کد خبر 429808
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: برای بازی با یکی از بهترین تیم‌های ترکیه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، در حالیکه یحیی‌ گل‌محمدی در ترکیه مشغول رایزنی برای انجام بازی‌های تدارکاتی در این کشور است برخی رسانه‌ها از حضور او در پرسپولیس سخن می‌گویند!  گفت و گو با گل‌محمدی که اکنون در استانبول ترکیه حضور دارد را در ادامه می‌خوانید:

شرایط تیم ذوب آهن چگونه است؟


برنامه‌های تمرینی و اردویی و نقل و انتقالات را به آقای آذری مدیرعامل باشگاه داده‌ام و او پیگیر مسایل است.

در فهرست بازیکنان مورد نیازتان چند نفر وجود دارد؟


ابتدا باید بازیکنان فصل گذشته را حفظ کنیم و خیال‌مان از ماندن‌شان قطعی شود و در صورتیکه بازیکنانی را در این مذاکرات از دست دادیم به دنبال بازیکن جانشین باشیم و بازیکن جدیدی جذب می‌کنیم البته در برخی پست‌ها بازیکن نیاز داریم و در نهایت 2- 3 بازیکن جدید جذب خواهیم کرد.

به دنبال بازیکنان بزرگ هستید؟


ما به دنبال بازیکنان اسمی نیستیم و بیشتر می‌خواهیم بازیکنان جوان و کارآمد جذب کنیم. البته بازیکن لیگ برتری می‌گیریم اما شرایط جذب بازیکن بسیار سخت شده است. به طور مثال من نام بازیکنی را به باشگاه دادم و از مسئولان خواستم با او مذاکره کنند اما مبلغ درخواستی او بسیار بالا بود. با این شرایط  باید بسیار حساب شده عمل کنیم. شاید اکنون زود است که بازیکنی جذب کنیم زیرا برخی بازیکنان می‌خواهند تمام پیشنهادهایشان را بررسی کرده و بهترین پیشنهاد را انتخاب کنند.

تمرینات تیم ذوب آهن از چه زمانی آغاز خواهد شد؟


تمرینات را از 30 خرداد شروع می‌کنیم و 18 روز در اصفهان هستیم و یکی دو بازی تدارکاتی در این مدت خواهیم داشت و کارهای بدنسازی و تمرینات فشرده‌ای خواهیم داشت و سپس اردویی 8 روزه در ترکیه داریم و پس از آن در اصفهان تمرینات را از سر می‌گیریم و دو بازی تدارکاتی انجام خواهیم داد.

هدف‌تان از سفر به ترکیه چه بود؟


من به ترکیه آمدم و کمپ ‌های مختلف را دیدم و نمی‌خواهم بی‌گدار به آب بزنم و در هنگام برگزاری اردو در ترکیه چه کنم و چه کنم کنیم. ما فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و می‌خواستیم حساب شده عمل کنیم. باشگاه ذوب ‌آهن ساختار و تشکیلات منظمی دارد و مدیرعامل باشگاه نیز کاملا بر روی این امور حساس است. دستاوردهای خوبی در این سفر داشتم.

منظورتان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم فنرباغچه است؟

بله؛ البته هم کمپ مناسبی را انتخاب کردم و هم برای بازی تدارکاتی صحبت کردم و اتفاقات خوبی هم افتاد و قرار است با فنرباغچه بازی دوستانه انجام بدهیم. بعد از دو روز اردو در یک کمپ راهی کمپ فنر باغچه خواهیم شد و یک بازی دوستانه با فنر باغچه خواهیم داشت و  و 5-6 روز در کمپ فنرباغچه تمرین خواهیم کرد. آنها کمپ مجهزی دارند و تمرینات فنرباغچه نیز در همین کمپ برگزار می‌شود و حسرت آور است که چرا باشگاه‌های ایرانی چنین امکاناتی ندارند.

زمان دقیق بازی با فنر باغچه مشخص شده است؟

بله 20 تیر با فنرباغچه بازی خواهیم کرد و 2 یا سه روز بعد از آن با یک  تیم لیگ دسته اولی ترکیه‌ای بازی می‌کنیم و و 25 تیرماه هم با یک تیم لیگ برتری دیگر بازی خواهیم داشت و صحبت‌های مقدماتی انجام شده و قرار است برای بازی سوم این باشگاه لیگ برتری ترکیه هم موافقتش را اعلام کند.

برای بازی با تیم فنر باغچه باشگاه ذوب آهن هزینه‌ای هم پرداخت خواهد کرد؟

برای بازی با فنرباغچه هزینه‌ای نمی‌دهیم و می‌شود گفت یک مقدار شانس به ما رو کرد و خودمان هم خوب و هوشیارانه عمل کردیم که می‌توانیم با یک تیم مطرح ترکیه بازی کنیم این مسابقه واز یکی از کانال‌های تلویزیونی ترکیه هم پخش مستقیم خواهد شد.  مربی فنر باغچه عوض شد و مربی جدید برنامه‌های تدارکاتی  تیم را تغییر داد و ما هم از طریق شرکتی که کارهای‌مان را انجام می‌داد متوجه این مساله شدیم و آنها هم بعد از تحقیق متوجه شدند که ذوب آهن  قهرمان حذفی ایران و تیم چهارم لیگ است و پذیرفتند که با ما بازی کنند.

سعید آذری هم در جریان قرارداد با فنر باغچه هست؟

بله، مگر می‌شود مدیرعامل باشگاه بی‌اطلاع باشد و من هر لحظه با آذری در تماس مدام بودم و توافق نامه‌ خوبی بین باشگاه ذوب آهن و فنر باغچه و آن شرکت امضا شده است. آن شرکت هم از دوستان ما بودند و باید از آنها تشکر کنیم و آذری هم راهنمایی‌های خوبی برای عقد این قرارداد داشت.

بسیاری از تیم‌های ایرانی وقتی در ترکیه اردو می‌زنند برای انجام بازی تدارکاتی مشکل پیدا می‌کنند ولی شما این مشکل را برطرف کرده‌اید و در سال‌های گذشته تیم‌های ایرانی  با تیم‌های محلی بازی می‌کردند.

بله من این تجربه را در گذشته داشتم و و خوشبخانه این سفر خیلی پربار بود و سه بازی دوستانه  به ما خیلی کمک می‌کند تا  تجربه بین‌المللیی خوبی داشته باشیم زیرا فصل آینده ما در آسیا حضور داریم و خوشحالم که بازی با فنرباغچه هماهنگ شد.

به عنوان مربی برتر ایران هم انتخاب شدید چه نظر دارید؟

این عنوان افتخار بزرگی برای من است که برای دومین سال متوالی با نظر مربیان به این  این عنوان ارزشمند دست پیدا کردم و از همه کسانی که من را انتخاب کردند تشکر می‌کنم و این ماحصل همه زحمات تیم و باشگاه ذوب اهن و تمامی همکارانم در کادرفنی ذوب آهن است  و فقط مختص من تنها نیست و از همه همکارانم تشکر می‌کنم.

نظرتان در مورد کانون مربیان که چنین انتخاب‌هایی انجام می‌دهد چیست؟

از کانون مربیان هم باید تشکر کنم  کانونی که با تلاش‌های جلالی شکل گرفته است و این کانون می‌تواند تبدیل به مکانی شود که اتفاق‌های خوبی برای فوتبال ایران رقم بزنند و امیدوارم حمایت‌های لازم از این کانون انجام شود و مربیان جوان در این کانون هستند و از این کانون مربیان خوبی می توان به فوتبال ایران معرفی کرد. باید شرایط را درک کرد و فوتبال ما به چنین کانون‌هایی نیاز دارد. نه برای اینکه من مربی برتر انتخاب شدم این حرف‌ها را می‌زنم. باید از کانون مربیان حمایت شود.

منصوریان هم انتخاب شما را در اینستاگرام تبریک گفت؟
وقتی تبریک علیرضا منصوریان را دیدم خوشحال شدم و  این تبریک نشان از معرفت و بزرگی خود علیرضا دارد و  او هم در فصل گذشته فوق العاده کار کرد و می‌توانست امسال او به عنوان مربی برتر انتخاب شود و این حرکتش که به من تبریک گفت نشان از دل مهربان و بزرگ منصوریان دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس