کد خبر 432178
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ دولت برای خرید هواپیماهای کوچک با محور توسعه مناطق محروم خبر داد و گفت: با عرضه‌کنندگان هواپیماهای زیر ۱۰۰ صندلی در نمایشگاه هوانوردی فرانسه مذاکراتی داشته‌ایم.

 به گزارش مشرق، عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران در چرمشهر به سفر اخیر خود به کشور فرانسه اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر به دعوت رسمی دولت فرانسه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نمایشگاه صنعت هوانوردی دنیا در فرانسه برگزار شده بود بیان کرد: در این سفر با عرضه کنندگان دست اول صنعت هوانوردی صحبت شد.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر متوسط سن ناوگان هوایی کشور 20 سال است و نیازمند نوسازی این صنعت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در شرایط تحریم با خرید هواپیماهای دست دوم توانسته‌ایم، تا این لحظه صنعت هوانوردی را سر پا نگه داریم و حتی متوسط سن ناوگان را 2 سال کاهش دهیم.

آخوندی یادآور شد: قطعا در شرایط پس از تحریم باید سند نوسازی صنعت هوانوردی کشور را داشته باشیم، تا بتوانیم به سرعت در این عرصه عمل کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با کمپانی‌های تولید کننده هواپیما در نمایشگاه فرانسه بیان کرد: حدود 60 فرودگاه در کشور داریم که لازم است، در این فرودگاه هواپیماهای کوچک پرواز داشته باشند.

آخوندی بیان کرد: قطعا هواپیماهای زیر 100 صندلی در فرودگاه‌های کشور به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور، کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در نمایشگاه هوانوردی فرانسه با متولیان و عرضه‌کنندگان هواپیماهای کوتاه برد رایزنی‌هایی به عمل آمد، همچنین با عرضه کنندگان هواپیماها با برد متوسط و بلند نیز مذاکراتی داشتیم.

آخوندی یاد آور شد: امیدواریم همزمان با تحقق اهداف گروه دیپلماسی در 1+5 بتوانیم مقدمات تجارت بین‌المللی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در این سفر در بحث توسعه فرودگاه‌ها به مشارکت‌های بین‌المللی در توسعه فرودگاهی ایران مباحثی مطرح شد.

آخوندی ادامه داد: با وجود هیاهوها استقبال از ما و مذاکرات در فرانسه سازنده بود؛ بنگاه‌های کاملاً بازارهای ایران را می‌شناسند، ضمن آنکه بخش دولتی فرانسه نیز استقبال مناسبی از ما داشت.

برنامه افزایش صد در صدی آزادراه‌های کشور تا 4 سال آینده

آخوندی اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 300 کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری داریم که هدف گذاری شده است تا 4 سال آینده این میزان به بیش از 5 هزار کیلومتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سهم دولت در ساخت آزادراه‌ها به حداقل کاهش می‌یابد اظهار داشت: لازم است شبکه آزادراهی کشور را به آزادراهی آسیایی و سپس دنیا متصل کنیم، تا بدین ترتیب رشد ترانزیت که از مصادیق اقتصاد مقاومتی است محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر آزادراه غرب کشور از سمت همدان تا کرمانشاه که اجرای آن اواخر سال 93 به تصویب رسید، با سرمایه‌گذاری خارجی در حال اجرا است.

پوشش ترافیک 6 استان از طریق احداث آزادراه جنوبی تهران

وی به احداث آزادراه آبیک – چرم‌شهر (آزادراه جنوبی تهران) به طول 158 کیلومتر اشاره کرد و گفت: با تکمیل این آزادراه که با سرمایه‌گذاری 70 درصدی بخش خصوصی (قرارگاه خاتم‌الانبیاء)اجرا می‌شود 6 استان تهران،‌البرز، قزوین، قم، مرکزی و سمنان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

آخوندی با بیان اینکه آزادراه مذکور در 4 قطعه اشاره می‌شود گفت: قطعه اول از چرم‌شهر تا آزادراه تهران- قم، قطعه دوم از آزادراه تهران- قم تا ساوه، قطعه سوم از ساوه تا اشتهارد و قطعه چهارم شامل اشتهارد تا آبیک قزوین است.

وی یادآور شد: این آزادراه از کنار فرودگاه امام عبور می‌کند و به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) متصل می‌‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه مذکور از منطقه آپرین عبور می‌کند در این منطقه بندر خشکی خواهیم داشت که کالاها از بندرعباس و بنادر جنوبی تا نزدیک تهران منتقل می‌شوند و در بندر خشک عملیات گمرکی آنها انجام می‌شود.

آخوندی افزود: همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم، حلقه مفقوده این کمربندی از چرم‌شهر به ورامین، پاکدشت و پردیس که بیش از 70 کیلومتر است تکمیل شود و بدین ترتیب رینگ کمربندی تهران تکمیل خواهد شد.

آخوندی اظهار داشت: هزینه اجرای آزادراه آبیک- چرم‌شهر حدود 2 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    راه آهن از همه چیز مهم تر است
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    تا چند سال پیش فوکر 100 سوار میشدیم اندازه اتوبوس بود جدیدا فوکر 50 هم به ناوگان اضافه شده که دست کمی از مینی بوس نداره مگه فوکر کمتر از 50 هم ساختن جدیدا؟
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اولا اگر تحریم ها هم برداشته شه کسی به ما هواپیمای نو نمیفروشه از روی بغض و کینه از انقلاب اسلامی ایران . دوما خودمان ایران ۱۴۰را که داریم همت کنید یک موتور با پدر و مادر تولید کنید و ایران پروژه را که این قدر هزینه کردید و زمان گذاشتید احیا کنید . و در آخر این که هر دولتی که می آید می خواهد خودش حرکت جدیدی درهر مسئله داشته باشد و طرح های دولت های قبل را هر چه هم خوب باشد نادیده میگیرد و آن هم به دلایلی که دیگه حوصله نوشتنش را ندارنم و همه میدانند .
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    پس ایران 140 چی شد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس