کد خبر 436143
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

بازیگر فیلم «یاسین» با بیان اینکه نحوه اکران این فیلم راضی کننده نیست، گفت: برای من جای سؤال دارد که یک فیلم قرآنی چرا باید به صورت تک سانس در سینماهای کشور اکران شود.

به گزارش مشرق، رضا توکلی، بازیگر فیلم قرآنی «یاسین» درباره حضورش در این فیلم قرآنی اظهار کرد: وقتی فیلمنامه این کار به من پیشنهاد شد بسیار خوشحال شدم، چون حضور در کاری که در آن اسم قرآن است برای هر فرد یا بازیگری برکت محسوب می‌شود. من این مسئله را به خوبی در سریال قرآنی «مردان آنجلس» احساس کردم. در آن سریال قرآنی که جزء اولین کار‌هایم در سینما و تلویزیون بود، من دستاوردهایی کسب کردم که هنوز از برکات آن بهره‌مند هستم.

وی افزود: حضور محسن علی‌اکبری هم دلیل دیگری بود که باعث شد من در این کار با رغبت شرکت کنم، چون پرونده کاری این تهیه‌کننده نشان داده که وی در حوزه ساخت فیلم‌های ارزشی سابقه‌ای درخشان دارد. این تهیه کننده در زمان جنگ با ساخت فیلم‌هایی چون «پرواز در شب» بسیاری از جوانان ایرانی را با رشادت‌های رزمندگان آشنا کرد، البته وی در جبهه‌های جنگ هم حضوری فعال داشت.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که آیا وی کیفیت فیلم «یاسین» را پسندیده است، گفت: معمولاً باب نیست که از بازیگر پرسیده شود، آیا فیلمی را که در آن حضور داشته می‌پسندد یا خیر، چون اگر علاقه‌ای نبود در آن حضور پیدا نمی‌کرد، اما معتقدم تولید فیلم‌های قرآنی همیشه باید اولویت باشد و نباید آن را به بهانه این‌که کار کیفیت دارد یا خیر، تخطئه کرد. با این توضیح می‌خواهم بگویم فیلم «یاسین» در فضایی که سینمای ایران کمتر به موضوعات قرآنی می‌پردازد غنیمتی است که باید آن را به هر طریق ممکن هدایت کرد.

توکلی ادامه داد: یکی از بزرگترین امتیازات «یاسین» این است که در آن تلاوت قرآن شنیده می‌شود. اتفاقی که در کمتر فیلم سینمایی می‌توان آن را مشاهده کرد. نکته دیگری که در این فیلم وجود دارد پرداختن به برخی معضلات است که به شدت جامعه ما را تحت تاثیر خود قرار داده. آن هم ریاکاری است که یکی از سموم جامعه فعلی ماست و باید با زبان هنر، زشتی‌های آن را برای مردم آشکار کرد. الزام چنین کاری نیز این است که شاید برخی ندانند چنین رفتارهایی تا چه حد می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

توکلی: نحوه اکران «یاسین» راضی کننده نیست

تعطیلی فیلمبرداری به «یاسین» ضربه زد


وی درباره حواشی که برای کار در زمان فیلمبرداری پیش آمد، گفت: من به عنوان بازیگر موظف هستم نقشم را به بهترین شکل ایفا کنم، اما همین اندازه می‌دانم که حواشی پشت دوربین می‌تواند به روی کار بازیگر هم تاثیر منفی بگذارد. با این توضیح مسلم است که تعطیلی دو ماهه «یاسین» در زمان فیلمبرداری به کار آسیب زد، اما خوشحال هستم که با همت تهیه‌کننده این کار در نهایت تولید شد.

بازیگر سریال «سفر سبز» درباره نقش خود تصریح کرد: حضور من در فیلمنامه بسیار پررنگ‌تر بود و قرار بود در چند سکانس حضور داشته باشم، اما به دلیل مشکلات مادی پیش آمده برای فیلم، این حضور کمرنگ شد. مطلب دیگر که باید حتماً به آن اشاره کنم نقش مسئولان در تولید فیلم‌های قرآنی است. آیا ما در اظهار نظر مختلف از آنها این را نمی‌شنویم که رسالت در کارهای هنری برای تمامی مراکز سینمایی حمایت از کارهای قرآنی است؟ پس اگر این ادعا صحیح است، چرا فیلمی چون «یاسین» با مشکل مواجه می‌شود؟

کارگردان فیلم سینمایی «سگ‌های پوشالی» درباره تجربه همکاری با حامد امرایی گفت: همیشه کار کردن با کارگردانان فیلم اولی را دوست دارم، چون می‌دانم جوانانی که می‌خواهند به سینما ورود کنند، ذهن بسیار پویا و خلاقی دارند و سعی می‌کنند، اولین قدم‌شان را به خوبی بردارند، برای همین معمولاً این کارها از کیفیت خوبی سود می‌برد. امرایی نیز فیلمسازی آگاه است که سینما را به صورت آکادمیک آموخته و آن را در دانشگاه نیز تدریس می‌کند. برای همین فکر می‌کنم اگر شرایط خوبی برای کار کردنش فراهم باشد، فیلم‌های خوبی را از او خواهیم دید.

توکلی با انتقاد از نحوه اکران فیلم «یاسین» تصریح کرد: آنچه که قلب هر علاقه‌مند به فیلم قرآنی را درد می‌آورد این است که فیلم‌های قرآنی چرا باید به این صورت اکران شوند؟ آیا یک فیلم قرآن باید در سینماها به صورت تک سانس یا حداکثر دو سانس به نمایش در آیند؟ آیا این فیلم نباید اکران شب داشته باشد؟ آیا در ماه رمضان که معمولاً مردم شب‌ها به سینما می‌روند باید یک سانس، آن هم در وسط روز فیلم را به نمایش درآورد؟ این اتفاقات که برای فیلم‌های قرآنی رخ می‌دهد باعث می‌شود فیلم اکران خوبی نداشته باشد، آن گاه برخی این موضوع را دلیلی برای ناموفق بودن فیلم‌های قرآنی ذکر می‌کنند، در صورتی که ما باید در ابتدا بدانیم که آیا شرایط رقابت را به درستی فراهم کرده‌ایم که حالا بخواهیم فیلم‌هایی چون «یاسین» را در گیشه ناموفق بدانیم.

فیلم قرآنی نیاز سینمای ایران است


وی در پایان سخنان خود فیلم قرآنی را نیاز اصلی سینمای امروز کشورمان دانست و بیان کرد: سینمای ایران را در دنیا به نام سینمای اخلاق‌گرا می‌شناسند و همین موضوع نیز باعث موفقیت این آثار شده است. این سینمای اخلاق‌گرا نیز آموزه‌ها و اندیشه خود را از فرامین قرآن و اسلام وام گرفته است. برای همین سینمای ایران را باید به سوی این دست کارها هدایت کرد، البته ممکن است در ابتدای راه نیاز به کمی هزینه کردن باشد، اما مسلماً در طولانی‌مدت نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس