توافق نهایی رسیده‌اند.

15:00 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا در جریان است.

14:30 یک منبع آگاه در تیم مذاکرات ایران خبر داد که اعضای تیم هسته‌ای امشب با توقف مذاکرات، در مراسم احیاء شب‌های قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) وین شرکت می‌کنند.

14:30 مدیران سیاسی، دکتر صالحی و مونیز از ساعت 14 به وقت وین، دیدار خواهند کرد.

مذاکرات امشب متوقف می‌شود/بازگشت فابیوس به وین/روسیا الیوم: ایران و 1+5 در مورد اراک و فردو به توافق نهایی رسیدند +عکس و فیلم

14:20 وزرای خارجه کشورهای مذاکره‌کننده به جز چین، امروز در وین حضور پیدا می‌کنند. وزیر خارجه چین هم احتمالا فردا راهی وین می‌شود. (مشاهده خبر)

12:20 رویترز: اختلاف درباره مسئله تحریم‌ها همچنان باقیست.

خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات اعلام کردند: به توافق اولیه‌ای درباره سازوکار تعلیق تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر ضد ایران دست یافته‌اند؛ اما شش قدرت جهان هنوز درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که تحریم‌های این سازمان را لغو و امکان اعمال دوباره آنها را در صورت پایبند نبودن ایران به توافق آینده فراهم می‌کند، توافق نکرده‌اند.

12:00 محمد جواد ظریف و جان کری امروز از ساعت 12:30 دقیقه بار دیگر، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

11:45 خبرگزاری فرانسه: وزیران خارجه به وین می‌روند، تا در تلاشی نهایی برای رسیدن به «موفقیت عظیم دیپلماتیک به فرجام رساندن توافق اتمی» شرکت کنند. (مشاهده خبر)

11:30 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که به پاریس بازگشته بود، احتمالا از عصر امروز به مذاکرات ملحق خواهد شد.

11:00 خبرگزاری شینهوا گزارش داد طرح انتقال اورانیوم مازاد ایران به روسیه در وین در حال بررسی و مذاکره است.

11:00 مذاکرات نهمین روز از ساعت 10 صبح به وقت وین آغاز می‌شود.

مذاکرات امشب متوقف می‌شود/بازگشت فابیوس به وین/روسیا الیوم: ایران و 1+5 در مورد اراک و فردو به توافق نهایی رسیدند +عکس و فیلم

10:30 وزیر خارجه اتریش در ضیافتی با خبرنگاران: امیدوارم مذاکرات وین با موفقیت به پایان برسد (مشاهده خبر)
کورتس در دیدار با خبرنگاران گفت: برای همه عجیب است که من جوان‌ترین وزیر خارجه هستم. خوشحالم که وین میزبان مذاکرات ایران با گروه 5+1 شده است. دکتر ظریف مذاکره‌کننده خیلی خوبی هستند و کار خود را به خوبی بلدند.

مذاکرات امشب متوقف می‌شود/بازگشت فابیوس به محل مذاکرات/ وزیر خارجه اتریش:امیدوارم مذاکرات با موفقیت به پایان برسد

10:00 علی‌اکبر صالحی شب گذشته پس از مذاکرات فشرده با مونیز، دقایقی را در وین پیاده‌روی کرد.

00:00 عراقچی: تحقیق و توسعه و کار بر روی ماشین‌های پیشرفته IR8 به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد (مشاهده خبر)

23:50 نهاوندیان رئیس دفتر روحانی که به وین سفر کرده بود، ظهر شنبه به تهران بازگشت.

23:00 علی لاریجانی رئیس مجلس: چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است و گام‌های خوبی برای حل اختلاف‌ها برداشته شده است. (مشاهده خبر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ایشالله ۱۶ تیر تاریخ ساز بشویم!!
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ایشالله ۱۶ تیر تاریخ ساز بشویم!!
  • بابک ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    انشاالله میشیم
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    مشرق چرا خبرنگار نفرستادی ?
  • علیا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    خدایا به حق این شب عزیز که شب قدر هست نمایندگان این ملت رو در اعاده ی حقوق حقه ی ملت ایران یاری کن. که ما جز حق و حقیقت چیزی از این مذاکرات نمیخوایم و دشمنان ما جز پایمال کردن حق و حقیقت چیزی نمیخوان. خدایا تویی که حق هستی و از حق پشتیبانی میکنی به این ملت عزت و اقتدار بده و نگذار حقی از ما ضایع بشه. دعای همهی ما این شب ها بدرقه ی راه دیپلماتهای عزیزمون هست تا اری کنند که در تاریخ آینده ی ایران به نیکی یاد بشند.
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    اتوبوس(گفت و شنود) گفت: آقای زیباکلام گفته است؛ مردم آماده باشند که برای عیدفطر جشن هسته‌ای بگیرند، چون همه مسائل حل شده است! گفتم: کدام مسائل حل شده؟! گفت: ایشان می‌گوید؛ تکلیف نطنز و فردو مشخص شده، تعداد سانتریفیوژهایی که باید فعال باشند معلوم شده، حجم اورانیوم غنی‌شده‌ای که باید در ایران باشد مشخص شده و... گفتم: اینها که امتیازات ما به حریف است! ایشان نفرموده‌اند در مقابل این امتیازات چه گرفته‌ایم که به خاطر آن باید جشن بگیریم؟! مثلا آیا تحریم‌ها برداشته شده یا تحقیق و توسعه ادامه خواهد داشت؟ و... گفت: اتفاقا درباره لغو تحریم‌ها، لام‌ تا کام حرف نزده و توضیح نداده که چرا باید به خاطر امتیازاتی که داده‌ایم جشن بگیریم؟! گفتم: چه عرض کنم؛ یارو نصف شب از وسط اتوبوس بلند شد و در گوش راننده چیزی گفت که راننده بهش گفت؛ آقا برو بشین. بعد از چند دقیقه دو مرتبه همین کار تکرار شد و راننده با عصبانیت گفت؛ مرد حسابی مگه عقل از سرت پریده؟ مسافرها پرسیدند مگه چی شده؟ و راننده گفت؛ به من میگه اتوبوس رو چپ کن، یک کمی بخندیم و شادی کنیم!!
  • علی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    باسلام من با روش برخورد مثل روش خانم علیا با تیم هسته ای کشورمان موافقم ما باید یاور تیم خود باشیم وبرای تیم خود از خداوند بزرگ که همه امور در اختیار اوست کمک بگیریم نه اینکه با حرف ناامیدکننده انها را تضعیف کنیم انشاالله به یاری حق در ماه پربرکترمضان به نفع کشور عزیزمان ایران قضیه تمام گردد امین
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    به قول فردوسی: بکوشید نیکی به به کار آورید چو دیدید سرما بهار به بار آورید
  • سعید ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    علی اقای عزیر ما هممون از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و آنها را تنها نمی گذاریم و براشون خاضعانه دعا می کنیم ولی با خوندن متن توافق ژنو و لوزان به این پی می بریم که این تیم از خطوط قرمز امام خامنه ای عبور کرده اند و امتیازات شگرفی به طرف مقابل داده اند و در عوض امتیازات محدودی گرفته اند و اونم با شرایط اگر اگر اگر .... همچنین متن توافق لوزان چهارچوب و اساس متن نهایی است فقط کافی مطالعه کنیم بعدا تحریم ها هم حدود 85% قرار نیست برداشته بشه و 15% قرار برداشته بشه اونم با اگر اگر اگر پیچیده خلاصه این تیم بسیار بسیار ضعییف عمل کرده حالا شم یا هرکس چه امتیازی به این تیم می دهید عاقلانه فکر کنیم
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ملت و ولایت را می خواهند مثل 10 سال قبل در عمل انجام شده قرار دهند و با یک جشن بر نامه ریزی شده برای 4 سال بعد ریاست جمهوری را مال خود بکنند
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    این توافق نامه یا فضاحت نامه ترکمنچای ما در قرن ۲۱ است.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    از اوون مثالهایی بود که عین واقع حال روز اینروزهای ماست.
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    جان کری: اگر به توافق خوب نرسیم آماده‌ایم کنار برویم / جواب : به قبر که کناربروی ماهم می رویم کارمان را ادامه می دهیم ودیگر غلط می کنید که اسم مذاکره ببرید.
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    بااین اوصاف توافق صورت نگیره سنگینتریم چه فایده توافق کنیم ولی تحریم به صورت آنی برداشته نشود بهتره خودمون باتوافق نیم بند گول نزنیم
  • ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    به امریکاییا میگم که بخدا اگر ما رو بخواهید مجبور به قبول صلح امام حسنی کنید که این قضیه یک بار تو تاریخ رخ داده و اون هم به خاطر تنهایی امام حسن بود ولی الان رهبرمون تنها نیست نسل دانشجو و مردم پیرو رهبرن بخدا این صلح رو ارزونیه خودشون میکنیم وبه زودی زود با حکم اماممون سید علی عاشورایی واستون به پا میکنیم که اون سرش نا پیدا فقط از خدا میخوام به مذاکره کننده ها مون کمک کنه که زیر بار زور نرن که اگه این جور باشه حتی توافق هم نشه و برگردن محبوبیت اقا روحانی بین مردم چند برابر میشه ولی اگر صلح بد کنن فقط بی ابرویی میمونه وسلام
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    لعنت خدا بر آلن ایر
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    نا شناس 5:41احسنت افرین
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    توافق 80 صفحه ای؟ انواع ترفندها بکار رفته تا توجیهی برای عبور از خطوط قرمز داشته باشند!
  • رضا ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    این آقایون توی لوزان همه چی و بستن و همش همونه ولی روشون نمیشه چطور واضح بگن،الانم همش الکیه و فقط بازی با کلمات که چطور ماست مالی کنن.
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    اینها همش بازی سیاسی آمریکای هاست ایران عراق دوم نشه صلوات به بهونه توافق تحریم ایران رو کشوندن پا مذاکره بعد به بهونه های مختلف میان سرک میکشن تو کشور و بعد ................. تازه بعد اینکه توافق کردن سنا آمریکا هم باید تصویب کنه بعد از اون لغو تحریم
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    احسنت و درود بر مثال خوب که زدی . نادیده گرفتن زحمات چند ساله مهندسین هسته ای رو با این توافق نادیده میگیرن. نمیدونم جواب خون شهدای هسته ای رو چطور می خوان بدن .
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    کجای کاری فکر کردی این همه امتیاز که به آمریکا دادن چیه دستی دستی اوارنیوم بدیم به اونها عشق حال کنن تهش رو بدن به ما . وای به حال کسی که بخواهد از خط قرمزی که امام خامنه ای تعیین کرده بگزره و توافق کنه بر سر اونها
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    گیریم که توافقی صورت بگیره . چی به من کار گر و کارمند اضافه میشه آیا کار فرما میاد دو قرون به حقوق اضافه کنه یا بهونه میارن که کسری سالهای گذشته خودشون رو میخوان جبران کنن
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    از روز بعد از توافق خوب ( برای آمریکا ) تا یه هفته کل ایران باید سیاه بپوشن.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    چند وقتی باید بریم تو کوه و صحرا تا این آمریکایی ها بیان بازرسی هاشون رو بکنن و بعدش جنگ رو هم آغاز کنن و بعدترش وقتی همه چیز به خیر و خوبی نابود شد اونوقت برگردیم سر خونه زندگیمون!
  • ذبیح الله ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    با سلام و عرض ادب: مسئولین بهوش باشند یونان با آمریکا رابطه داشت نیروی سپاهی و بسیجی نداشت و تحریم هم نبود پس چه مسائلی یونان را به این حال روز اقتصادی انداخت لطفاً همه چیز راه به تحریمها گره نزنید استعمار واستکبار اهدافی دیگر در ذهن دارند بنظرم همان عقاید حضرت امام خمینی (ره) پیاده میشد بهتر از هزاران مذاکره بود.امام همه اینجور مذاکراتی را تحریم کردند. زمان میگذرد همه چیز اثبات میشه.فقط صبر میخواد. عراقیزه نشیم.
  • دنی ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    اگه دسم به فابیوس میرسید یه چشمه جدید از دیپلماسی نشان میدادم بهش دیپلماسی کرمانشاهی.رو اعصابه به خدا .
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    ظاهرا چون ضربالاجل ۱۶ تیر مصادف با شب های قدر است دولت ایران از ۵+۱ خواسته که توافق را سه روز به تاخیر بیندازدتا روز جمعه جشن و رقص و پایکوبی برگزار کند!
  • محمود ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    وای توروخدا زودتر توافق کنین دیگه دل تودلمون نیست فکرشو بکن اگه توافق بشه دلار هزارتومن میشه همه چی ارزون میشه سفرهای خارجی میریم مفت اصلا من واین همه خوشبختی محال میشه..
  • هو الوکیل ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    دیروز در مورد خبری درباره آقای هاشمی که خبرگزاری فارس زده بود نوشته بودم جل الخالق که منتشر نشد میخوام بدونم مشکل این کلمه از نظر خبرگزاری فارس چی بود؟
  • ArslAN ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    منم هستم اخوی آخ دستم به این فابیوس برسه
  • رضا ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    دوساله الاف کردن دوسال دیگه هم منتظر باشید تا بعد اون دو سال دیگه هم الافمون کنن.
  • دنی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    حالت خوبه دااشی؟
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    آی داش ظریف ضربه فنی کنه بزنه اون یکی پای عمو کری رو هم بشکونه مثل دفعه قبل
  • ابراهیم ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    حتما تو تاریخ خوندی که امام حسین به عمر سعد چی گفت؟تو از گندم ری نخواهی خورد.حالا قصه تو همینه.
  • اللهم عجل لوليك الفرج ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    غرب همچين اجازه اي به ايران نميدهد (توافق هسته اي ).دولت ايران وارد.يك بازي شده كه بيرون آمدن از اون بدون شكست ممكن نيست. جمهوري اسلامي ايران حقش را با زور ميگيرد تاريخ شاهد خواهد بود.
  • ناشناس ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    ای خدا تو این شبای قدر همه ملتو شفا بده با این طرز فکر !! داریم خودمونو بیچاره میکنیم اونوقت اینا فکر سفرهای خارجی و ارزون شدن دلار و ... بزک نمیر بهار میاد !
  • ناشناس ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    تحریم تسلیحاتی لغو نشه ما هیچی نداریم . فکر کن کشور به فرض محال پولدار هم بشه ولی یه تیکه چوب واسه دفاع از خودش نداشته باشه به چه دردی میخوره ؟ ملت الان داغن متوجه نمیشن دو روزه دیگه جنگ بشه و مجبور بشیم با دست خالی از خودمون دفاع کنیم اونوقت یاد همین موقع ها میفتین .
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    این کریه عوضی با اون پای لنگش امده تومذاکرات که بگه به همه دنیا ببینید من دوست داشتم و مصر بودم با ایرانیها به توافق برسم ولی ایرانیها نخواستند.عجب عوضیند این غربیها.
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    ملت ما امیدوار هستند که زحمات بچه های انقلابی تیم مذاکره کننده با عزت و سر بلندی بتوانند حق ایران رو بگیرن ان شا الله و امیدواریم لغو تحریم ها اتفاق بیفتد تا ببینیم دولت با لغو تحریمها ایا اقتصاد و معیشت مردم رو سامان خواهد داد یا نه
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    16 تیر تموم شد حاجی! حادثه ای اتفاق نیفتاد
  • صاعقه ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط خدا کنه توافق به ضررمون نباشه.شعار مردم اصیل ایران اینه: نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا. عجب دوره زمونه ای شده.اوباما با دست خودش تحریما رو علیه ما امضا کرد بعدش مذاکره کردیم و امتیازات بدی هم دادیم تا همون تحریما ورداشته بشه.انوقت اوباما شده محبوب قلبهای خاءن های داخلی.اوف بر بعضی از مردم.اوف
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    انشاالله در توافقی که میشه عزت ایران اسلامی حفظ بشه درغیر این صورت بهتره که توافقی صورت نگیره
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    علی لاریجانی رئیس مجلس: چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای مثبت است و گام‌های خوبی برای حل اختلاف‌ها برداشته شده است.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    با ظریفانی ظریف !
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا آمریکا تحریم ها را با کمال افتخار امضاء می کند و حتی مراسم تصویب در مجلس و امضاء آنها توسط رئیس جمهورشان را در رسانه ها نشان هم می دهند، اما توافق لغو تحریم ها احتیاجی به امضاء و تصویب مجلس آنها ندارد؟ چون توافقنامه های قبلی هم امضاء و مصوب مجلس آنها نیستند؟ استدلال جالبی نیست؟ :-)
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    مذاکره همزمان با پنج کشور که سابقه طولانی در مذاکرات دیپلماتیک دارند وبفکر گرفتن امتیاز هستندبا این حساسیت خیلی سخته .
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    جشن پوپوریمی دوباره برای اسرائیل رقم خورد !وقتی همه خواب بودند!
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    من گریمش میکردم میگفتم یه ایرانیه زبونش رو هم میبریدم نتونه حرف بزنه میدادم دست داعش میگفتم این یه اطلاعاتیه ایرانه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    نه عزیزم کری عموت نیست دایی ته
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    ما هم با ویلچر رفتیم و به دنیا گفتیم که زمینگیر شدیم تحریم های فلج کننده
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    محمود تیکه انداخته متوجه نشدین یعنی ؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    تو دولت قبل دیگه عادت کرده بودیم مسئولینمون جواب تهدید رو با تهدید بدن.حتی برن تو خاک دشمن و قدرتمون رو به رخش بکشن و بینی دشمن رو به خاک ذلت بمالن. ❗️اما الان بعد از دو سال تهدید و تحقیرمون توسط دشمن از یک شایعه که وزیر خارجه مون به اروپاییه گفته ما رو تهدید نکن! کلی داریم ذوق میکنیم و به هم تبریک میگیم.که چی؟ که یک بار هم به تهدید دشمن اعتراض کرده! فقط همین! گفته تهدید نکن! دو ساله هر روز داریم تهدید و تحقیر میشیم تازه طرف رگ غیرتش یکم تکون خورده خدایا ما چه کردیم که به این ذلت گرفتار شدیم.
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    مواققم حرف حساب زدی.
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    وقتی ظریف در مقاله اش در روزنامه تایمز می نویسد مذاکرات از نقطه برگشت ناپذیر گذشته معنی اش اینکه از نظر تیم مذاکره کننده توافق شرط و هدف اصلی است و حتی یک درصد هم قصد ترک مذاکرات و اعلام شکست ان را ندارد.بنابر این این اخم کشیدن ها و فریاد ها به نظر چه معنی داره .؟
  • منگ ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    من اینو متوجه نشدم ذخایر اورانیوم غنی شده رو بدیم روسیه بعد اونا به ما اورانیوم خام بدن بعد ما غنی کنیم باز بدیم روسیه؟!! یعنی در اصل برای روسیه با هزینه ایران غنی سازی کنیم ؟؟؟ من اشتباه متوجه شدم یا...؟ میشه منو راهنمایی کنین؟!؟؟ ممنون
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    بعید نیست
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    جان کری جات جهنمه
  • اهوازی ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    روز قدس رساتر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و آل سعود سر خواهیم داد.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    خیلی دوست دارم جان کری رو مثله عرب ها بنویسیم !!!!!!
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    مدیر هتل کوبورگ : مهلت رزرو اتاق های جان کری و رفقا به پایان رسیده اوباما : بهش هشدار دادم با ایرانی جماعت بحث نکن زود تمومش کن کنگره فاکتور هتل تسویه نمیکنه پول عمل پای چلاقش هم من حساب کردم
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    بنده بعنوان یک ایرانی امریکا را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات میدانم
  • اهوازی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    در صورت عدم توافق و زورگویی ایران باید از پیمان های عدم توسعه سلاحهای هسته ای و شیمیایی و... خارج شود و نباید ترانزیت مواد مخدر به اروپا را محدود نماید.
  • اهوازی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    در صورت زورگویی آمریکا و غرب و عدم توافق ایران باید از پیمانهای عدم توسعه سلاح های هسته ای و شیمیایی و بیولوژیک و میکروبی و.... خارج شود و از ترانزیت مواد مخدر به غرب جلوگیری نکند.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    ممنون از مشرق به خاطر پوشش جامع مذاکرات
  • ناشناس ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    با اهوازی کاملا موافق هستم.
  • شفق ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    احتمال توافق 100 درصد است. این زورهای آخری است که غربی ها برای امتیازگیری بیشتر میزنند. ان شاء الله از خطوط قرمز عبور نکنند و مثل ژنو و لوزان نباشد.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    اینها تمام سیاه بازی باور نکنید.
  • عرفان ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    ۱۹ تیر اخوی! حتی اگر اجازه بازرسی از اماکن نظامی رو هم اجازه بدن که در حیطه کارشون نیست باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد.
  • عرفان ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    اینها منتظرن تا تحریم ها و تورم و گرونی مردم رو وادر به شورش و برگردوندن حکومت اسلامی به حکومت دست نشانده کنند. البته بنده از انگلیسی ها چنین چیزی رو شنیدم.
  • عرفان ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    نشنیدین میگن سیایت پر از دروغ /حیله و نیرنگ؟
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    از این سبزها بعید نیست
  • محمد ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    مذاکرات سخته قبول اما کسانی که کوه وبیابان رفتن یه تجربه دارن ومیگن هروقت با حیوان درنده ای مثل گرگ برخورد کردی اگه ترس را توی چهره تو ببینه دیگه ولت نمیکنه اما اگه با قدرت ونترسانه بهش مجال ندی اون دمش را روی کولش میزاره حالا مقابل گرگ های مذاکره باید هیچ سستی نشان نداد اونها هم تگاه به رقیب میکنن
  • محمد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    اینکه چیزی نیست توی برنامه پر بیننده ماه رمضان مجریه میاد میگه کشورهای عربی و اسرائیل همه نگران هستن این بین یه آشتی صورت نگیره .من نمیدانم بعضی ها چه خیال کردن فکر کردن آمریکا که نبض اقتصادش تودست 14 خانواده یهودی هست چطور میاد با ایران آشتی کنه اصلا آمریکا =صهونیسم هست وفیر از این هم نیست.مذاکرات آمریکا واسرائیل وعرفات یادمان نرفته
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    آقای مهدی محمدی در اینستا تحلیل جالبی آوردند، نتونستم کپی کنم. در نوع خودش جالبه، ماهیت دبه در آوردن آمریکایی ها و پیش بینیشون از آینده مذاکرات . آدم غصه اش می گیره
  • عرب ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    انشاالله که ختم به خیر بشود برای جهان اسلام
  • ناشناس ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    احتمالا غربی ها پیام شما را خواندند و به میز مذاکره برگشتند.
  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    شما نظر نده ترکمانچای
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    مشرق جان ببینم اگر کدخدا در وقت اضافه امضای توافقنامه را به بازگشایی بی قید و شرط سفارتش در تهران مشروط کرد آیا ایران با این شرط کنار میاد یا نه؟؟
  • الکس ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    اههه من تا الان فکر میکردم اسمش ..ف.ی.وس هستش برا اینکه بد نشه بهش میگن فابیوس
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ای جااااااااااااااااااااااااااااانم کاسبان تحریم احوال شما چطوره ....
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    بارها نظراتی مشابه عرفان گذاشته ام ولی منتشر نشده! آیا مسئولان امنیتی هنوز این را نفهمیده اند؟ چرا با کسانیکه از قاچاق حمایت می کنند برخورد نمی شود؟ چرا با مسببین سوختن اراضی کشاورزی برخورد نمی شود؟ چرا زنگنه را استیضاح نمی کنند که هزاران نفر را بیکار کرده و چوب حراج به بیت المال زده؟ آیا منظور اینها را نفهمیده اند؟
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    دقیقا
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    حاج اقا خاطره اجازه فرمودن!
  • م ص ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    کار خوبی کرد که توئیت رو حذف کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس