سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران امسال هفتمین دوره خودر ا پشت سر می‌گذارد . قرا شده است تمام آثار انتخاب شده برای این سمپوزیوم در شهر تهران نصب شوند.

گروه فرهنگی مشرق - سید مجتبی موسوی،  مشاور هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و  دبیر هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در گفتگو با مشرق با تشریح برنامه‌های سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران گفت: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران با دو هدف فراهم ساختن شرایط مطلوب برای عنیت بخشیدن به ایده‌های هنری هنرمندان (مجسمه‌ساز) و بهره‌برداری از آثار در جهت تلطیف فضای شهری برگزار می‌شود.

وی افزود: همانطور که می‌دانید ایده اولیه برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران در بهمن ماه ۱۳۸۴ به وسیله دکتر محمد حسین حلیمی به معاونت هنری شهرداری تهران ارایه شد و طرح مذکور توسط مدیریت هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در بهار ۱۳۸۵ با گردآوری اطلاعاتی در زمینه چگونگی برگزاری این دست سمپوزیوم‌ها و با مبنا قرار دادن سه موضوع علم، هنر و معنویت پیگری شد و در نهایت در ۲۴ خرداد سال ۱۳۸۵ دبیرخانه سمپوزیوم با هدف رصد و دعوت از هنرمندان ایرانی و خارجی برای مشارکت در این سمپوزیوم آغاز به کار کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم بعد از همان دوره اول به خاطر سنخیت موضوعی آن به سازمان زیباسازی منتقل شد و از آن زمان تاکنون هفت دوره از آن برگزار شده است که در تمام این هفت دوره تلاشمان این بوده که آثار خوبی از دل این سمپوزیوم برای شهر بیرون بیاید.

وی درباره هفتمین دوره این سمپوزیوم بیان کرد: امسال نیز سمپوزیوم در دو بخش حرفه‌ای و دانشجویی برگزار خواهد شد که در بخش حرفه‌ای 24 هنرمند و در بخش دانشجویی 10 هنرمند به خلق اثر خواهند پرداخت. سمپوزیوم با دو کارگاه برگزار می‌شود که کارگاه سنگ به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین شده و کارگاه آهن به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.
موسوی حضور دانشجویان و گنجاندن این بخش در سمپوزیوم را یک بخش آموزشی دانست و گفت: بخش دانشجویی صرفا بر جنبه‌های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهرتهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش های هنری دانست و گفت: تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.


دبیر هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با بیان این جمله که در کل 34 اثر در این سمپوزیوم خلق خواهد شد، ادامه داد: در بخش حرفه‌ای 10 هنرمند با آهن و 14 هنرمند با سنگ کار می‌کنند که این تعداد و نیز آثار هنرمندان دنشجو در کل 34 اثر خواهیم داشت که همه این آثار بعد از جانمایی در تهران نصب خواهند شد.



متقاضیان شرکت دراین کارگاه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت  JPEG با کیفیت  ۳۰۰  Dpiبه همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام کنند. هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری ها معرفی خواهند شد.


شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر ۵ نفر هنرمند ایرانی، ۹ نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر ۱۰ نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می‌کند.


مرتضی نعمت الهی، کامبیز صبری ، بهداد لاهوتی ، محمدرضا خلجی،مجید حقیقی اعضای شورای انتخاب آثار هستند. جمال کامیاب رییس سمپوزیوم و سعید شهلاپور، سید مجتبی موسوی، کامبیز صبری، سهند حسامیان، مجید حقیقی، اعضای شورای سیاستگذاری سمپوزیوم هستند ضمن اینکه هیات داوران این دوره متشکل از ۲ داور ایرانی و ۱ داور خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس