اکران فیلم‌های سینمایی ماه رمضان از روز چهارشنبه سوم تیرماه آغاز خواهد شد و سه فیلم «گینس»، «عصر یخبندان» و «از رییس جمهور پاداش نگیرید» میزبان تماشاگران سینما می‌شوند.

 به گزراش مشرق، از امروز سوم تیرماه فیلمهای سینمایی «گینس»، «عصر یخبندان» و «از رییس جمهور پاداش نگیرید» به چرخه اکران اضافه شدند. فیلم سینمایی «یاسین» هم از هفته پیش وارد چرخه اکران شده است.

گینس

فیلم سینمایی گینس، از امروز در سینماهای کشور رونمایی می شود.محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی سری سریال‌های «پایتخت»، در اولین تجربه کارگردانی سینمایی اش، قطعا فروش خوبی را تجربه می‌کند. تنابنده و عطاران، مردان پرفروش سینمای امسال، زوج این فیلم هستند. عطاران که سالها قبل در تلویزیون با سریالهای مناسبتی ماه رمضان، تماشاگران زیادی را پای تلویزیونها می نشاند، ماه رمضان امسال با فیلمهای سینمایی «نهنگ عنبر» و «گینس» گیشه‌های سینما را پررونق می‌کند.

«گینس» به دلیل تعدد لوکیشن و حضور یک شترمرغ در اکثر صحنه‌های فیلم جزء کارهای سخت به لحاظ تولید به شمار می‌آید. فیلم درمحله‌های مختلف تهران از جمله ایوانک، دلیجان، احمدآباد مستوفی، نیاوران و... فیلمبرداری شده است.

{$sepehr_album_28109}

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فردین: گینس سیخی چنده؟! پول کجاست اینو بگو؟ غنچه: خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره... میدونی کیا اسمشون تو گینسه... علی دایی... رضا زاده...

«گینس» در طرح اکران ماه رمضان به سرگروهی سینما «ماندانا» به نمایش عمومی در می‌آید. این فیلم به دلیل درخواست اکران در ماه مبارک رمضان از سیاست های تشویقی شورای صنفی برخوردار شده است. براساس این مصوبه شورای صنفی نمایش، اکران فیلم در سه هفته ماه رمضان جزو هفته های اکران به شمار نمی آید و قرارداد اکران فیلم از عیدفطر محاسبه می شود. همچنین سه هفته اکران در ماه رمضان جزو کف فروش فیلم قرار نمی گیرد و کف فروش هم از عید فطر در نظر گرفته می شود.

از رییس جمهور پاداش نگیرید

«از رییس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1387 ساخته شده است و قرار است بعد از هفت سال توقیف از امروز اکران شود. تنها نمایش این فیلم مربوط به سال گذشته  است که برای اهالی رسانه در سازمان سینمایی به نمایش درآمد که با اعتراض کمال تبریزی همراه شد چون کیفیت لازم برای پخش لحاظ نشده بود.

«از رییس جمهور پاداش نگیرید»، پیش از این به «پاداش» تغییر نام داده بود. سازندگان «از رییس جمهور پاداش نگیرید» می‌گویند که این فیلم نقد تند و تیزی به موضوع ریاکاری دارد ولی برخی معتقدند که تبریزی در بیان لحن بی‌پروایی کرده است از برخی خطوط قرمز عبور کرده است.

ماه رمضان، چه فیلم‌هایی در سینماها می‌بینید+ تصاویر

«از رییس جمهور پاداش نگیرید» با بیان طنز خود مخاطبان زیادی را به سالنهای سینما می‌کشاند و میتواند رقیب جدی دیگر فیلمها در فروش باشد.

عصر یخبندان

فیلم سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. سحردولتشاهی برای بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. همچنین نیما جعفری جوزانی نیز برای «عصر یخبندان» سیمرغ بلورین بهترین تدوین را دریافت کرد.

این فیلم در جشنواره فیلم فجر با اختلاف اندکی نسبت به فیلم «رخ دیوانه» از جمله بهترین فیملها از دید تماشاگران جشنواره فیلم فجر بود.

{$sepehr_album_28110}

کیایی در فیلم قبلی اش «خط ویژه» رضایت مخاطبان سینما را جلب کرد. اینبار کیایی با فیلمی جدی تر سراغ معضل اجتماعی اعتیاد رفته است. در این فیلم شخصیت منفی با بازی بهران رادان، یکی از آقازاده هایی است که فساد اخلاقی و اقتصادی دارد.

یاسین

فیلم سینمایی «یاسین» از چهارشنبه هفته پیش اکرانش را شروع کرده است. به گفته‌ی حامد امرایی کارگردان این اثر سینمایی، تنها چند روز قبل از اکران مطلع شدند که فیلمشان می تواند در ماه رمضان نمایش داده شود.

این فیلم پیش از این با نام قبلی «ما همه گناهکاریم» در تهران و شمال کشور جلوی دوربین رفت و مدتی فیلمبرداریش با وقفه همراه بود. «یاسین» فیلمی با تم دینی و اجتماعی است که با توصیه مسئولان سینمایی برای اکران در ماه مبارک رمضان انتخاب شده‌است و شاید تنها فیلم متناسب با ماه رمضان باشد. داستان این فیلم سینمایی در ژانر اجتماعی با رگه‌های دینی، در مورد پدری است که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است سعی در رانت خواری و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی به نفع خودش دارد که در این بین اتفاقی می‌افتد...

ماه رمضان، چه فیلم‌هایی در سینماها می‌بینید+ تصاویر

شعارهای تبلیغاتی مثل ”از شما رانتخوار محترم خواهش میشود این فیلم را نبینید!" تنها بخشی از تلاشهای پخش‌کننده این فیلم است تا بتواند در این شرایط فیلمش را بفروشد. نمی توان توقع فروش بالا را از این فیلم سینمایی داشت چرا که رقبایش هم به دلیل مضمون شادترند و هم مخاطب سینمارو به دنبال فیلمهای طنز است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس