کد خبر 432461
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه افراد به اشتباه ماه رمضان را فرصتی برای کاهش وزن می‌دانند, گفت: کلاً از فکر این که در این ماه بخواهند, لاغر شوند افراد بیرون آیند چون از یک طرف فعالیت را کم می‌کنند و از طرف دیگر غذا را اضافه می‌کنند.

 به گزارش مشرق, فلاح متخصص طب سنتی درباره افزایش و کاهش وزن در رمضان اظهار داشت: آنچه که ما در طب سنتی به آن اعتقاد داریم رعایت تغذیه صحیح در تمام طول سال است.

به گفته وی اگر هر فرد بر حسب طبیعت و مزاج خود غذا مصرف کرده و تغذیه صحیح را رعایت کند, قابلیت آن را دارد که وزن خود را کنترل کند. طب سنتی قائل بر آن است که آنهایی که چاق هستند, را لاغر و آنهایی را که لاغر هستند, چاق می‌کند. خیلی‌ها به اشتباه ماه رمضان را فرصتی برای افزایش یا کاهش وزن می‌دانند.

این متخصص طب سنتی افزود: کلاً از فکر این که در این ماه بخواهند, لاغر شوند افراد بیرون آیند چون از یک طرف فعالیت را کم می‌کنند و از طرف دیگر غذا را اضافه می‌کنند.

فلاح بیان داشت: از رفتارهای صحیح تغذیه‌ای شامل خوب جویدن غذاست که بسیار اهیت دارد. با آرامش جویدن غذا و تمرکز داشتن سر سفره بسیار در هضم غذا موثر است.

وی گفت:خیلی‌ها سر سفره آنقدر به مسائل فکر می‌کنند و حرص می‌خورند که ناخوداگاه باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود و بعد هم اقلامی که سر سفره قرار دارد رعایت کنند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: آنهایی که نمی‌خواهند چاق شوند, می‌گوییم از کره سر سفره نباید استفاده کنند. یا چیزهایی را استفاده کنند که کالری کمتری داشته ولی خوشمزه باشد و شکم را سیر کند.

فلاح ادامه داد: نکته کلیدی این است که اگر چند غذای مختلف سر سفره است و افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف را ارضا می‌کند. نکته مهم ساده خوری است. دلیلی نیست که فرد از همه مواد سفره استفاده کند. این در تناسب اندام مهم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس