کد خبر 429359
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶

حسن روحانی در نشست خبری و سخنانش در بجنورد، بار دیگر از مواضعش درباره منوط بودن رفع مشکلات اقتصادی کشور از آب تا نان مردم به رفع تحریم‌ها دفاع کرد و با به کار بردن عبارت «کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند» تلاش کرد بازی را عوض کند.

گروه اقتصادی مشرق- رئیس دولت در سخنان جدیدش به منتقدان نیز تاخت و با به کار بردن این عبارت که «کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند» تلاش کرد بازی را عوض کند.

با این حال با استناد به سخنان اخیر روحانی مبنی بر این که «کسانی که می‌گویند تحریم مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند»، فهرست تعدادی از این بی‌خبران از جیب مردم را تهیه کرده‌ایم که در ادامه آمده است.


آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟تاریخ اظهارنظر افراد ذیل مربوط به دو سال پایانی دولت دهم و تا قبل از روی کار آمدن دولت روحانی است؛ یعنی دوره‌ای که مسئولان دولت دهم دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور و گرانی‌ها را تحریم‌های اقتصادی عنوان می‌کردند؛ درست مشابه اظهارات این روزهای برخی مسئولان ارشد دولت.

***

1. هاشمی رفسنجانی:

 به هر حال در تولید نباید وضع کشور این‌گونه باشد. این موضوع ربطی به تحریم‌ها ندارد و این از جمله اموراتی است که مدیرها باید جوابگو باشند. تحریم چه تأثیری می‌خواهد روی کشاورزی بگذارد؟ شاید بگویند واردات سم و کود کم شده است، ولی این حرف زیبنده ایران نیست.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
2. مصطفی کواکبیان:

 30 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم‌هاست.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
3. فرهاد نیلی:

تورم بالای ماه‌های اخیر را به تحریم نسبت می‌دهند در حالی که واقعاً زیاد انتسابی ندارد.

4آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟. محسن مهرعلیزاده:

به نظر من همه مشکلات ما ناشی از تحریم‌ها نیست، متاسفانه وقتی تحریم‌ها به جای بی برنامگی‌ها و نبود مدیریت بهانه می‌شود، باید انتظار داشت که شرایط اقتصادی مملکت هم به این وضع دچار شود.

*****

5آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟. محمدرضا باهنر:

*برخی می‌خواهند همه دلایل گرانی‌ها را به گردن تحریم‌ها بگذارند، اما باید گفت بیش از 60 درصد گرانی‌ها نتیجه کارهایی است که باید انجام می‌شد، اما انجام نشده و به آن بی‌تدبیری می‌گوئیم.

*وضعیت امروز اقتصادی به عوامل متعددی بستگی دارد که 50 درصد آن به متوجه تحریم‌ها و قطعنامه‌ها برعلیه ایران است و 50 درصد آن داخلی است که حسن مدیریت و خردجمعی برطرف خواهد شد.

*تورمی که ظرف 20 سال گذشته بی سابقه است را نباید تنها به حساب تحریم‌های خارجی گذاشت و برخی از آن حاصل غضنفر بازی‌های مسئولان، خود زدن‌ها و کج سلیقگی‌ها است.

*در شرایط فعلی بنده معتقدم حداکثر سهم تحریم‌ها در تلاطم موجود در بازار و اقتصاد پنجاه درصد است، گرچه نمی‌توان منکر اثر و وجود تحریم‌ها شد، اما نمی‌توان بی تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها و اقدامات آنی و بدون اطلاع قبلی سایر دستگاه‌ها توسط برخی دستگاه‌های دیگر را نادیده گرفت و سهم آن را در به هم ریختگی اقتصاد نادیده گرفت.

*نباید فراموش کرد که تورم موجود قطعاً به دلیل سوء مدیریت بوده در حالی که تحریم‌ها 30 تا 35 درصد بیشتر مؤثر نبوده است.

*تحریم‌ها تاثیری کمتر از ۵۰ درصد در مشکلات کشور دارد و برخی سیاستگذاری‌های غلط نیز در وضع کنونی اقتصاد تاثیرگذار بوده است.

*با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده طی ماه‌های اخیر در کشور برخی آن‌ها را نشأت گرفته از تحریم‌ها می‌دانند در صورتی که این تحریم‌ها از ابتدای انقلاب ادامه داشته و همواره دولت‌ها در صدد مقابله با آن بوده‌اند اما تأثیر تحریم‌ها به اندازه مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور نیست و اگر کسی مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم‌ها بیاندازد خیلی بی انصافی کرده است.

*در حال حاضر درآمدهای ارزی کشور به دو برابر افزایش یافته که اگر تحریم‌ها هم تأثیر داشته باشد فقط مقداری از درآمدها کاهش می‌یابد؛ در صورتی که در دولت‌های گذشته تا این میزان درآمد ارزی و نفتی نداشتیم بنابراین این‌ها نوعی بهانه جویی و توجیه برای سوء مدیریت‌هاست.
 

*حالا بعضی‌ها می‌خواهند همه مشکلات اقتصادی داخل کشور را بیندازند گردن تحریم‌ها. تحریم‌ها حتماً مؤثر بوده، اما اینکه همه مشکلات اقتصادی ما نتیجه تحریم‌ها باشد، این طور نیست.البته از سویی نیز برخی‌ها القا می‌کنند که یک تعدادی از مسئولین عمداً دارند یکسری اقدامات را انجام می‌دهند که کشور را زمین بزنند. که این هم توهم است. می‌توانیم بگوییم که بی تدبیری است و تدبیر، درایت، برنامه ریزی و بعضاً کفایت نیست و صلاحیت‌های عمومی در بعضی از مسئولین وجود ندارد؛ اما این که یک عده دست به دست هم داده باشند، مسئول هم باشند و بخواهند کشور را از طریق اقتصادی زمین بزنند، این هم یک توهم است.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟******
6. اسدالله عسگراولادی

ما حتی در شرایط جنگ هم تا این حد تورم نداشتیم. نه، واقعاً نداشتیم. و اعتقاد من این است که این تورم اصلاً ارتباطی با تحریم ندارد.



آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
7. مصطفی پورمحمدی:

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت ارز وجود تحریم‌هایی است که علیه کشورمان صورت گرفته است. همه بار سنگین تحریم‌ها را قبول دارند، اما این دلیل نمی‌شود که برای این مشکلات و نحوه مواجهه با تحریم‌ها تدبیر نکنیم. مردم تحریم‌ها را می‌فهمند اما این دلیل نمی‌شود برای رفع این مشکلات فعالیت موثری نداشته باشیم.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
8. علی لاریجانی:

80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد نیست. 80 درصد مسائل و مشکلات اقتصادی ما مربوط به سیستم مدیریتی است و اتفاقاً موضوع اشتباهی که غربی‌ها تصور می‌کنند، این است که به خاطر تحریم‌ها توانستند اقتصاد ما را متلاطم کنند، ولی ما خودمان باید متوجه این موضوع باشیم.

باید پرسید آیا رشد نقدینگی در داخل کشور، ربطی به تحریم‌ها داشته است؟ شما نقدینگی را افزایش دادید، اینکه بیشتر تسهیلات را به مسکن مهر دادید، چه ربطی به تحریم دارد؟ پس اشکال کار در جای دیگری است که باید حل شود.

*فرمایشات رهبری روشنگری دقیقی بود و درست است که تحریم‌ها مشکلاتی پدید آوردند، اما برخی بی‌تدبیری‌ها مشکلات را افزایش داده و آنچه مهم است علاج کار در این بخش است و نمی‌توان انتظار داشت بدون عزم ملی و اراده عمومی در ساماندهی وضع اقتصادی و بهبود شرایط ملی کشور، تغییری در اراده دشمنان اسلامی ایجاد شود.

*من با گزاره " علت تمام مشکلات اقتصادی کشور تحریم‌ها است" مخالف هستم...

ما نگفتیم که تمام مشکل اقتصادی ما تقصیر تحریم‌هاست من این گزاره را قبول ندارم، من معتقدم تحریم‌ها تأثیر در معیشت مردم داشته ولی ضعف در مدیریت اجرایی نقشش بیشتر بوده است و اگر ما اقتصاد با رونقی داشتیم مشکلات ما در حال حاضر اینقدر نبود.

* تحریم‌ها را می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم، البته شرط دارد و شرطش آن است که آقا فرمودند؛ امسال سال تولید ملی است ولی ما هنوز موفق نشده‌ایم این شعار را محقق کنیم.

*واقعیت این است که علاوه بر تحریم‌ها، سوء مدیریت اقتصادی نیز در ایجاد شرایط اخیر اقتصادی دخیل بوده است و من تأثیر این مورد را بیشتر از تحریم‌ها می دانم.
آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
9. نادر قاضی‌پور:

 واقعیت امر این است که میزان تأثیر تحریم‌های خارجی در ایجاد مشکلات کنونی در نهایت امر ده درصد بیشتر نیست و بی تدبیری داخلی است که کشور را اکنون فلج کرده است.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
10. غلامرضا مصباحی‌مقدم:

تحریم‌ها موجب مشکل ارزی برای کشور نشده است و نخواهد شد، تحریم‌ها تنها کار را پیچیده کرده است، چرا که کشور در شرایط تحریم‌ها هیچ مشکلی برای تأمین نیاز ارزی خود ندارد.

*اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کمتر از اثری بود که بالارفتن نقدینگی و مشکلات ناشی از اجرای نامناسب قانون هدفمندی یارانه‌ها برجای گذاشت. تحریم‌ها ۲۰ درصد تأثیر در مشکلات اقتصادی دارد.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
11. اسحاق جهانگیری:

دشمن همین را می‌خواهد که بگوییم تحریم‌ها اثر خود را گذاشته است، چرا امروز باید رئیس جمهور ما همین حرفی را بزند که دشمن به دنبال محقق کردن آن بود. کسی منکر تأثیر تحریم‌ها و تلاش دشمن برای اثرگذاری از این طریق در کشور نیست.

***

12آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟. محسن رضایی:

در شرایط کنونی اقتصاد تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا تقریباً حدود ۴۰ درصد اثر داشته است. سوءمدیریت و پس از آن سواستفاده گروهی از افراد و دلالان و نظام اداری کشور از شرایط و هرج مرج‌های پیش آمده، در حدود ۶۰ درصد در بروز نابسامانی اقتصادی کنونی دخیل بوده است.

*در حال حاضر برخی از کارخانجات ما از کار افتاده‌اند که برخی می گویند علت آن تحریم است ولی ربطی به تحریم ندارد.
آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
13. فرشاد مؤمنی:

با وجود آنکه دولت تلاش می‌کند تمام التهابات بازار ارز را ناشی از تحریم‌ها ببیند، من معتقد هستم سهم سوء تدبیرها در بروز بحران‌های ارزی اخیر به مراتب از سهم تحریم‌ها بیشتر بوده است.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***

14. صادق خرازی:
در این شرایط خاص، دولت با گره زدن مشکلات اقتصادی با بحث تحریم‌ها، تمایل خود را به مذاکره با آمریکا نشان می‌دهد... اشتباهی که از سوی ما صورت گرفت این بود که در مذاکرات خود علائمی که از کارایی سیاست موفق تحریم‌ها نشان داده شد و این مسئله آن‌ها را در دنبال کردن سیاست تحریم جدی تر کرده است.

به زعم من این خدمت به ملت نیست که گاهی برخی حضرات برای توجیه و فرافکنی در خصوص ضعف‌های مدیریتی خود، مسئله تحریم‌ها را پیش می‌کشند.

به نظر من بحران مدیریتی در کشور را نباید به پای تحریم بگذاریم. ما در بحران‌های اقتصاد و تجارت خارجی و روابط خارجی خود روزهای بسیار سخت تری در این کشور تجربه کرده‌ایم....

در این شرایط نسبت دادن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها ناشی از ناآگاهی و فرافکنی است. این عملاً نشان می‌دهد که اقایان تصور دقیقی از مسائل خود ندارند و تصور درستی از مدیریت بحران ندارند و همه سوء مدیریت‌های خود را به پای تحریم می‌گذارند.

* درست است که تحریم‌ها زندگی مردم ایران و بخشی از صنایع را هدف قرار داده است اما بیشتر از آنکه تحریم به صنایع ما ضربه بزند جنگ روانی خودساخته ای است که توسط برخی افراد درست شده است و متاسفانه در حال تاثیرگذاری است. به طور مثال در رابطه با بحث ارز بیشتر مشکلات ما به جای آنکه ناشی از گرانی ارز باشد به دلیل رفتار دوگانه و تناقض در مدیریت‌هاست.

بر همین اساس معتقدم باید یک دگردیسی در عرصه سیاست مدیریتی ایران ایجاد شود. به ویژه در مدیریت اقتصادی و نحوه مقابله با بحران تحریم‌ها.
آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
15. ولایتی:

تحریم‌های زمان جنگ شدیدتر از امروز بود... برخی می‌گویند تحریم‌های امروز از آن زمان سنگین‌تر است اما آن زمان، ما علاوه بر تحریم‌ها جنگ را هم تجربه می‌کردیم
آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
16. علاءالدین بروجردی:

وی سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور را 30 الی 40 درصد عنوان کرد و در عین حال قسمت اعظمی از این بی ثباتی اقتصاد کشور را به بی تدبیری‌های داخلی مربوط دانست.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
17. آملی لاریجانی:

تمام مسئولان و صاحبان تریبون و مردم باید بدانند که دشمن در حال بزرگ کردن اثر این تحریم‌هاست و رسانه‌های تبلغاتی غرب تلاش می‌کنند با تبلیغات خود تحریم‌های غرب علیه ایران را بسیار تاثیرگذار و شکننده در وضع مردم ایران به تصویر بکشند.


آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
18. کاظم جلالی:

در بحث بازار ارز انصافاً میزان «سوء تدبیر» خیلی بیشتر از نقش تحریم بود، ولی غربی‌ها از این موضوع سوء تعبیر کردند و مشکلات را به تحریم‌های ارتباط دادند که در همه سالهای پس از پیروزی انقلاب وجود داشته است...

ما می گویم خط اعتدال این است که برای تحریم‌ها حد منطقی را تعریف و برای آن برنامه ریزی کنیم و این هم تصور نکنیم که با برنامه ریزی موضوع تحریم‌ها قابل حل نیست ولی لازمه این کار این است که ما، هم دیروز موضوع تحریم‌ها را می‌فهمیدیم و آن را «کاغذ پاره» تلقی نمی‌کردیم و هم امروز سوء تدبیرها را به پای تحریم ننویسیم و به آن وزن بیش از حد ندهیم.

* آمریکایی‌ها و برخی قدرت‌های بزرگ برای بزرگ جلوه دادن تأثیر تحریم‌ها در داخل ایران تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهند رویکردی که سرانجام به ایجاد جنگ روانی رسانه‌ای علیه ایران منجر شد.

*رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در نوسانات بازار گوشت و مرغ به هیچ وجه تاثیرگذار نبود، گفت: دولت با مقدار مدیریت و پیش بینی دقیق می‌توانست بازار را مدیریت کند علی رغم اینکه بازار مرغ و گوشت پس از مدت کوتاه با واردات کنترل شد اما به نظر ما دولت بدون واردات نیز می‌توانست این بازار را مدیریت کند.

آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟***
19. عوض حیدرپور:

البته تحریم‌ها هم در شرایط اقتصادی کنونی تأثیر گذاشته است اما نقش تحریم‌ها آنقدر زیاد نبوده که سوءرفتار و اقداماتی از این دست نقش داشته است.


آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
20. محمد خوش چهره:

اگر مدیریت صحیحی صورت گیرد می‌توان تحریم را مهار، کم اثر و در نهایت خنثی کرد و هنر مدیریت در این است که تحریم به فرصت تبدیل شود.

وی یادآورشد: تبدیل تحریم به فرصت یک آرمان است که نمونه تحقق آن در هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد.

شاهد هستیم بسیاری از مواردی که فشارهای سخت بر اقتصاد ما وارد می‌شود به دلیل ساده‌انگاری‌ها در حوزه تحریم است. تا جایی که گاهی تحریم آنقدر سخت نبوده اما به علت بی‌مدیریتی و اهمال‌ها موجب آن شده که فشار شدید اقتصادی ایجاد شود و در مواردی قابل تأمل و حتی در برخی موارد موجب شکننده شدن اقتصاد شود.
آیا این 22 مسئول از جیب مردم خبر ندارند؟
***
21. علی مطهری:

با اشاره به تحریم‌هایی که در کشور با آن مواجه هستیم، گفت: دولت می‌توانست با مدیریت درست تأثیر این تحریم‌ها را کاهش دهد نه اینکه خودش گاهی به این مشکل دامن بزند، مانند آنچه که در نوسان قیمت ارز و طلا اتفاق افتاد و دولت بیش از حد تعلل کرد تا آنجا که شائبه جبران کسری بودجه دولت مطرح شد.

و......................

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • صادق ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عالی بود مشرق جووووون
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عالی بود
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    به این دو سوال و تناقض یکی پاسخ دهد: 1- اگر دولت از شدت نگرانی برای معیشت مردم قصد دارد به هر قیمت تواقق کند، پس چرا این برای گران کردن کشور اصرار دارد و حتی از پرداخت کردن سهم قانونی مردم از 50 درصد افزایش قیمتها به صورت یارانه نقدی خودداری می کند؟ 2-آیا کسانی که سوار ماشینهای چند صد میلیونی ظریف و روحانی را تشویق می کردند مشکل جیب داشتند یا از نان شبشان مانده بودند؟ چرا وضعیت برعکس است و اقشار مرفه حامی سازش هستند و اقشار فقیر مخالف آن می باشند؟
  • عادل ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر بخواهیم همه مشکلات وتورم درکشور رابه تحریمها ارتباط دهیم پس لطفا مسئولین بفرمایند سوءمدیریتها-اختلاسهای کلان -رشوه-پارتی بازی وجایگزینی رابطه بجای ضابطه-رانت خواری وپولشویی-فساداخلاقی-بلندپروازیهای مخرب وبالاخره سرقتهای مکرر ازبیت المال چه جایگاهی میتواند داشته باشد؟!!!
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    پس احمدی نژاد کو؟ اونم میذاشتید... احمدی نژاد: اصلا تحریم چی هست؟! ، زنده باد دکتر...
  • محمد ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دیگه حالم از این خرفها به هم میخوره کاری کنید خسته شدیم
  • حامد ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 0
    خیلی جالبه ، مشکلات مردم در زمان احمدی نژاد از نظر این آقایان مربوط به مدیریت میشد ولی در زمان حال تمامی مشکلات مردم مربوط به تحریمها میشه!!!!!!
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا واسه مشرق متاسفم تو این شرایط بجای همدلی تفرقه اندازی می کنه افسوس که از ماست که بر ماست
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    کسانی که در داخل کشور سنگ انداز می کنند مالیات نمی دهند حق و حقوق مردم را می خورند بد تر از تحریم در حق مردم ظلم می کنند بنده هم معتقدم اگر در داخل کشور این موضلات را حل کنید تحریم کنندگان هیچ غلطی نمی توانند بکنند اول داخل کشور را ساماندهی کنید
  • کارشناس ارشد ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عین واقعیت رو گفته!! شما بجز سوزش و دروغ و سانسور چیزی بلدید!! 8 سال قبل شماها از جیب مردم خبر داشتید؟! ارزش پول ملی 300 درصد کم شد و شما سانسور کردید حقایق رو! فکر گردید مردم شما رو نمیشناسن! انتخابات رو فراموش کردید
  • محسن ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دولت روزی که تبلیغ میکرد تا قدرت رابگیرد از بیرون نیامده بود تمام شرایط کشور رامیدانست وعده ۱۵ روز ۳ ماهه میداد جرا درحال حاظر تغییر لحن داده وهمه چیز را به تحریم مربوط میکند مردم خوب میفهمند
  • ناشناس ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    سخنان این آقایان موید این نکته هست که گره زدن همه مشکلات کشور به تحریمها توسط رئیس جمهور اشتباه محض است و سوء مدیریت سهم بیشتری در مشکلات دارد تا تحریم !
  • ناشناس ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر با 1+5 به توافق برسیم باران خواهد بارید !!!
  • علی اصغر سهرابفر ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 1
    بنام خداوند یکتا با احترام ، این ده مرد برزگ اقتصادی کاملا درست می فرمایند چرا که ایران بدلیل استقلال و پیشرفت فوق سریع در کشاورزی و صنایع پیشرفته جهانی نیازی به ارز کشورهای دیگر ندارد و در صورت هرگونه کسری بانک مرکزی ما با چاپ چند برابری پول این مشکلات مالی و پولی را حل می نماید واقعا شما خجالت نمی کشید که با این حجم اختلاس ها ، نرخ تورم ، نابودی تولید صنعتی و کشاورزی ،نرخ بیکاری و کاهش ارزش پول ملی همچنان شعار بی تاثیری تحریم ها را بیان می نمایید. فقر و فحشا بیداد می کند شما دنبال پرتقال فروش می گردید.
  • سعید ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    تحریمیم میفهمی :))
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    اي كاش زمان سخنراني اين بزرگواران ذكر مي شد. مرگ بر آمريكا و حليه گرانش ان شا الله با كمك الهي ، و با هدايت رهبري توطئه دشمنان در تحريم شكسته خواهد شد و ملت ايران سرفراز بيرون خواهد آمد.
  • علیرضا ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    22- رهبر معظم انقلاب این را من انکار میکنم که این تحریمها بتواند جلوی یک تلاش عمومی سازمان‌یافته‌ی برنامه‌ریزی‌شده برای رونق تولید را بگیرد؛ این را من قبول ندارم. بنده نگاه میکنم به سطح کشور، میبینم در بخشهای مختلفی که اتّفاقاً در بعضی از این بخشها فشار دشمنان و تحریم و امثال ذلک شدیدتر هم بوده است، به‌خاطر همّت مسئولان و کارگران و جوانان علاقه‌مند، تولید پیش رفته است. این را من دارم مشاهده میکنم و میبینم؛ جلوی چشم همه است. بنده تکیه‌ای که روی مسئله‌ی تولید میکنم، نبایستی پاسخ داده بشود که تولید در شرایط تحریمِ سفت و سخت ممکن نیست؛ نه، ممکن است. هرکاری که شما تصمیم بگیرید انجام بدهید، همّت کنید، نیروهایتان را بیاورید در صحنه، از خدای متعال هم کمک بخواهید، هدایت بخواهید، شدنی است؛ این را ما امتحان کردیم. 94/02/09
  • ناشناس ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 0
    جناب آقای حس روحانی ، رئیس جمهور ایران ، شما که می فرمایید "کسانی که می گویند تحریم ها مهم نیست ، از جیب مردم بی خبرند " شما که خبر دارید چرا ؟؟؟؟؟ شما که خبر دارید چرا فروردین ماه 94 می گویید هیچ برنامه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین نداریم ولی هنوز به دو ماه نکشیده حرفتان یادتان می رود ؟ شما که خبر دارید چرا انرژی و سوخت و نان را گران می کنید ولی یارانه آنها را خیر ؟ شما که میدانید چرا یارانه مردم رو با تاخیر می دهید و یک روز می گویید می دهیم و یک رو می گویید نمی دهیم . جوریث در رسانه و مطبوعات حرف زده می شود که انگار به مردم صدقه می دهید نه حقشان را ؟؟ باز صد رحمت به کسایی که ندانسته حرف می زنند ، شما که می دانید چرا ؟؟ اول انتخاباتتون ما به حرف های شما اطمینان کردیم ولی الان جوره دیگری عمل می شود . انتقاد من زیر سوا بردن دولت نیست ، هر دولتی نقاط ضعف و قوتی دارد ، و شما هم مستثنا نیستید و در جای های مختلف کابینه شما اقدامات سازنده و مهمی اتخاذ شده است (مثل بهداشت و ...) ولی لطفا شعاری داده شود که اطمینان صد درصدی بر اجرای آن قابل پیش بینی باشد.
  • محمد ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    به یاد داشته باشید که این همان میراث پاکترین دولت است
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    توافق بشه ابر میشه بارون میاد زمینها خیس میشه ارومیه لبریز از آب میشه -دریاچه ها و تالابها از خشکی تجات پیدا میکنن و ... چه ربطی داره خخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    درود بر روحانی...
  • امید ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    پس مدیر جهانی و مخترع تحریم کاغذپاره ای بیش نیست کو؟
  • aras ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    یعنی از اول انقلاب پاکترین دولت تو مسند کار بوده که دائم تو تحریم بودیم؟ از نظر شما زمان مصدق هم همون دولت مسئولیت داشت که اون موقع هم تحریم شدیم؟
  • چکاوکیان ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام شما اگه خاری بره کف پاتون ؛آیا میتونین راه برین؟ چقدر راه رفتن براتون به راحتی قبل هستش؟ این خار نسبت به حجم بدن شما یک میلیاردم هم به حساب نمیاد ،اما برا شما زحمت و دردسر میشه. درست؟ سوال من اینه آیا تحریم اثرش از اون خار بیشتره یا کمتر؟ مردونه ؛ جواب منصفانه بدین تا من از راهنمایی شما کسب فیض کنم
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    نظر خیلی روشنگرانه ای بود آقای حامد ممنونم
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    # تحریمیم میفهمی
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    فکر کنم تا چند وقت دیگه نفس هم نباید کشید چون تحریمیم:))
  • محمود ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    افرین عادل جان و اینو خوب اومدی
  • ایرانی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    چه تشبیه بی ربطی! مسئولان نگفتند حجم تحریم کم است،گفتند تاثیرش کم است، اینکه چه طور میشود درتحریم کار ها را پیش برد یک مسئله ی اقتصادی هست نه قیاس و تشبیه، به عنوان مثال همین گرانی دلار که صدمه ی بزرگی زد آیا بیشترش به دلیل عدم کنترل بازار و جو روانی بود یا تحریم ها؟؟وقتی درروز اعلام تحریم نفت دلار500تومان زیادشد(از 1500 تا2000تومان)این تاثیرتحریم بوده یا بی در و پیکری بازار ارز؟؟ یا مثلا بامدیریت بهتر نمی شد چوب بستنی و اسباب بازی را خودمان تولیدکنیم و کالاهای لوکس را واردنکنیم ؟؟ کشوری که سانتریفیوژ نسل8 را تولید می کند نمی تواند کالاهایی بافناوری آسان تر را تولید کند؟؟
  • عبدالله امیر تهرانی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دمت گرم!... فهمیدم چیزی از درس خواندنت یاد نگرفتی!....
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    البته باران کلوخ!... خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    هشتکش کو؟!...
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    تحریم ها میراث سی و چند سال دشمنی استکبار با ملت ایران است و نه دولت احمدی نژاد
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    درود بر روحانیت!...
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    البته تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست؛ به شرط آن که به اقتصاد مقاومتی واقعا پای بند باشیم و زیر آبی نرویم...
  • عبدالله امیر تهرانی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    دلواپسم که با توافق بد برای نفس کشیدنمان هم لازم باشد از آمریکاییها اجازه بگیریم...
  • ناشناس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    با گفتن. این حرفا در مورد جیب مردم میخوان مردم رو با توافق به هر قیمتی همراه کنند، ولی این در شرایطی است که اکثر موافقان توافق سرمایه داران غربزده هستن و قشر ضعیف و متوسط هرگز ذلت رو به عزت ترجیح نمیدهند، من خودم به شخصه با وجود بی پولی و با تموم تحریمها تا الان ایستادم از این به بعد هم می‌ایستم به لطف خدا ولی حاضر به زیر سلطه رفتن نیستم ، درود بر ایران مستقل و مقتدر، درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • سید ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    حالا کارشناس ارشدتر عزیز کی عین واقعیت رو گفته؟ سوزش چیه؟ و چه ربطی به دروغ و سانسور داره حرف خودتون رو به خودتون تحویل داده حالا کی سوخته؟ انتخابات دیگری هم در راه است
  • احمدخواجوند ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    روحاني انتظار نداشت رئيس جهور بشود حالا فكرميكند كه دارد خواب ميبيند رئيس جمهور شده اگر برنامه رياست جمهور شدن داشت قبلا برنامه نويسي .برنامه ريزي ميكرد.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عادل جان این مشکلات در مملکت ما هیچ جایگاهی نداره!! چون همه این مشکلاتی که فرمودین یه سرش به یه آقازاده وصله!!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    جناب کارشناس ارشد اون 8 سال اصلا جزو نوادر روزگار بود که خدا به این ملت و مملکت هدیه کرده بود!! انشا.. این موهبت الهی نصیب کشورهای دیگه بشه !! ما به اندازه کافی از این همه رحمت سود بردیم!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    الان عزیز جان با وجود آقازاده ها و ... رفع سوء مدیریت از رفع کامل تحریم ها سخت تره!! دولت هم اینو خوب میدونه چسبیده به اون 15-20 درصد تحریم ها!! دیده به صرفه تره!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    به جون تو گفتن از آسمون آبشار قراره بباره!!!
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    در افزایش قیمتها رئیس جمهور میخواسته یه شوک به شما و لب مبارکتون وارد کنه!! فکر سلامتی قلبت بوده !! واقعا این هم بد بوده!!! ای هوار شما که به همه چی گیر میدین!!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    من که یادمه ولی آقایون مثل اینکه یادشون نیست!! پیه محمود به تن ما خورده!!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    قراره از آسمون آبشار نیاگارا بیاد!! جون تو راست میگم !!!
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عالی بود. دمتون گرم
  • سید ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    ینی من عاشق این تحریمام! واسه ما که هیچی نداشته حداقل یه خورده باهاش می خندیم!
  • عبدخدا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    بله بی خبرند ؛ کدام یک از اینها زیر بار شهریه ی فرزندشان مانده اند؟کدامشان از مستاجری رنج می برند؟ کدامشان امسال نتوانسته اند 1 کیلو زرد آلو و گیلاس برای خانواده شان بخرند؟ کدامشان شرمنده ی زن و بچه شان هستند؟ کدامشان ....؟
  • پسر ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    پس بخاطر همون هر روز گرونی داریم کم مصرف کن پول بیشتر بده چیه آقای رییس جمهور که گفتین مردم مدیر میخواهند کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • son of god ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    تحریم شده یک بهانه جوون بیکاره واس تحریماست ماشین نداره واس تحریماست .... واس تحریماست خجالت آوره
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا تاسف از و حیرت آوره.اگه ایشان از جیب مردم باخبرند چرا اوضاع رو هر روز بدتر می کنند و همه چی رو گران کردن؟ به خدا برای اولین بار در عمرم نتونستم یه دوره تمام فیش های خدماتی رو پرداخت کنم؟ اوضاع خیلی بی ریخت شده.
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق حال کردم زدی تو خال
  • محمد ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عالی بود حرف حساب جواب نداره
  • مهدی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    نان خالی شرف داره نسبت به کرم وعنایت شیطان بزرگ آمریکا.فرهنگ صحیح اسلامی مردم را هدایت نمودن به دین ورواج فرهنگ ایثار وشهادت باعث حل شدن مشکلات است.والله ترزق من تشا بغیر حساب
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا این افرادی که خودشون شبیه روشنفکرا گریم میکنن اون موقع که فتنه بود و همه تقلب تقلب میکردن سرشون کجا گرم بوده که دهنشون چفت بود ؟
  • ناشناس ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    آره نه که الان همه چی گل و بلبه ؟! عزت رو به پاسپورت ایرانی برمیگردونیم !! بله کاملا برگشت طوری که الان کم مونده افغانستان گزینه های روی میزشو واس ما رو کنه !! آبرومونو توی کل دنیا بردید شما اصلاح طلبهای بیسواد حالا صداتونم در میاد ؟
  • محمد ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    برای داشتن چنین رهبری به خودم میبالم
  • ناشناس ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    حالا نمیتونید کشور رو اداره کنید دنبال مقصر میگردید.
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا چند سال مملکت رو دست ژاپنی ها نمیدین تا ابادش کنن
  • پدر بزرگ ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    عزیزان وفرزندان من ، چرا دعوا میکنید ، آرام باشید ، دولت فخیمه تدبیر وامید ، دو برگ برنده مهم دارد یکی مذاکرات ودیگری در بخش بهداشت ودرمان ، در بحث بهداشت ودرمان باید هزینه هنگفتی بدهد وخدا بداد دولت های بعدی جهت تأمین آن برسد . ودر بحث هسته ای ، اگر موفق به سازش وامضاء شوند که بعد میگویند این ما بودیم و دیدید تحریمها را چگونه برداشتیم (که البته بعید میدانم که تحریمی برداشته شود و بنظرم میرسد که آن فریبی را که فلسطینیها از مذاکرات «اسلو» خوردند دولت تدبیر امید هم خدای نکرده در این مذاکرات گرفتار آن شود )واگر موفق نشوند گوش عالم را کر خواهند کرد که دیدید یک عده رادیکال (نعوذ بالله ، شهداء ، خانواده آنها ، ارزشی ها ، حزب الله و...) نگذاشتند خوب حالا ما مجبوریم که شیب قیمتها را تند و مردم باید تاوان آنرا بدهند و... دولت عزیر حضرت آقا فرمودند « دولت وملت ،همدلی وهمزبانی » پس چرا مردم را بی سواد وخدای ناکرده نفهم فرض میکنید . نکته بعدی اینکه دولت محترم تدبیر وامید آمار بدهد که چند درصد از کارگزاران این دولت در جنوب شهر زندگی میکنند (البته الان تمیزی شمال وجنوب زیاد فرقی ندارد ولی خوب زعفرانیه ، اللهیه ، کامرانیه ، اقدسیه ، دروس ، و.... کلاسشون بالاتر است وخوب قیمت آنها هم فرق میکند .ضمناً فکر نکنید این مسئولین محترم از قبل از انقلاب پولدار بودند ها نه عزیزان من به برکت امام خمینی «ره» ، شهدا و.... به رانت وپر وپولی رسیده اند وگرنه بعضی اینها حتی قبلاً در شهرهای خوشان در منطقه فقرا بوده اند ) والان مزه فقر را اصلاً نمی دانند خدایا مارا گرفتار دنیا پرستان مگردان .آمین
  • رضا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    ماشا ء الله همه هم کارخونه دارن تحریم ها واسه این ها سود هم داشته چه رسد به ضرر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس