با افشای این سند و اینکه آقای مهاجرانی حتی از چند هزار پوند برای بورسیه‌شدن فرزندش نمی‌گذرد، می‌توان این برداشت را کرد که حتماً از پول‌های میلیونی که سعودی‌ها در اختیار وی گذاشته‌اند تا علیه نظام اسلامی تبلیغ کند، نخواهد گذشت.

گروه سیاسی مشرق - ویکی‌لیکس بار دیگر با افشای اسناد خبرساز شد. این سایت چند روز پیش، بیش از ۶۰ هزار سند منتشر کرد که اغلب آن‌ها با سربرگ وزارت خارجه عربستان سعودی هستند و برخی با علامت «محرمانه» یا «فوری» نشانه‌گذاری شده‌اند. در میان این اسناد، سندی بود که در رسانه‌های داخلی انعکاس زیادی داشت؛ سندی درباره بورسیه شدن پسر عطاءالله مهاجرانی در انگلیس توسط رژیم سعودی. به همین بهانه در ادامه به بررسی سوابق و فعالیت‌های مهاجرانی خواهیم پرداخت.

دوره اول زندگی مهاجرانی: از نمایندگی تا ازدواج های متعدد

چرا اصلاح‌طلبان سند ویکی‌لیکس درباره پسر مهاجرانی را ندیدند؟+ سندنماینده جوان شیراز در مجلس اول در دهه شصت معاون پارلمانی نخست وزیر شد و آقای هاشمی نیز او را برای همین پست انتخاب کرد. او کسی بود که پیشنهاد تغییر قانون اساسی و ریاست جمهوری مادام‌العمر هاشمی را در سال‌های آخر دولت سازندگی مطرح کرد و هاشمی را نفر دوم نظام جمهوری اسلامی دانست، اما پس از اینکه در دولت خاتمی برای تصدی‌گری وزارت ارشاد نامش مطرح شد، رئیس جمهور را شخص دوم مملکت دانست! او در سال 76 به وزارت ارشاد رسید، اما به خاطر برنامه‌های ساختارشکنانه از سوی نمایندگان استیضاح شد، ولی نمایندگان به ابقای مجدد او رأی دادند. حاشیه‌های مهاجرانی تمامی نداشت و با توهین‌هایی که به مراجع و علما باعث اعتراض و تحصن روحانیون در مسجد اعظم قم شد. سرانجام، در سال 1379 وی از وزارت ارشاد استعفا کرد و از سوی خاتمی به ریاست مرکز گفتگوی تمدن‌ها انتخاب شد. او طی سه سال اول دولت خاتمی سخنگوی این دولت نیز بود.[1]

ماجراهای مهاجرانی در مرکز گفتگوی تمدن‌ها، بیشتر مباحث مربوط به زن دوم وی بود و باعث شد نام وی دوباره در رسانه‌ها مطرح شود. در آن سال‌ها، دادنامه خانمی که مدعی بود مهاجرانی در مرکز گفتگوی تمدن‌ها وی را صیغه کرده است، پای مهاجرانی را به دادگاه باز کرد و او در 6 مردادماه سال 1383 به اتهام ترک نفقه، عدم ثبت واقعه ازدواج و فریب در امر ازدواج و به جهت ارائه وثیقه 20 میلیون تومانی روانه زندان شد که 4 روز بعد با ارائه سند منزلی که حدود سه میلیارد ریال ارزش داشت به عنوان وثیقه و با ارائه سند در شعبه 4 بازپرسی آزاد شد.

مهاجرانی در جلسه دادگاه تعهد کرده بود که ظرف یک ماه نسبت به اخذ رضایت شاکی خود، خانم یوسفی، اقدام نماید، لیکن چند ماه بعد از کشور خارج‌ شد. با این حال، بعداً مشخص شد كه مهاجرانی سال قبل از دستگیری با زن دیگری به نام ولی زاده نیز ازدواج كرده بود.

با رو شدن حضور زن سوم مهاجرانی و این كه وی نیز طالب نفقه است و فراتر از آن انتشار خبری مبنی بر این كه مهاجرانی تاكنون 6 زن را به عقد خود درآورده است؛ وزیر ارشاد دولت اصلاحات رفتن به انگلیس را بر ماندن در ایران ترجیح داد و به این کشور فرار کرد.[2]

دوره دوم از زندگی مهاجرانی: ارتباط همه‌جوره با رژیم سعودی

دوره دوم زندگی مهاجرانی از زمان فرار او به انگلیس آغاز می‌شود. در این دوره فعالیت‌های سیاسی وی بیشتر به عنوان کارشناس شبکه بی‌بی‌سی ادامه پیدا کرد. علاوه بر این شبکه، او در سایت‌هایی مثل روزآنلاین و جرس فعال بود، اما در چند ماه گذشته، جرس را به علت عدم اقبال عمومی تعطیل کرد و مشرق در (اینجا) گزارشی از تعطیلی این سایت منتشر کرد.

چرا اصلاح‌طلبان سند ویکی‌لیکس درباره پسر مهاجرانی را ندیدند؟+ سندمهاجرانی که از زمان فرار از ایران تا سال 88 حضور زیادی در رسانه‌ها نداشت، حوالی انتخابات ریاست جمهوری 88 کم‌کم سر و کله‌اش پیدا شد. حضور مهاجرانی در ایام فتنه و بعد از انتخابات پررنگ و پررنگ‌تر شد. دیماه سال 88 بود که گروه 5 نفره عطاءالله مهاجراني، محسن كديور، عبدالعلي بازرگان، عبدالكريم سروش و اكبر گنجي به عنوان «اتاق فكر جنبش سبز» و سخنگوي سران فتنه اعلام موجوديت كردند و اين مأموريت آنان از سوي موسوي، خاتمي و كروبي تكذيب نشد.

مهاجرانی چند روز پس از ۹ دی ۸۸ که مردم در حمایت از جمهوری اسلامی به خیابان آمدند، میهمان بی‌بی‌سی فارسی شد و ادعا کرد: «آگه اینا راست میگن و مردم زیادی نهم دی اومدن برا راهپیمایی، پس چرا یه بارم با هلیکوپتر ازشون فیلمبرداری نکردن و نشون ندادن!» جالب اینجا بود که بیشترین تصاویر پخش شده از ۹ دی در صدا و سیما، صحنه‌هایی بود که با هلیکوپتر فیلمبرداری شده بود![3]

ارتباط با سعودی‌ها از کجا شروع شد؟

قسمت جالب زندگی مهاجرانی در خارج از کشور ارتباط او با رژیم سعودی است. شاید تصور شود که ارتباط مهاجرانی با عربستان، در زمان خروج او از کشور برقرار شد، اما خبری که در سال 79 و همزمان با استعفای مهاجرانی از وزارت ارشاد مطرح شد، این قضیه را جالب‌تر می‌کند. «در روز يازدهم مهر ماه 1379، روزنامه ايران به نقل از روزنامه الحيات خبر از استعفاي مهاجراني را داد و نوشت مهاجراني تا دو هفته آينده كنار خواهد رفت.» اینکه چهار سال قبل از خروج مهاجرانی از کشور، خبر استعفای مهاجرانی به جای اینکه اول در یک روزنامه داخلی مطرح شود، توسط روزنامه‌های عربی مطرح می‌شود، احتمال ارتباط مهاجرانی با سعودی‌ها را از سال‌های وزارتش نشان می‌دهد.[4]

روزهای پایانی بهمن ماه سال 1390 خبری از حضور مهاجرانی در جشن دیکتاتور سعودی‌ها در «الجنادریه» منتشر شد. کمی بعد، فیلم حضور او در این ضیافت نیز روی سایت‌های اینترنتی قرار گرفت. فحوای اخبار منتشرشده درباره این حضور و ضیافت این بود که دستگاه امنیتی رژیم سعودی علاوه بر کمک 18 میلیون دلاری به مهاجرانی، به وی وعده داده است تا با گسترده کردن بخش فارسی شبکه العربیه، تعدادی از عناصر رسانه‌ای وابسته به این گروه را به کار بگیرد. در فیلم منتشر شده، عطاءالله مهاجرانی به همراه نوری‌زاده در این مراسم با شور و اشتیاق به سخنان دیکتاتور سعودی در تمجید از آمریکا، انگلیس و فرانسه و علیه سوریه گوش می‌دهند و پس از پایان سخنان ملک عبدالله، به نشانه تأیید برای او دست می‌زنند. این فیلم از سوی حجت الاسلام مصلحی وزیراطلاعات نیز تأیید شد.

بازتاب منفی حضور مهاجرانی در این ضیافت سبب شد تا او طی یادداشتی، وزیر اطلاعات را به دروغگویی متهم کند! البته او در یادداشت خود، حضورش در این ضیافت را تأیید کرد و نوشت: «جشنواره جنادریه که برای پنجمین بار در آن جشنواره شرکت کردم یک جشنواره فرهنگی است. اینجانب هیچ ملاقاتی با هیچ یک از مقامات سیاسی و امنیتی دولت عربستان نداشته‌ام و پولی برای براندازی دریافت نکرده‌ام.»[5]

مهاجرانی از طرق دیگری نیز با رژیم سعودی مرتبط شد و در خدمت اهداف آنان قرار گرفت. «مرکز گفت و گوی ادیان» در حالی با کمک شاه سعودی و با هزینه سالانه ۱۵ میلیون یورویی در آذر ماه سال ۱۳۹۱ با حضور نمایندگان ادیان مختلف از جمله کاتولیکها، اوانجلیکها، پروتستانها، ارتدکسها، سنیها، شیعیان، وهابیها، یهودیان، بوداییها و هندوها، در وین راه اندازی شد، که رژیم سعودی خود منشأ بسیاری از جنگ‌های مذهبی و فرقه‌گرایی است. دبیرکل این مرکز مهاجرانی را بعنوان نماینده شیعیان در این هیأت برگزید. جالب اینجاست که رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین خطاب به مسئولین این مرکز تأکید کرده است که مهاجرانی نماینده تفکر شیعه نیست.[6]

آخرین شاهکار مهاجرانی: بورسیه فرزندش توسط رژیم سعودی برای تحصیل رایگان در انگلیس

در سندي كه چند روز پیش سایت ویکی‌لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند ديگر از مجموع نيم ميليون سند خارج شده از سيستم الكترونيكي وزارت خارجه سعودي، منتشر شده است، عطاء‌الله مهاجراني در نامه‌اي به سفارت سعودي در لندن درخواست كرده كه اين كشور هزينه تحصيل فرزند وي در مقطع دكتري را متقبل شود و اين كشور نيز با اين درخواست موافقت كرده است.

بنابراين سند، فرزند آقاي مهاجراني قصد داشته در دانشگاه وارويك در شهر كاونتري تحصيل كند. هزينه تحصيل ۴ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵) در مقطع دكتري براي نامبرده، حدود ۶۵ هزار پوند بوده كه براي يك سال حدود ۱۶ هزار پوند (۱۲۱۱۵ پوند هزينه تحصيل به اضافه ۴۲۵۶ پوند هزينه زندگي) است. در سند مذكور اشاره شده كه بنابر موافقت با اين امر، «چك اول» به مبلغ ۱۶ هزار پوند با شماره ٣٠٥١١٢ و تاريخ ٢٠١٢/١/٢٣ كشيده شده و ضميمه سند شده است. در سند مورد اشاره مشخص نشده كه در قبال چه كاري سعودي قرار بوده اين هزينه را تأمین كند.

چرا اصلاح‌طلبان سند ویکی‌لیکس درباره پسر مهاجرانی را ندیدند؟+ سند

جستجو در سايت دانشگاه وارويك نشان می‌دهد كه فردي با نام علي مهاجرانی در مقطع دكتري در سال‌هاي اخير در گروه مديريت و سيستم‌هاي اطلاعاتي اين دانشگاه ثبت نام كرده است.

چرا اصلاح‌طلبان سند ویکی‌لیکس درباره پسر مهاجرانی را ندیدند؟+ سند

مهاجرانی پس از مطرح شدن این سند در رسانه‌ها در مصاحبه با به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در زمان مناسب در مورد آنچه ویکی‌لیکس منتشر کرده پاسخ می‌دهد، اما پس از چند روز هیچ خبری از ایشان چرا اصلاح‌طلبان سند ویکی‌لیکس درباره پسر مهاجرانی را ندیدند؟+ سندنیست و احتمالاً ایشان جواب قانع‌کننده‌ای برای این سند ندارند که ترجیح داده‌اند سکوت کنند.[7]اما جالب اینجاست که همسر وی، جملیه کدیور، در جوابیه‌ای ضمن متهم کردن رسانه‌ها، هیچ جواب مشخصی به این مسئله نداده‌اند و حتی آن را تأیید کرده‌اند. کدیور نوشته است: «حتی به فرض صحت این نامه، کسانی که چند کلاس درس اکابر خوانده باشند می‌دانند که بورسیه شدن یک جوان که همواره در تمام مقاطع تحصیلی نمرات ممتاز داشته برای تحصیلات دکترا امری بسیار متداول و معمول است و نیازی به درخواست پدر ندارد و بورسیه شدن بخودی خود نشانه هیچ چیز نیست، که ناگهان از بین ۵۰۰ هزار سند، یکی دو ساعت بعد از انتشار، گوییایمان و امان به سرعت باد می‌رفت که مومنان رسیدند!»[8]

نکته مهم درباره سند این است که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در روز افشای اسناد، تیتر روزنامه‌های خود را به این امر اختصاص دادند و بر روی اسنادی که علیه رژیم سعودی منتشر شده تمرکز کردند، ولی هیچ بحثی از سند مهمی که درباره پسر مهاجرانی منتشر شده است، مطرح نکردند. این رویکرد نشان می‌دهد که این روزنامه‌ها هنوز تا حدی دل در گرو افراد خارج‌نشین و معلوم‌الحالی چون مهاجرانی دارند و علاقه ندارند خیانت‌های مهاجرانی را در داخل کشور مطرح کنند، البته طی این مدت برخی اشخاص اصلاح‌طلب مثل اکبر اعلمی یا عبدالله رمضان‌زاده به این سند واکنش نشان دادند، اما جریان اصلاحات با سکوت خود از کنار این قضیه رد شد.

نکته دیگر اینکه با افشای این سند و اینکه آقای مهاجرانی حتی از چند هزار پوند برای بورسیه‌شدن فرزندش نمی‌گذارد و حاضر است دست گدایی به سوی رژیم سعودی دراز کند، می‌توان این برداشت را کرد که حتماً از پول‌های میلیونی که سعودی‌ها در اختیار وی گذاشته‌اند تا علیه نظام اسلامی تبلغ کند، نخواهد گذشت.

نکته پایانی هم اینکه دشمنی رژیم سعودی طی اتفاقات زیادی در سال‌های گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ثابت شده است؛ از کشتار حجاج در سال 66 گرفته تا تجاوز به دو نوجوان ایرانی، اما رفتار گروه‌های اصلاح‌طلب در قبال این دشمنی هنوز مشخص نیست، این افراد هنوز حاضر نیستند فردی را که با دشمنان قسم‌خوردة جمهوری اسلامی پیمان بسته و همکاری می‌کنند، محکوم کنند.



[1]- http://kayhanarch.kayhan.ir/890122/12.htm

[2]- http://kalame.co/faqs/14-1389-08-21-19-49-12/34239

[3]- http://javanonline.ir/fa/news/693886

[4]- http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2068914

[5]- http://www.mashreghnews.ir/fa/news/162979

[6]- http://kalame.co/faqs/14-1389-08-21-19-49-12/34239

[7]- http://alef.ir/vdcenf8wxjh8fxi.b9bj.html?277353

[8]- http://www.parsine.com/fa/news/245154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    ظاهرا اون موقع خواب بودن بیدار شدن دیدن رای هت کلی رفته بالا حواسشون پرت شده اس..ل طلب سابق
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 1
    به همون دلیل که شما گم شدن دکل و فروش فرودگاه قشم رو ندیدین
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    افسادطلبان فقط تخلف جناح مقابل رامی بینند
  • نیما ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    بازتاب این خبر برای اصلاح مشربان، آب دهان سربالاست!
  • مسافر ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 0
    هر وقت مفسدین و خیانتکاران کارگزاران واصلاح طلب ماجرای کرسنت و 14 میلبارد دلاری که گذاشتن تو دامن بیت المال رو دیدن، بعدا بیا درباره دکل حرف بزنیم و اونجا بهت بگم که بازم پای م. ه در میانه عزیز دل
  • علی ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    جناب مشرق پس چرا وقتی سند های ویکی لیکس به ضرر شماست زود اونو تکذیب می کنین نمونش اسناد آقای ولایتی یا باید کلی حرف زد یا خفه شد! مفهوم؟
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    همشون به نوعی از دشمنان نظام رشوه و بورسیه و پول گرفته اند
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    جناب مسافر چرا سفسطه میکنید برادر من من میگم چرا دزدی شده میگی هروقت اونارو گرفتن بیان جواب اینارم میدیم اولاکه : مگه من طرف اونا یا اینام ثانیا که: عذر بدتر ازگناه نیارید این وسط اگر تو مملکت اسلامی دزدی شده باشه توسط هر کسی و هر مقامی باید مجازات بشه متاسفانه امروزه هر مشکلی در این دستگاه باشه به صورت غیر مستقیم کل نظام زیر سوال میره بنابراین این حرف شما بصورت ناخواسته تیشه به ریشه ای این نظام داره میزنه ثالثا که : برهمگان واضح و مبرهن است که هر دو طرف این نظام دارن مثل دو لبه ی قیچی عمل میکنن هم در عمل و هم در رفتار رسانه ای با دزدیهای فراوان و لو دادن های فراوان که دومی مشکلی نداره ولی اینطرف وقتی پای قوه رو میکشه وسط و هاشمی اونطرف احمدینژاد و دارو دسته اش این وسط نظام قیچی میشن و متاسفانه هر دوطرف خواسته یا ناخواسته از درک این موضوع عاجز به نظر میان بنابراین منو محکوم نکنید! یه نگاه به عملکرد رسانه ای دوستان بندازید
  • افشین تهران ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 0
    ای ناشناس اولا که با جریمه کرسنت میشه 158دکل خرید و دوما تاریخ تحویل این دکل سال 92بوده که نصفش به این دو.لت میرسه و برجسته سازی دکل برای گم کردن کرسنت هست و سوما خیانت رو با اختلاس مقایسه میکنی؟؟ادم چقدر باید بیچاره باشه که از انگلی مثا مهاجرانی و کدیور دفاع کنه!!!!
  • افشین تهران ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    والبته برای گم کردن خلافهای خودشان ان را پررنگ هم میکنند.
  • افشین تهران ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    جریانیکه در ابتدا ویترین خودش را با مهاجرانی و کدیور و اکبر پونس که البته گنجی میگن اراسته بود و از فلانی عالیجناب سرخپوش ساخت و امروز این عالیجناب سرخپوش را در ویترین گذاشته حوب معلومه که باید چشمش رو ببنده چرا که وقتی تئوریسینهایش جاسوس و خائن باشند وای بر بقیه.اکبر پونس که الان شده منادی ازادی زنان این شهرت را بخاطر جلو کشیدن روسری خانمها و دختران کم حجاب و زدن پونس بر روی روسری و پیشانی این شهرت را گرفته و جالب اینجاست که این جماعت پررو به بقیه میگن تند رو یا داعشی!!!!!!!اقای مهاجرانی هم که در کسوت وزارت ارشاد در دولت اصلاحات بودند و از پشتیبانی خاتمی برخوردار بودند تمام و کمال بخوبی در این پست به وظیفه خود که ارشاد بود انهم ارشاد خانمها عمل فرمودند و نتیجه ان شد چند زن ثبت نشده و چند فرزند بدون شناسنامه که البته از ترس خانم کدیور و برادر ایشان فرار را بر قرار ترجیه دادند تا از ارثیه ای که از جیب السعود به فرزندانشان میرسد فقط مال فرزندان کدیور باشد نه ان 6تای دیگر.البته این ویترین شامل مانکنهای خوشرو اما بد طینت دیگری هم هست که کم کم دست همه رو خواهد شد اما زجر اورتر از همه برای من پیروی و طرفداری از این مفسدان است که در جوانی انجام دادم که بابت ان از همه ملت ایران عذر خواهی میکنم و امیدوارم که خداوند هم من را ببخشد که در رکاب این مفاسد قدم زدم درست مثل بعضی گول خوردگان امروزی که البته فکر کنم بخاطر سن کم و تجربه کم و شعارهای خوش ظاهر اما بی محتوای این دسته انحصار طلب هست.لذا فقط حرکت در رکاب امام خامنه ای ولی امر مسلمین و رهبری را برگزینید که بقیه به ناکجا ابادست.
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    اصولگراها جایگاهی در بین مردم ندارن فقط بلدن اصلاح طلبان رو بکوبن برید خودتو درست کنین
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    برای بار دوم پاسخگو هستم بنده نه از کسی حمایت کردم و نه از امثال مهاجرانی و کدیور خوشم میاد بنده یک اعتراض به رویه ای که در نظام ما بوجود امده کردم ما دو گروه داریم که متاسفانه دزدی میکنند یکی اصلاحطلبان یکی هم .... هردو هم متاسفانه از زیر شمشیر عدالت فراری هستن اینکه بگم چرا دزدی میکنید بگید اونا بیشتر کردن که نشد جواب عزیز من هر دو طرف هم یک سری رسانه ی طرفدار دارن که افساد خودشونو نمیبینن و افساد گروه دیگر رو درشت میکنن تو چشم مردم این وسط قوه میره زیر سوال و در نتیجه وجهه ی نظام اینطور که بنده متوجه شدم هیچکدوم ازین گروها نه دغدغه ی دین دارن نه کشور و از هر فرصتی برای رسیدن به قدرت استفاده میکنن و متاسفانه این وسط نظام جمهوری اسلامی اسیب جدی میبینند
  • peyman ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    تو کی هستی که درباره مردم نظر میدی.
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    جاسوس اسراییل
  • جواد ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    اقا زاده یا بهتر بگیم ماسون زاده برا درس خوندن خوب پول گرفتن ازسعودی .حرمزاده بدا به حال مملکتی که امثال مهاجرانی شدن وزیر فرهنگ مردم به راهراست هدایت کنن
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    فساد از طرف هرکسی که باشه محکومه هرکسی ولی یه نکته ای درارتباط با اسناد ویکیلیکس هست که شما باید تکلیفتون رو مشخص کنید...بالاخره این اسناد قابل اتکا هستن یا خیر؟ ویکیلیکس قبلا اسنادی منتشر کرده بود که فکرنکنم چندان به مذاقتون خوش بیاد مثلا در ارتباط با مسائل88 یا برخی شخصیت های نظام یا فعالیت نهادهای انقلابی
  • شریعتی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    اصلاح طلبان کورند نمی بینند
  • فرزان فر ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    چی می زنی عموجون؟
  • ناشناس ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    اتفاقا"برعکس اصلاح طلبان با این خیانت ها جایگاهی بین مردم ندارند و حالمون ازشون بهم میخوره !
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    بیچاره عمو عطا من از روییدن خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمی گردد بدین بالانشین ها
  • محمد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    افساد طلبا چند سال یه بار رنگ عوض میکنن غیر از جوانان کم سن وسال کسی هم حامیشون
  • مرجان ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    حالا تو کدومشی؟ کلی حرف زدی یا خفه شدی؟
  • میعاد ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    داستانتون فقط واسه خودتون قابل باوره اینم فیلموتنه واسه ندیدن واقعیات گنده جوسازی کار شماوطن فروش هاست
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    حتما بعضی از همین آقایان اصلاحات با خود میگن چطور تونسته پسرش رو بورسیه عربستان کنه! خدا شانس بده ! خوش بحالش باملک عبدالله شام خورده! دمش گرم چک 18000 دلاری گرفته از این عربا!
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    به همون دلیلی که شما بچه یک میلیون پوندی رو ندید
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    آقای ولایتی تکذیب کرد ولی مهاجرانی گفته بعدها جواب خواهد داد؛ در مورد ولایتی یک سند بود؛ در مورد مهاجرانی هزاران سند که برجسته ترینش همین جشن الجنادریه است؛ یا جواب میدی یا اگر جواب نداری بهتره خودت و بزرگترات همگی خفه بشید
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    انقد دعوا نکنید بچه ها هر جفتتون یه چیزید
  • امیر ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    خیانتکار بودن اصلاحطلبان دیگه برای مردم رو شده اینا خادمان امریکا و صهیونیسم در ایران هستند
  • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    زدی به مرکز ثقل هدف!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    آقاي شريعتمداري و طيف دلواپس مي گفتند خاتمي و موسوي از عربستان پول گرفتند براي سال 88. خوب پس چرا اين رو اسناد ويكي ليكس نشون نميده؟!!!!!!
  • علی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    مشرق جان مطالب شما فقط در زمینه نظامی بهتره ورنه بقیه ش علف هرزه . بیشتر در مورد نظامی مطلب تهیه کن .
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    چشم آقایان هاشمی و خاتمی روشن با این وزیرشون !
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    ویکیلیکس خودشم گفته اینهایی که تاحالاروکرده همه ی اسناد نیست درضمن محمد خاتمی زنده و حی و حاضره بروازخودش بپرس سعودی و امامرات و قطر چقدر بهش پول دادن واسه رای دادن به چیززززززززززهزینه کردن و بقیه شم به سه تارزدن.....
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    این تذهبون؟ چرا اینقدر به هم دیگر تهمت‌های زشت می‌زنید؟
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    چشم شما روشن با آن رییس جمهورتان!
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    2 0
    زمانی من کتاب عالیجناب سرخپوش را مثل انجیل به خود آویزان کرده بودم و وقت و بی وقت میخواندم و وقتی به حجاریان تیراندازی شد به شدت ناراحت شدم که ای وای نوابغ ما را ترور میکنند!!! و کسی اقدامی نمیکند(گرچه بعدها که پخته تر شدم دیدم از این تئوریسینها گونی گونی پیدا میشه ) یا لحظه لحظه استیضاح مهاجرانی را رصد میکردم و از بلبل زبانی عطا در مجلس به وجد می امدم اما دیدم زمانی که کشور من در معرض تهاجم های فرهنگی و تحریمهاست اینها نه تئوری بلدند و نه راهکاری گفیم عطاا.. برای نجات جوانان و کشور غوغا میکند که دیدیم سرگرم جماع مشرع است!!! و هم پیاله با برادران ناتنی خودش در عربستان و لندن. و بعد از نا امیدی از جامعه مدنی و گفتگوی همان تمدنهایی که خاتمی به خیال واهی در صدد نزدیک کردنشان بود و در مصاحبه با کریستین امانپور چنان ازتمدن یانکیها و گاوچرانها تعریف و تمجید میکرد که خودشان گفتند ما این بودیم و نمیدانستیم اما دیدیم همین تمدن که خاتمی آن را بزک میکرد همه ما را تحریم زجرآور کرد( به گفته خود آمریکائیها) به خاطر حق مسلم خودمان و داعشی خون آشام از آستین همان تمدنها بیرون آمد. و اکنون سایه به سایه رهبری حرکت میکنم و قسم خوردم دیگر تا زنده هستم پیرو فرزند فاطمه س باشم
  • ناشناس ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    2 0
    احمدی نژاد هر چی که هست هزاران هزار درجه بهتر از این موجود انسان نماست .
  • ناشناس ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    2 0
    باور کن غیر از یه مشت بچه مدرسه ای و ترم اولی دانشگاه که تابستونها معمولا بیکار میشن میریزن بیرون ولگردی که تازه اسمش میذارن اغتشاش ! هیچکی طرفدار اینا نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس