کد خبر 431053
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

معاون پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس پایتخت در ماه مبارک رمضان در صورت مبادرت رانندگان به روزه‌خواری، با آنها برخورد قانونی می‌کند.

 به گزارش مشرق، سرهنگ مراد مرادی  افزود: روزه داری ممکن است به واسطه کاهش قند خون که به ویژه در نیمه اول ماه رمضان در ساعات بعد از ظهر ایجاد می کند باعث افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شده و در نتیجه میزان تصادفات را در مقایسه با ماه های دیگر افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید بدانند که بار ترافیکی در ساعات غروب و نزدیک به افطار سنگین شده و بایستی از صبر و حوصله بیشتری برخوردار باشند، اظهارداشت: اگر لازم باشد که رانندگان در ساعات غروب، در هسته مرکزی یا مسیرهای پر ترافیک تردد کنند، ترافیک  30 الی 40 دقیقه ای پیش بینی می شود لذا رانندگان قبل از ساعت مورد نظر یا پس از آن کار خود را انجام دهند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد:  رانندگان هنگام خرید از شیرینی فروشی‌ها،اغذیه فروشی ها، نانوایی ها و سایر صنوف که در ماه مبارک رمضان فعالیت بیشتری داشته، از پارک غیرمجاز و دوبله وسایل نقلیه خودداری کرده تا این عمل منجر به ایجاد تراکم ترافیک و انسداد مسیر عبور نگردد.

 معاون آموزش پلیس راهور تهران با بیان اینکه رانندگان باید به حقوق دیگران احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند، خاطر نشان کرد: رانندگان در زمان‌هایی که معابر خلوت است، سعی کنند با سرعت مجاز و مطمئن تردد داشته و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز کنند.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس