کد خبر 429988
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

عبدالوهاب گفت: دولت شغل جدیدی ایجاد نکرده، بخشی از شغل‌هایی که ایجاد شده، بازگشت به کار کسانی است که بیکار شده‌اند.

  به گزارش مشرق،حمید حاجی عبدالوهاب معاون وزیر سابق کار با انتقاد از آمار ارائه شده از سوی رئیس جمهور در خصوص ایجاد 550 هزار شغل در سال گذشته اظهار کرد: ایجاد 550 هزار شغل در سال گذشته با وجود شرایط رکود قابل بررسی است، زیرا این این مقدار شغل تنها در شرایط رونق اقتصادی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط رکودی این عدد طبیعی نیست و مراجع زیربط باید در خصوص این آمار اظهار نظر کنند تا سندیت آن مشخص شود.

معاون اشتغال آفرینی سابق وزارت تعاون در خصوص وضعیت اشتغالزایی در سال 93 نیز گفت: دولت گام های خوبی برای اشتغالزایی در سال گذشته بر نداشت ولی برخی دیگر از ارگان ها سعی کردند در زمینه اشتغالزایی به دولت کمک کنند که از جمله آن ها می توان به کمیته امداد اشاره کرد که طی یک سال گذشته موفق شد 80 هزار شغل ایجاد کند.

حاجی عبدالوهاب با انتقاد از رویکرد نامناسب دولت یازدهم در خصوص اشتغالزایی گفت: دولت همچنان جدی به بحث اشتغال ورود پیدا نکرده و یکی از دلایل اصلی آن این است که شورای عالی اشتغال تقریبا منفعل است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شورای عالی اشتغال در این دولت از جمله شوراهایی است که خیلی کم و به ندرت تشکیل می شود.

عبدالوهاب با ایجاد تشکیک در آمار اشتغالزایی در کشور با وجود اعلام 550 هزار شغل عنوان کرد: دولت شغل جدیدی ایجاد نکرده، بخشی از شغل هایی که ایجاد شده بازگشت به کار کسانی است که بیکار شده اند.

وی بر همین اساس یادآور شد: سال 92، 300 هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می کردند و در حال حاضر تا اردیبهشت ماه 94، 180 هزارنفر تحت پوشش بیمه بیکاری بودند.

این مقام سابق مسئول باغ یادآوری آمار بیکاران در کشور بیان کرد:  با توجه به 2.5 میلیون بیکار دولت باید برای افراد بیشتری شغل ایجاد کند و آمارهای خود در این زمینه را شفاف تر کند تا اشتغال کشور از وضعیت فعلی خارج شود.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دولت آقای روحانی علمی دارد رفتار می کند نه یلخی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس