کد خبر 433793
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

منابع خبری اعلام کردند که جان کری وزیر خارجه ایالات متحده که به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا برای مدتی قادر به حضور در این گفت وگوها نبود، روز جمعه واشنگتن را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد : کمتر از پنج روز مانده به مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران، وزیران خارجه ایران و آمریکا به منظور پیوستن به گفت وگوهای جاری، عازم پایتخت اتریش می شوند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح روز شنبه به معاونان خود که مدتی است در وین در حال مذاکره برای تکمیل روند نگارش متن توافق جامع هستتند، خواهد پیوست.

ایران و شش قدرت جهانی عضو گروه 1+5 شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، سوم آذر 1392 در ژنو سوئیس به توافقی اولیه برای حل پرونده هسته ای ایران دست یافتند که قرار بود ظرف یک سال به توافق نهایی تبدیل شود؛ این مهلت بعداً تا پایان ماه ژوئن سال جاری (نهم تیر ماه 1394) تمدید شد.

طرفین قرار بود که تا یازدهم فرودین ماه به تفاهمی درباره چارچوب کلی توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران دست یابند که روز سیزدهم فرودین ماه این تفاهم در شهر لوزان سوئیس حاصل شد؛ طبق توافق دو طرف، مراحل ثبت و نهایی شدن توافق جامع باید پایان نهم تیر ماه سال جاری به پایان برسد.

بنابر اظهارات مقامات دو طرف مذاکره، همچنان اختلاف نظرهایی بر سر متن توافق باقی مانده است.

برخی گزارش ها حاکی است؛ علاوه بر وزیران خارجه ایران و آمریکا، وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز برای حضور در مذاکرات وین در روزهای شنبه و یکشنبه، اعلام امادگی کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس