کد خبر 435908
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه رسما تصمیم واشنگتن و هاوانا برای بازگشایی سفارت‌هایشان را اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق، آمریکا و کوبا قرار است امروز (چهارشنبه) رسما از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌هایشان را اعلام کنند.

به نوشته پایگاه خبری «پالیتیکو»، مقامات دولتی آمریکا می‌گویند باراک اوباما رئیس‌جمهور و جان کری وزیر خارجه این کشور این تصمیم را رسما اعلام کرده و در مورد آن سخنرانی خواهند کرد.

در بیانیه سه‌شنبه شب یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، بدون اشاره به تاریخ دقیق بازگشایی سفارت‌ها، آمده است: «ما فردا رسما اعلام خواهیم کرد که ایالات متحده و کوبا برای از سرگیری روابط عادی دیپلماتیک و بازگشایی سفارتشان در پایتخت‌ طرف مقابل، به توافق رسیده‌اند.»

آذر ماه سال گذشته بود که اوباما و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا در سخنرانی‌های جداگانه اما همزمان، از تصمیمشان برای پایان دادن به خصومت 6 دهه‌ای خبر دادند.

در این مدت واشنگتن کوبا را از لیست کشورهایی که آن‌ها را حامی دولتی تروریسم می‌خواند، خارج کرده، برخی تحریم‌های ضدکوبا را برداشته و هیئت‌هایی را نیز به هاوانا فرستاده است.

اوباما و کری در اظهارات سال گذشته خود دلیل این تصمیم را بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها خواندند. اوباما تحریم را سیاستی «تاریخ‌مصرف‌گذشته» توصیف کرد و کری هم گفت واشنگتن تلاش می‌کند از مسیرهای دیگر و با افزایش حضورش در کوبا، اصلاحات مد نظر خود را به این کشور منتقل کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس