پوران درخشنده کارگردان سینما در نظر دارد فیلم جدیدش را درباره جایگاه خانواده و تداوم زندگی مشترک بسازد.

به گزارش مشرق، پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران درباره ساخت تازه ترین اثر سینمایی خود گفت: در تدارک ساخت تازه ترین فیلمم هستم که هم اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سوژه فیلمنامه جدیدش در تداوم داستان «هیس دختران فریاد نمی زنند» است، بیان کرد: در حوزه مسایل اجتماعی سئوال های بسیاری مطرح است و من هم در نظر دارم به فراخور توان خود به برخی از این سوال ها پاسخ دهم از همین رو در کار جدیدم درباره جایگاه و تاثیر خانواده و شرایط تاثیرگذار بر تداوم یک زندگی مشترک کار کرده‌ام.

کارگردان «هیس دختران فریاد نمی زنند» درباره واکنش مخاطب غیر ایرانی نسبت به این فیلم بیان کرد: این فیلم نمایش‌های متعددی در دانشگاه های مختلف اروپا، آمریکا و آسیا داشت و اغلب تماشاگران از مخاطبان غیر ایرانی بودند. یکی از نکات قابل توجه در رویارویی بیننده غیر ایرانی با این فیلم، توجه به یک مساله انسانی فارغ از جغرافیای آن بود و به زعم آنها داستان مطرح شده در این فیلم سینمایی یک معضل جهانی است.

کارگردان فیلم «شمعی در باد» متذکر شد: در پایان نمایش فیلم در خارج از کشور تماشاگران بسیاری می آمدند و از آسیب هایی که در این حوزه دیده بودند با من سخن می گفتند و معتقد بودند که این فیلم به خوبی توانسته مساله آسیب‌های جنسی به بچه‌ها را مطرح کند. همچنین بیشترین سوال‌ها را از سوی دانشجویان داشتم و در میان بحث های آنها به این نکته برخوردم که این فیلم می تواند برای خانواده ها فرهنگسازی کند. دریافت من از بازتاب «هیس دختران فریاد نمی زنند» بین مخاطبان این بود که این فیلم توانسته اثر مثبتی در بین تماشاگران بگذارد و آنها را به فکر فرو ببرد و این تاثیرگذاری به من نشان داد که هنر و صنعت سینما جایگاه ارزشمندی در طرح مسائل اجتماعی دارد.

درخشنده با اشاره به نمایش فیلم «هیس دختران فریاد نمی زنند» در یک دبیرستان پسرانه در استرالیا گفت: نمایشی در یک دبیرستان پسرانه در استرالیا برای اولیا و مربیان داشتیم. پس از پایان فیلم بسیاری از خانواده ها می گفتند طرح موضوعی که در فیلم بیان شده از جمله دغدغه های آنها بوده است.

وی افزود: کار سینما طرح موضوع کردن است و من به عنوان یک فیلمساز با تکیه بر تحقیقات عمیق قبل از ساخت فیلم مسائل روانشناختی و اجتماعی را مطرح می کنم و در ادامه جامعه شناس و روانشناس باید به دنبال راه برون رفت از معضل باشد.

وی در پایان گفت: من در فیلم های بعدی خود همچنان طرح سوال می کنم و رسیدن به پاسخ های مناسب را به متخصص ها واگذار می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    در این سینما رو باید گل گرفت همش تکراری سازی و سیاه نمایی و روشنفکرنمایی پوچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس