کد خبر 430420
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

مرکز ضد تروریستی کشورهای همسود از احتمال ساخت «بمب اتم» توسط داعش ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «اینترفاکس»، امروز «آندری ناوینک‌اف» رئیس مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع در نشستی که در مرکز این سازمان صورت گرفته بود، دسترسی داعش به مواد هسته‌ای برای تولید به اصطلاح «بمب اتمی» را محتمل دانست.

وی گفت: 5 سال قبل من به عنوان رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مستقل مشترک المنافع هشدار دادم که رسیدن گروههای تروریستی به سلاح‌های هسته‌ای خطرناک است اما از این موضوع به مراتب خطرناک‌تر این که این گروه‌ها به دانش ساخت بمب اتمی دست یابند.

ناوینک‌اف با تاکید به اینکه احتمال ساخت «بمب اتمی» توسط گروه تروریستی داعش می‌تواند باعث منتشر شدن وحشت و ترس در مقیاس بزرگ گردد، افزود: عواقب چنین دست یابی اگر چه وحشتناک است اما شایعه آن بسیار ترسناک می‌باشد.

این موضوع در حالی مطرح شده است که داعش در جدیدترین شماره مجله تبلیغاتی خود به نام«دابق» بلندپروازی‌های خود را برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی اعلام کرده است.

نگرانی‌های فزاینده درباره توسعه سلاح‌های کشتار جمعی داعش به این علت است که کارشناسان هراس دارند فعالیت‌های این گروه شبه نظامی با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با گرامیداشت نخستین سالگرد اعلام «خلافت» داعش بیش از هر زمان دیگر افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    وای خدایا نکنه با این بمب به اماکن مقدس حمله ور بشن
  • علیا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    با دوم زیر ساخت؟ مواد اولیه رو از کجا تامین میکنه. ایران با این همه زیر ساخت و کلی امکانات مالی بیشتر و داشتن یک دولت و ملت طبق گفته های خود غربی ها یکسال طول میکشه به بمب اتم دست پیدا کنه. حالا داعش که منابع مالیش به هرحال محدوده. منایع صنعتیش هم محدوده و یر ساختی اصولن نداره با چه حسابی میتونه به بمب اتم دست پیدا کنه. مگر یکی از کشورهای دارای بمب اتم به داعش هدیه بده. خب این کشورها محدود هستند و تعدادشون معلومه. منظور این شورها دقیقن کدوم کشوره؟
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    Yeki ro bendazin tel-avive

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس