کد خبر 430652
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

تایلند روز جمعه نخستین ابتلا به ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در این کشور را تایید، اما اعلام کرد فرد مبتلا پیرمردی عمانی است که برای درمان بیماری قلبی به این کشور جنوب شرق آسیا مراجعه کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که رسانه های محلی تایلند روز گذشته از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس مرس در این کشور خبر داده بودند، وزارت بهداشت تایلند این خبر را تایید نکرد و آزمایش نهایی را دلیل این امر دانست.

حال وزارت بهداشت تایلند نخستین مورد مرس در این کشور را تایید کرده است و می گوید اطمینان دارد می توانند برای جلوگیری از گسترش این ویروس اقدامات لازم را انجام دهند.

'راجاتا راجاتاناوین' وزیر بهداشت تایلند به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه 'بانکوک پست' گفت که آزمایش مرس یک مرد 75 ساله عمانی مثبت بوده است.

این مرد که هویت وی مشخص نشده است روز دوشنبه برای درمان بیماری قلبی در یک بیمارستان خصوصی تایلند بستری شد.

کارکنان بیمارستان مجبور به اتخاذ اقدامات سختگیرانه برای جلوگیری از هرگونه احتمال گسترش ویروس مرس شده اند و بیمار صبح روز گذشته به یک مرکز بیماری های عفونی وزارت بهداشت تایلند منتقل شده است .

وزیر بهداشت تایلند، گفت وضعیت این پیرمرد عمانی پایدار باقی مانده و در حال حاضر در مرکز بیماری های عفونی در قرنطینه است.

وی اعلام کرد 59 نفر از جمله اعضای خانواده، چند مسافر هواپیما، کارکنان پزشکی مرتبط، دو راننده تاکسی و خدمه هواپیما که در سفر و بعد از آن با این بیمار در تماس بوده اند، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

راجاتا از مردم تایلند خواست آرامش خود را حفظ کنند، چرا که بیمار در قرنطینه است و از نزدیک تحت نظر قرار دارد.

'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند نیز که روز گذشته در تلویزیون این کشور، تاکید داشت تاکنون هیچ تایلندی به مرس مبتلا نشده است، از مردم خواست وحشت نکنند، بلکه هوشیار باشند.

روزنامه 'نیشن' تایلند نیز روز جمعه نوشت پیش از این شایعاتی در خصوص موارد ابتلا به مرس در این کشور وجود داشت، اما مقامات بهداشتی آن ها را بی پایه و اساس دانسته و رد کرده بودند.

'اوپاس کاراکاوینپونگ' از مقامات کنترل بیماری وزارت بهداشت تایلند نیز گفت: نظام مراقبت در مقابل مرس به شدت اجرا شده است و همه افراد مشکوک آزمایش شده اند.

مرس در حالی وارد تایلند شده است که این کشور سالانه شاهد ورود میلیون ها گردشگر خارجی است و دولت این کشور از این واهمه دارد در صورت شیوع این بیماری تعداد گردشگران کاهش یابد و میلیاردها دلار درآمد را از دست بدهد.

در همین حال بسیاری از اتباع تایلند که قصد سفر به کره جنوبی را داشته اند به دلیل مرگ 34 نفر براثر ابتلا به مرس در این کشور شرق آسیا سفرهای خود را لعو کرده اند.

تعداد نهایی مبتلایان به بیماری مرس در کره جنوبی نیز 165 نفر اعلام شده است.

ویروس مرس برای نخستین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی شده است.

کره جنوبی نخستین کشور شرق آسیا است که شهروندان آن به این ویروس مبتلا می شوند،اما اردیبهشت و خرداد ماه سال گذشته مرگ دو زائر مالزیایی خانه خدا با ظن ابتلا به مرس باعث قرنطینه ده ها نفر شد.

حدود پنج تن از شهروندان فیلیپینی کشوری در جنوب شرق آسیا نیز در عربستان مبتلا به مرس شده بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس