کد خبر 431232
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

ده‌ها هزار نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت انگلستان با تجمع در شهرهای لندن انگلیس و گلاسگو در اسکاتلند، مخالفت خود با سیاست ریاضت اقتصادی را ابراز کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از مردم لندن و گلاسگو امروز (شنبه) در راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار تجمع کردند.

ساعت 12 ظهر به وقت لندن این تجمع اعتراضی مردمی آغاز و ده‌ها هزار نفر از مردم بریتانیا در این دو تجمع حضور یافتند.

راهپیمایی اعتراضی لندن به سوی مرکز این شهر و مقابل بانک مرکزی صورت می‌گیرد. متروپلیتن خیابان‌های متعددی را بسته و از شب گذشته اقدام به دستگیری عده‌ای از فعالان زده است. پلیس لندن شرط آزادی این تعداد را عدم حضور در تجمع اعتراضی امروز تعیین کرده بود.

این تظاهرات تاریخی توسط «شورای مردمی ضد ریاضت اقتصادی» در شبکه‌های احتماعی فراخوان داده شد و گروه‌های فعل بسیاری به این تجمع پیوستند.

سازمان‌دهندگان این تجمع تخمین زدند حداقل شمار 100 هزار نفر در راهپیمایی اعتراضی امروز حضور دارند. این گروه‌های فعال پیش بینی کردند با ملحق شدن افراد بیشتری، تا 250 هزار نفر در این راهپیمایی ضد سیاست‌های دولت انگلیس، حضور خواهند داشت.

 

تعداد 66 هزار نفر تا امروز ظهر در صفحه‌ شبکه اجتماعی این جنبش در فیس بوک برای حضور اعلام آمادگی کردند.

تظاهرکنندگان به سیاست‌های ریاضت اقتصادی معترض هستند و می‌گویند که به دلیل کاهش بودجه بخش عمومی و هم‌چنین خصوصی سازی به عموم مردم آسیب می‌رسد.

اتحادیه معلمان انگلیس هم با فراخوان برای حضور در تجمع امروز، خواستار پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی و برابری تحصیلی برای همه شده است.

هم‌چنین گروهی از شرکت‌کنندگان با اعتراض به سیاست ریاضت اقتصادی در بخش مسکن، خانه‌دار شدن را حق هر فردی و نه امتیاز برای افراد خواندند.

«راسل برند» کمدین معروف انگلیسی نیز در میان اعتراض کنندگان حاضر شد و برای جمعی سخنرانی کرد.

فعالان ضد تسلیحات هسته‌ای نیز امروز در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و از دولت محافظه‌کار خواستند برنامه تسلیحات هسته‌ای تریدنت را در اسکاتلند متوقف کنند.

«جرمی کورین» از نمایندگان پارلمان عضو حزب کارگر امروز در گفت‌گو با شبکه خبری 4 ریاضت اقتصادی را سرپوشی بر نابرابری اجتماعی و فاصله طبقاتی در بریتانیا عنوان کرد.

اعضای حزب سبز بریتانیا نیز با حضور گسترده در این تجمع اعتراضی، به سیاست‌های اقتصادی دولت انتقادکردند. «ناتالی بنت» رهبر حزب  سبز در جمع معترضان به سیاست «جورج اوزبورن» وزیر دارایی دولت کامرون اشاره کرد و گفت این سیاست ریاضت اقتصادی بریتانیا را در مسیری غلط پیش خواهد برد.

برخی از مردم حاضر در این تجمع اعتراضی به گاردین گفتند فشار اقتصادی، بیکاری و فقر منجر به خودکشی میان مردم شده و عده زیادی مجبورند برای تهیه مایحتاج روزانه خود به بانک‌های غذا مراجعه کنند.

یکی دیگر از معترضان یادآور شد 76 درصد از مردم انگلستان به دولت محافظه‌کار رای ندادند و با این سیاست ریاضت اقتصادی مخالف هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس