سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد که مردم یمن زیر بمباران شدید نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان، گرفتار کمبودهای بزرگ آب، سوخت و دارو شده ا ند به طوری که مشکلات بسیاری برای زنده ماندن دارند.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه آ.ب.ث، «ترسا سن کریستوبل» رییس بخش فوریت های پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز، روز دوشنبه با بیان اینکه اوضاع بهداشتی یمن در آستانه فروپاشی است، تصریح کرد: سازمان های امدادرسان اوضاع پزشکی در یمن را اینگونه توصیف می کنند؛ کلماتی که شدت اوضاع فاجعه بار در یمن را نشان می دهد.

وی افزود: کشور یمن در حالی زیر بمباران و درگیری های شدید قرار گرفته است که روزانه ده ها تن کشته یا زخمی می شوند و بیمارستانها برای رسیدگی به شمار زیاد مجروحان با توجه به کمبود تجهیزات ناتوانند.

سن کریستوبل گفت: در حال حاضر 12 میلیون تن از مردم یمن از ناامنی غذایی و منع رسیدن سوخت که از سوی نیروهای متجاوز ائتلاف تحمیل شده است، رنج می برند. افزون بر اینکه فعالیت کمرنگ فرودگاه ها به دلیل بمبارانها و تخریب جاده ها، باعث شده ا ست که موادغذایی و دارو به مردم نرسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمبود سوخت، کمبود آب وجود دارد؛ یمن کشوری است که کمترین آب را در ازای هر نفر جمعیت دارد و برای بیرون آوردن آب از عمق زمین، نیاز به یک منبع انرژی است اما سوختی برای به کار انداختن این منبع وجود ندارد.

رییس بخش فوریت های پزشکی سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد که کمبود آب، به طور مستقیم بر روی کودکان تاثیر می گذارد. در «صعده» تقریبا 50 درصد مناطق آب ندارند.

سن کریستوبل افزود: کمبود سوخت و انرژی از سوی دیگر باعث راکد شدن چند بیمارستان شده و این بزرگترین بحران یمن است.

به عقیده وی، جنگ یمن بیشتر یک جنگ علیه مردم این کشور است که از سوی نیروهای متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان به مردم بی گناه و بی پناه تحمیل شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه کشور مسلمان و عربی یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

با توجه به این مساله، قرار است نشست ژنو با مشارکت دبیرکل سازمان ملل و نماینده این سازمان در امور یمن و هیات هایی از نیروهای مردمی انصارالله که از سوی سازمان ملل «هیات صنعا» نامیده می شود و مخالفان یمنی که از سوی عربستان حمایت و به نام «هیات ریاض» نامیده می شوند، برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس