کد خبر 429215
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

مسئول بازاریابی و فروش جنگنده‌های تولیدی پاکستان گفت: بیش از ۱۱ کشور آمادگی خود را برای خرید جنگنده‌های تولید پاکستان اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «خالد محمود» مسئول بازاریابی و فروش جنگنده‌‌های جی اف 17 تندر و فرمانده عالی‌رتبه نیروی هوایی پاکستان با مثبت ارزیابی کردن نمایش هوایی جنگنده‌های پاکستان در پاریس اظهار داشت: کشورهای مختلف برای خریداری این نوع جنگنده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: نمی‌تواند نام کشورهایی که برای خریداری جنگنده‌های پاکستانی اعلام آمادگی کرده‌اند فاش کند اما بیش از 11 کشور آمادگی خود را برای خرید این نوع جنگنده‌ها اعلام کرده‌اند.

به گفته خالد محمود چند کشور آسیایی و کشورهای فرانسوی زبان آماده هستند که جنگنده‌های تولید پاکستان را با قیمت مناسب خریداری نمایند.

گفتنی است، جنگنده‌های جی اف 17 که تولید مشترک پاکستان و چین هستند قبل از این در نمایش‌های هوایی انگلیس، ترکیه و دبی شرکت داشته و شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها اقبال عمومی خوبی برای خرید این نوع جنگنده‌ها نشان دادند

جنگنده جی اف 17 یک جنگنده چند منظوره است که با دارا بودن تمامی قابلیت‌های پیشرفته امروزی قادر است در هر شرایط آب و هوایی همچنین در تاریکی شب دشمن را شناسایی کرده و هدف قرار دهد.

خط تولید این جنگنده در سال های اخیر در پاکستان راه اندازی شده و هم اکنون در پاکستان تولید می‌شود. قیمت هر فروند از این نوع جنگنده حدود 30 تا 32 میلیون دلار اعلام شده است.

این جنگنده نخستین بار در چین ساخته شد و در سال 2003 اولین پرواز خود را انجام داد. خط تولید انبوه این هواپیمای جنگی از سال 2007 راه اندازی شده است و ارتش پاکستان از سال 2010 بطور رسمی این جنگنده را به‌خدمت گرفت.

هم اکنون ارتش پاکستان حدود 60 فروند از این جنگنده را در اختیار دارد و قرار است حدود یکصد فروند دیگر نیز تا سال 2018 تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار گیرد.

پیش از این در گزارش برخی رسانه ها عنوان شده بود که قرار است عراق یکی از مشتریان جنگنده های پاکستانی باشد.

سهم پاکستان در ساخت بدنه این جنگنده 58 درصد و سهم چین 42 درصد است. موتور این هواپیما از نوع Klimov RD-93 ساخت روسیه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 1
    پاکستان مال این حرفا نیست جنگنده بسازد لابد بدنه و رنگ امیزی می کند
  • حسین ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    برای جایگزینی با اف۵ هواپیما خوبی هست!
  • افشین تهران ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    کلیموف ار دی 93 مگه بدون پس سوز نیست پس این جنگنده چه جوری مافوق صوت هست؟؟؟وقتش رسیده که نیروهای مسلح و وزارت دفاع رویکردشون رو کمی تغییر بدن و نیروی هوایی رو بیشتر تجهیز کنن.این قابل قبول نیست که ما سازنده بهترین موشکهای دوربرد و دقیق باشیم اما در ساخت جنگنده به صاعقه که البته بد نیست اکتفا کنیم.ما از نظر علمی مشکلی نداریم و حتی تحریم هم بهانه خوبی نیست بلکه مشکل ندادن بودجه و همینطور بها به این عرصه باعث شده که حرکت کند بشه.درسته که دکترین نظامی ما بر پایه پدافند قوی و افند موشکی تعریف شده اما وجود جنگنده هایی باکیفیت دست ما رو در منطقه بلندتر خواهد کرد.همین جنگنده صاعقه با کمی تغییرات و بروز کردن و اضافه کردن تجهییزات براحتی میتونه تبدیل به یک جنگنده نسل 4.5بشه چرا که از طراحی بدنه بسیار خوبی برخورداره و این پلت فرم الان در اختیار ما هست.البته تولید انبوه شفق و قاهر هم باید بصورت جدی در دستور کار قرار بگیره تا در اینده هم نیروی هوایی قوی داشته باشیم و هم بتونیم از این منبع صادرات خوبی هم بکنیم.
  • علیا ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    من فکر مینم سیاست نیروی هوایی ایران بر این مبنا هست که فعلن برای رفع نیازهای خودمون به همون جنگنده هایی که داریم بسنده کنیم و بیشتر توان مهندسی و بودجه رو صرف به نتیجه رسوندن طرح هایی مثل قاهر کنیم. وگرنه اینکه دوستان میگن روسیه به ما هواپیما نمیفروشه رو باور نمیکنم. مگه شوروی در 1990 اولین میگ های 29 رو تحویل نداد؟ اونموقع ما دشمنی ایدئولوژیک با شوروی داشتیم و الان لااقل روسیه دشمنی خاصی با ما نداره و منافع مشترک بسیار بیشتری از اون زمان داریم. پس اگر فرماندهان خواهان خرید مثلن میگ 31 یا میگ 35 باشند این خرید قابل دست یابی هست در ضمن به نظرم میگ 29 میتونه پلتفرم بسیار مناسبی برای ساخت جنگنده در ایران باشه. تمام میگ های بعد از میگ29 در روسیه بر اساس ارتقای میگ 29 ساخته شدند و از طراحی این جنگنده بهره مند شدند
  • شناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 0
    ایران که داره دنبال عملیاتی کردن سو-22 بعد 60 سال می گرده، باز ایول داره کار پاکستان کلی هم تانک ساخته و صادر کرده کارای ایران ختی درجا زدن هم نیست بازگشت به عقبه!
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    ما خودمون قاهر رو طراحی کردیم و بدنه صاعقه تماما ایرانیه با اینکه موتورش روسیه. ولی ما توان باز طراحی اف5 و رفع عیبش رو داشتیم. پاکستان فقط مسئول مونتاژ و ساخت بخشی از بدنه جی 17 شده. اگر پاکستان تونست از لاشه مدرن ترین پهپاد جهان در عرض 2 سال دو تا نمونه پروازی آماده کنه تازه در ساخت پهپاد به ما میرسه. موقعی که عکس بالگرد شاهد 285 تو انجمن های پاکستانی پخش شده بود اکثرا میگفتن این ایرانی نیست و باور نمیکردن چون خودشون بالگرد بومی ندارن. دیگه ما رو جلوی پاکستان ضایعمون نکن دادا.
  • مهدی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 0
    این جنگنده چینیه وموتورشم ساخت روسیه است وفقط پاکستان مونتاژ میکنه این حرفها هم فقط بازارگرمیه بنظرم درشرایط فعلی این جنگنده ها دردیو دوانمیکنند
  • عباس ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    2 2
    دوستان بهتره واقع بین باشیم پاکستان در نیروی نظامی از ایران قوی تره در ضمن برادران شیعه ی ما در پاکستان زیادن بهتره حرف هایی نزنیم که بی خودی فقط نفاق ایجاد کنه والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس